کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام

ساخت وبلاگ

مقاله کامل درباره بیت کوین و مسیر سرمایه گذاری در بیت کوین

بیت کوین چیست؟ بیت کوین یک ارز رمزنگاری شده است، یک ارز مجازی که برای عمل به عنوان پول، خارج از کنترل هر شخص، گروه یا نهاد خاصی طراحی شده است؛ بنابراین نیاز به دخالت شخص ثالث در تراکنش‌های مالی را از بین می‌برد. با ادامه این مقاله در دانشگاه کسب‌ و کار همراه ما باشید.

بیت کوین در سال ۲۰۰۹ توسط یک توسعه دهنده یا گروهی از توسعه دهندگان ناشناس با نام ساتوشی ناکاموتو به عموم معرفی شد. از آن زمان به بعد این ارز به شناخته شده‌ترین ارز رمزنگاری شده در جهان تبدیل شد که محبوبیت آن الهام بخش توسعه بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر شده است. این رقبا یا سعی می‌کنند آن را به عنوان یک سیستم پرداخت جایگزین یا به عنوان ابزار یا توکن‌های امنیتی در سایر بلاک چین‌ها و فناوری‌های نوظهور مالی استفاده کنند.

بیت کوین در چند خط

  • بیت کوین که در سال ۲۰۰۹ راه اندازی شد، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار است.
  • برخلاف ارز فیات، بیت کوین با استفاده از یک سیستم دفتر کل غیرمتمرکز به نام بلاک چین ایجاد، توزیع، معامله و ذخیره می‌شود.
  • تاریخ بیت کوین به عنوان یک ارزش آشفته بوده و در طول عمر نسبتاً کوتاه خود چندین دوره رونق و رکود را پشت سر گذاشته است.
  • بیت‌کوین به‌ عنوان اولین ارز مجازی که توانسته محبوبیت و موفقیت گسترده‌ای را کسب کند، الهام‌بخش بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر در پی آن بوده است.

بیت کوین چیست؟

در آگوست 2008، نام دامنه Bitcoin.org ثبت شد. حداقل امروزه این دامنه WhoisGuard Protected است، یعنی هویت شخصی که آن را ثبت کرده جز اطلاعات عمومی نیست.

در اکتبر ۲۰۰۸، شخص یا گروهی با استفاده از نام ساتوشی ناکاموتو فهرست پستی رمزنگاری را در metzdowd.com اعلام کرد: “من در حال کار بر روی یک سیستم نقدی الکترونیکی جدید بوده‌ام که کاملاً همتا به همتا است و شخص ثالث قابل اعتمادی ندارد.” این کاغذ سفید که اکنون در بیتکوین.org منتشر شده است، با عنوان «بیت کوین: سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا» منتشر شده است، به مگنا کارتا برای نحوه عملکرد امروز بیت کوین تبدیل خواهد شد.

در ۳ ژانویه ۲۰۰۹، اولین بلاک بیتکوین استخراج شد. این بلوک همچنین به عنوان “بلاک پیدایش” شناخته می‌شود و حاوی این متن است: “صدر اعظم تایمز ۰۳/ژانویه/۲۰۰۹ در آستانه دومین کمک مالی برای بانک‌ها.” شاید دلیلی بر این باشد که بلوک در آن تاریخ یا پس از آن استخراج شده است و شاید هم به عنوان تفسیر سیاسی مرتبط.

حقیقت این رمزارز شناخته شده

در ۸ ژانویه ۲۰۰۹، اولین نسخه نرم افزار بیتکوین به لیست پستی رمزنگاری اعلام شد. در ۹ ژانویه ۲۰۰۹، بلوک ۱ استخراج و استخراج بیتکوین به طور جدی آغاز شد.

پاداش بیت کوین هر ۲۱۰۰۰۰ بلاک نصف می‌شود. به عنوان مثال، پاداش بلاک ۵۰ بیتکوین جدید در سال ۲۰۰۹ بود. در ۱۱ مه ۲۰۲۰، نیمه سوم اتفاق افتاد که پاداش هر کشف بلوک را به ۶.۲۵ بیتکوین کاهش داد.

یک بیت کوین به هشت رقم اعشار (۱۰۰ میلیونیم یک بیتکوین) قابل تقسیم است و به این کوچک‌ترین واحد ساتوشی می‌گویند. در صورت لزوم و اگر ماینرهای شرکت‌کننده این تغییر را بپذیرند، بیت‌کوین در نهایت می‌تواند به ارقام اعشاری بیشتری تقسیم شود.

بیتکوین به عنوان نوعی ارز، چندان پیچیده نیست که نتوان آن را درک کرد. به عنوان مثال، اگر شما یک بیتکوین دارید، می‌توانید از کیف پول ارز دیجیتال خود برای ارسال بخش‌های کوچک‌تری از بیتکوین به عنوان پرداخت برای کالا یا خدمات استفاده کنید. با این حال وقتی سعی می‌کنید بفهمید که چگونه کار می‌کند، بسیار پیچیده می‌شود.

فناوری بلاک چین بیت کوین

ارزهای دیجیتال بخشی از یک بلاک چین و شبکه مورد نیاز برای تأمین انرژی آن هستند. بلاک چین یک دفتر کل توزیع شده و یک پایگاه داده مشترک است که داده‌ها را ذخیره می‌کند. داده‌های درون بلاک چین با روش‌های رمزگذاری، ایمن می‌شوند. هنگامی که یک تراکنش در بلاک چین انجام می‌شود، اطلاعات بلوک قبلی با داده‌های جدید در یک بلوک جدید کپی می‌شود، رمزگذاری می‌شود و تراکنش توسط اعتبارسنجی‌ها به نام ماینرها در شبکه تائید می‌شود. هنگامی که یک تراکنش تائید می‌شود، یک بلوک جدید باز می‌شود و یک بیت کوین ایجاد می‌شود و به عنوان پاداش به ماینر (هایی) که داده‌های داخل بلوک را تائید کرده‌اند، داده می‌شود. سپس آن‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند، آن را نگه دارند یا بفروشند.

بیتکوین از الگوریتم هش SHA-256 برای رمزگذاری داده‌های ذخیره شده در بلوک های روی بلاک چین استفاده می‌کند. به عبارت ساده‌تر، داده‌های تراکنش ذخیره شده در یک بلوک با یک عدد هگزادسیمال 256 بیتی رمزگذاری می‌شود. این شماره شامل تمام داده‌های تراکنش و اطلاعات مرتبط با بلوک‌های قبل از آن بلوک است.

بلاک چین

داده‌های مرتبط بین بلوک‌ها همان چیزی است که منجر به نامیده شدن یک زنجیره بلوکی شده است.

تراکنش‌ها در یک صف قرار می‌گیرند تا توسط ماینرهای داخل شبکه تائید شوند. ماینرها در شبکه بلاک چین بیت کوین همگی تلاش می‌کنند تا یک تراکنش را به طور هم‌زمان تائید کنند. نرم‌افزار و سخت‌افزار ماینینگ برای حل nonce کار می‌کنند، یک عدد چهار بایتی که در هدر بلوک موجود است و ماینرها در تلاش برای حل آن هستند. هدر بلوک به طور مکرر توسط یک ماینر هش می‌شود یا به طور تصادفی دوباره تولید می‌شود تا زمانی که به یک عدد هدف مشخص شده توسط بلاک چین برسد. هدر بلوک “حل شد” می‌شود و یک بلوک جدید برای رمزگذاری و تائید تراکنش‌های بیشتر ایجاد می‌شود.

نحوه استخراج بیت کوین

برای استخراج بیتکوین می‌توان از سخت افزارها و نرم افزارهای مختلفی استفاده کرد. زمانی که بیتکوین برای اولین بار منتشر شد، امکان استخراج آن به صورت رقابتی در رایانه شخصی وجود داشت. با این حال، با محبوبیت بیشتر، ماینرهای بیشتری به شبکه ملحق شدند که شانس حل کردن هش را کاهش داد. اگر رایانه شخصی‌تان سخت‌افزار جدیدتری داشته باشد، می‌توانید از رایانه شخصی خود به عنوان ماینر استفاده کنید؛ اما شانس حل یک هش به صورت جداگانه ناچیز است.

این به این دلیل است که شما با شبکه‌ای از ماینرها رقابت می‌کنید که حدود 220 کوئینتیلیون هش (220 هش exa) در ثانیه تولید می‌کنند. ماشین‌هایی که مدارهای مجتمع ویژه برنامه (ASIC) نامیده می‌شوند، به طور خاص برای استخراج ساخته شده‌اند و می‌توانند حدود ۲۵۵ تریلیون هش در ثانیه تولید کنند. در مقابل، رایانه‌ای با آخرین سخت‌افزار حدود 100 مگا در ثانیه (100 میلیون) هش می‌کند.

برای موفقیت در تبدیل شدن به یک ماینر بیتکوین، چندین گزینه دارید. برای مثال شما می‌توانید از رایانه شخصی موجود خود برای استفاده از نرم افزار استخراج سازگار با بیتکوین و پیوستن به یک استخر استخراج استفاده کنید. استخرهای ماینینگ، گروهی از ماینرها هستند که قدرت محاسباتی خود را برای رقابت با مزارع بزرگ استخراج ASIC ترکیب می‌کنند.

نکاتی برای ماینرها

شما شانس خود را برای دریافت پاداش با پیوستن به یک استخر افزایش می‌دهید؛ اما پاداش‌ها به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد زیرا آن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شوند.

اگر توانایی مالی دارید، می‌توانید یک ماینر ASIC نیز خریداری کنید. شما به طور کلی می‌توانید یک مورد جدید را با قیمت حدود 20000 دلار پیدا کنید؛ اما موارد استفاده شده نیز توسط ماینرها با ارتقای سیستم خود فروخته می‌شود. در صورت خرید یک یا چند ASIC هزینه‌های قابل توجهی مانند برق و خنک کننده وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

چندین برنامه ماینینگ وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. دو تا از معروف‌ترین برنامه‌ها CGMiner و BFGMiner هستند. هنگام انتخاب مهم است که مطمئن شوید آن‌ها چگونه پاداش پرداخت می‌کنند، چه هزینه‌هایی ممکن است باشند و برخی از بررسی‌های استخر استخراج را بخوانید.

چگونه بیت کوین بخرید؟

اگر نمی‌خواهید بیت کوین استخراج کنید، می‌توان آن را با استفاده از یک صرافی آنلاین یا خارجی خریداری کرد. اکثر مردم به دلیل قیمت آن نمی‌توانند کل بیتکوین را خریداری کنند؛ اما می‌توانید بخش‌هایی از بیت کوین را در این صرافی‌ها به ارزهای فیات مانند دلار آمریکا خریداری کنید. می‌توانید حساب خود را با استفاده از حساب بانکی، کارت اعتباری یا کارت نقدی خود تأمین کنید.

بیت کوین چگونه استفاده می‌شود؟

بیتکوین در ابتدا به عنوان یک روش پرداخت همتا به همتا طراحی و منتشر شد. با این حال موارد استفاده از آن به دلیل افزایش ارزش و رقابت با سایر بلاک چین‌ها و ارزهای دیجیتال در حال رشد است.

  • پرداخت

برای استفاده از بیتکوین خود، باید یک کیف پول رمزنگاری شده داشته باشید. کیف پول‌ها کلیدهای خصوصی بیت کوینی را که متعلق به شماست نگه می‌دارند که باید هنگام انجام تراکنش وارد شوند. بیت کوین به عنوان وسیله‌ای برای پرداخت کالاها و خدمات در بسیاری از تجار، خرده‌فروشان و فروشگاه‌ها پذیرفته شده است.

فروشگاه‌هایی که ارزهای دیجیتال را می‌پذیرند معمولاً علامتی را نشان می‌دهند که روی آن نوشته شده است بیت‌کوین اینجا پذیرفته می‌شود. تراکنش‌ها را می‌توان با ترمینال سخت افزاری یا آدرس کیف پول مورد نیاز از طریق کدهای QR و برنامه‌های صفحه لمسی انجام داد. یک تجارت آنلاین با افزودن این گزینه پرداخت به سایر گزینه‌های پرداخت آنلاین خود مانند کارت‌های اعتباری، پی پال و غیره می‌تواند به راحتی بیتکوین را بپذیرد. السالوادور اولین کشوری بود که در 8 ژوئن 2021 رسماً بیتکوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت.

  • سرمایه‌گذاری و سفته‌بازی

با افزایش محبوبیت بیتکوین، سرمایه گذاران و سفته بازان به آن علاقه مند شدند. بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷، صرافی‌های ارزهای دیجیتالی ظهور کردند که خرید و فروش بیت‌کوین را تسهیل کردند. قیمت‌ها شروع به افزایش کردند و تقاضا به آرامی رشد کرد، تا اینکه در سال ۲۰۱۷ قیمت آن به ۱۰۰۰ دلار رسید. بسیاری از مردم بر این باور بودند که قیمت بیتکوین همچنان بالا می‌رود و شروع به خرید آن کردند. معامله گران شروع به استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال برای انجام معاملات کوتاه مدت کردند و بازار شروع به کار کرد.

خطرات سرمایه‌گذاری در بیت کوین

پس از افزایش سریع قیمت بیتکوین در سال‌های اخیر، سرمایه گذاران سوداگرانه به سمت بیتکوین کشیده شده‌اند. بیتکوین در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ قیمتی معادل ۷۱۶۷.۵۲ دلار داشت و یک سال بعد، بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافت و به ۲۸۹۸۴.۹۸ دلار رسید. در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به رشد خود ادامه داد و در نوامبر ۲۰۲۱ با رکورد بیش از ۶۹۰۰۰ دلار معامله شد. سپس طی چند ماه آینده به حدود ۴۰۰۰۰ دلار رسید.

بالاترین قیمت بیتکوین ۶۹۰۰۰ دلار است که در ۹ نوامبر ۲۰۲۱ به دست آمد.

بنابراین، بسیاری از مردم بیتکوین را به خاطر ارزش سرمایه‌گذاری آن می‌خرند تا توانایی آن برای عمل به عنوان یک وسیله مبادله. با این حال، فقدان ارزش تضمین شده و ماهیت دیجیتالی آن به این معنی است که خرید و استفاده از آن دارای چندین خطر ذاتی است. به عنوان مثال، هشدارهای بسیاری از سرمایه گذاران توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (FINRA) و اداره حمایت مالی مصرف کننده (CFPB) در رابطه با سرمایه‌گذاری بیت کوین صادر شده است.

  • ریسک نظارتی

فقدان مقررات یکسان در مورد بیت کوین (و سایر ارزهای مجازی) سؤالاتی را در مورد طول عمر، نقدینگی و جهانی بودن آن‌ها ایجاد می‌کند.

  • ریسک امنیتی

اکثر افرادی که بیتکوین دارند و از آن‌ها استفاده می‌کنند، توکن های خود را از طریق عملیات استخراج به دست نیاورده‌اند. در عوض، آن‌ها بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را در بازارهای آنلاین محبوب، معروف به صرافی‌های ارزهای دیجیتال، خرید و فروش می‌کنند. صرافی‌های بیتکوین کاملاً دیجیتال هستند و مانند هر سیستم مجازی دیگری در معرض خطر هکرها، بدافزارها و اشکالات عملیاتی قرار دارند.

  • ریسک بیمه

بیت کوین و ارزهای دیجیتال از طریق شرکت حمایت از سرمایه گذاران اوراق بهادار (SIPC) یا شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) بیمه نمی‌شوند. برخی از صرافی‌ها از طریق اشخاص ثالث بیمه می‌کنند. در سال 2019، فروشنده اصلی و پلتفرم معاملاتی SFOX اعلام کرد که می‌تواند به سرمایه‌گذاران بیت کوین بیمه FDIC ارائه دهد؛ اما فقط برای بخشی از تراکنش‌های مربوط به پول نقد.

  • ریسک تقلب

حتی با وجود اقدامات امنیتی ذاتی در یک بلاک چین، هنوز فرصت‌هایی برای فعالیت‌های کلاه‌برداری وجود دارد. به عنوان مثال، در ژوئیه 2013، SEC علیه اپراتور یک طرح Ponzi مربوط به بیتکوین اقدام قانونی کرد.

  • ریسک بازار

مانند هر سرمایه‌گذاری، ارزش بیتکوین نیز می‌تواند نوسان داشته باشد. در واقع، ارزش ارز در طول عمر کوتاه خود شاهد نوسانات شدید قیمت بوده است. با توجه به حجم بالای خرید و فروش در صرافی‌ها، نسبت به هر رویداد خبری بسیار حساس است. طبق گزارش CFPB، قیمت بیتکوین در سال 2013 در یک روز 61 درصد کاهش یافت، در حالی که رکورد کاهش قیمت یک روزه در سال 2014 به 80 درصد رسید.

استخراج ۱ بیت کوین چقدر طول می‌کشد؟

به طور متوسط ۱۰ دقیقه طول می‌کشد تا شبکه ماینینگ یک بلوک را تائید کند و پاداش ایجاد کند. پاداش بیتکوین ۶.۲۵ بیتکوین در هر بلوک است. برای استخراج ۱ بیتکوین، حدود ۱۰۰ ثانیه طول می‌کشد.

آیا بیت کوین سرمایه‌گذاری خوبی است؟

بیتکوین سابقه سرمایه‌گذاری کوتاهی دارد که پر از قیمت‌های بسیار متغیر است. اینکه آیا این یک سرمایه‌گذاری خوب است بستگی به مشخصات مالی، سبد سرمایه‌گذاری، تحمل ریسک و اهداف سرمایه‌گذاری شما دارد. همیشه باید قبل از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال برای مشاوره با یک متخصص مالی مشورت کنید تا مطمئن شوید که برای شرایط شما مناسب است.

بیت کوین چگونه کسب درآمد می‌کند؟

شبکه ماینرهای بیتکوین با اعتبارسنجی موفقیت‌آمیز بلاک‌ها و دریافت پاداش از بیتکوین درآمد کسب می‌کنند. بیت‌کوین‌ها از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال با ارز فیات قابل مبادله هستند و می‌توان از آن‌ها برای خرید از بازرگانان و خرده‌فروشانی استفاده کرد که آن‌ها را می‌پذیرند. سرمایه گذاران و دلالان می‌توانند از خرید و فروش بیتکوین درآمد کسب کنند.

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر پیشنهاد‌های اولیه سکه (“ICO”) بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف ما یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایر ICO ها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم‌گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

کلید و کیف پول

یک سؤال متداول افراد تازه وارد به بیت کوین این است که “من یک بیتکوین خریدم، حالا کجاست؟” ساده‌ترین راه برای درک این موضوع این است که به بلاک چین بیتکوین به عنوان یک بانک اجتماعی فکر کنید که وجوه همه را ذخیره می‌کند. شما موجودی خود را با استفاده از کیف پولی که مانند اپلیکیشن موبایل بانکتان است، مشاهده می‌کنید. اگر امروز مانند بسیاری از افراد هستید، اغلب از پول نقد استفاده نمی‌کنید و هرگز پول را در حساب جاری خود نمی‌بینید. در عوض، از کارت‌های اعتباری و نقدی استفاده می‌کنید که به عنوان ابزاری برای دسترسی و استفاده از پول شما عمل می‌کنند. شما با استفاده از کیف پول و کلید به بیتکوین خود دسترسی پیدا می‌کنید.

  • کلیدها

در هسته یک بیت کوین داده‌هایی با مالکیت اختصاص داده شده است. مالکیت داده زمانی منتقل می‌شود که تراکنش‌ها انجام می‌شوند، مانند استفاده از کارت نقدی برای انتقال پول به یک خرده‌فروش آنلاین. شما از کیف پول خود یا اپلیکیشن موبایل، برای ارسال یا دریافت بیتکوین استفاده می‌کنید.

هنگامی که بیت کوین از طریق تراکنش در بلاک چین به مالک اختصاص داده می‌شود، آن مالک یک شماره به عنوان کلید خصوصی خود را دریافت می‌کند. کیف پول شما دارای یک آدرس عمومی است که به آن کلید عمومی می‌گویند که زمانی استفاده می‌شود که شخصی برای شما بیتکوین ارسال می‌کند، مشابه روشی که آدرس شما را در ایمیل وارد می‌کند.

می‌توانید به کلیدهای عمومی و خصوصی مانند نام کاربری (کلید عمومی) و رمز عبور (کلید خصوصی) که برای دسترسی به وجوه شما استفاده می‌شود فکر کنید.

  • کیف پول

کیف پول نرم افزاری است که برای مشاهده موجودی شما و ارسال یا دریافت بیت کوین استفاده می‌شود. والت با شبکه بلاک چین ارتباط برقرار می‌کند و بیتکوین را برای شما تعیین می‌کند. بلاک چین یک دفتر کل است که بخش‌هایی از بیتکوین در آن ذخیره شده است. از آنجایی که بیت کوین ورودی و خروجی داده است، به صورت تکه تکه در سرتاسر بلاک چین پراکنده می‌شوند زیرا در تراکنش‌های قبلی استفاده شده‌اند. برنامه ولت شما همه آن‌ها را پیدا می‌کند، مبلغ را جمع می‌کند و نمایش می‌دهد.

دو نوع کیف پول نگهبان و غیر نگهبان وجود دارد. والت نگهبانی کیفی است که در آن یک نهاد مورد اعتماد، مانند یک صرافی آنلاین، کلیدهای شما را برای شما نگه می‌دارد. به عنوان مثال، هنگامی که برای یک حساب صرافی Coinbase ثبت‌نام می‌کنید، می‌توانید انتخاب کنید که آن‌ها کلیدهای شما را به عنوان نگهبان برای شما ذخیره کنند.

کیف پول‌های غیر نگهبان کیف‌هایی هستند که کاربر مسئولیت حفظ کلیدها را بر عهده می‌گیرد، مانند برنامه کیف پول شما در تلفن همراه. ذخیره‌سازی کلیدها در یک برنامه متصل به اینترنت به عنوان ذخیره‌سازی داغ شناخته می‌شود. با این حال، ذخیره‌سازی داغ آسیب پذیر است و اغلب مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

کیف معتبر

همیشه باید از یک ارائه دهنده والت معتبر استفاده کنید. بررسی‌ها و تحقیق‌های ولت را بخوانید تا مطمئن شوید که کیف پولی قابل اعتماد را انتخاب می‌کنید.

برای رفع این مشکل، جامعه ارزهای دیجیتال روش‌هایی را برای ذخیره کلیدهای شما به صورت آفلاین توسعه داده است. فضای ذخیره‌سازی گرم هر والتی است که کلیدهای شما را ذخیره می‌کند و اتصال فعالی به اینترنت دارد که این آسیب‌پذیرترین روش است. نمونه‌ای از این نوع، برنامه کیف پول در دستگاه تلفن همراه شما است.

ذخیره‌سازی سرد هر روشی است که به اینترنت متصل نیست. برای مثال می‌تواند یک درایو USB قابل جابجایی یا یک تکه کاغذ باشد که کلیدهای شما روی آن نوشته شده است (به آن کیف پول کاغذی می‌گویند). ذخیره‌سازی سرد عمیق هر روش ذخیره‌سازی سردی است که در جایی ایمن شده باشد که به مراحل بیشتری برای دسترسی به کلیدها نیاز دارد، به غیر از برداشتن درایو USB از کشوی میز و وصل کردن آن. مثال‌ها ممکن است یک گاوصندوق شخصی یا صندوق ذخیره‌سازی باشد، هر چیزی که برای بازیابی کلیدهای خود تلاش بیشتری می‌طلبد.

تراکنش‌های بیت کوین

تراکنش بیتکوین زمانی اتفاق می‌افتد که شما یک بیتکوین را ارسال یا دریافت می‌کنید.

برای ارسال کوین، آدرس گیرنده و کلید خصوصی خود را در اپلیکیشن کیف پول وارد کرده و با کارمزد تراکنش موافقت می‌کنید. سپس هر دکمه‌ای را که مربوط به “ارسال” است را فشار دهید. گیرنده باید منتظر باشد تا تراکنش توسط شبکه ماینینگ تائید شود که می‌تواند تا 30 دقیقه طول بکشد؛ زیرا تراکنش‌ها در صف استخراج به نام mempool منتظر می‌مانند.

Mempool جایی است که تراکنش‌هایی که منتظر تائید هستند می‌روند. شبکه به طور متوسط هر ده دقیقه یک بلوک از تراکنش‌ها را تائید می‌کند؛ اما همه تراکنش‌های جدید به بلوک جدیدی که ایجاد می‌شود نمی‌روند. این به این دلیل است که بلاک‌ها فقط مقدار مشخصی از اطلاعات را در خود نگه می‌دارند و هر تراکنش با یک کارمزد استخراج همراه است.

تراکنش‌ها باید حداقل آستانه کارمزد تراکنش را برای پردازش داشته باشند و تراکنش‌هایی که بالاترین کارمزد را دارند ابتدا پردازش می‌شوند. به همین دلیل است که ممکن است در مورد مشکل افزایش کارمزد بشنوید. بیت کوین آن‌قدر محبوب است که تقاضا برای تراکنش‌ها افزایش یافته است و به ماینرها اجازه می‌دهد (به آن‌ها نیاز دارد) کارمزد بیشتری دریافت کنند.

نکته قابل توجه کارمزد

کارمزد تراکنش‌ها در جهت ایجاد انگیزه در افراد برای تبدیل شدن به گره‌های شبکه و استخراج‌کنندگان ایجاد شد. استخراج بیتکوین گران است، بنابراین این هزینه‌ها به جبران هزینه تجهیزات و برق مصرفی کمک می‌کند.

پس از پرداخت هزینه، تراکنش به یک بلوک منتقل می‌شود و در آنجا پردازش می‌شود. هنگامی که اطلاعات تراکنش درون بلوک توسط ماینرها تائید شد، بلاک بسته می‌شود و همه گیرندگان بیتکوین خود را جمع‌آوری می‌کنند. هر دو کیف پول موجودی مناسب خود را نشان می‌دهند و تراکنش‌های بعدی پردازش می‌شوند.

امنیت بیت کوین

بخش‌های زیادی وجود دارد که بلاک چین و شبکه بیت‌کوین را تشکیل می‌دهند؛ اما برای استفاده از این فناوری جدید ارزی نیازی به درک همه آن‌ها نیست. فقط باید بدانید که از کیف پول برای ارسال، دریافت و ذخیره کلیدهای بیت کوین خود استفاده می‌کنید. شما همچنین باید از یک روش ذخیره‌سازی سرد برای امنیت خود استفاده کنید؛ زیرا کیف پول‌های غیرقانونی هک می‌شوند.

کیف پول‌های نگهبانی نیز می‌توانند هک شوند؛ اما بسیاری از کسانی که این سرویس را ارائه می‌دهند اقداماتی را برای کاهش احتمال ورود هکرها به سیستم‌های ذخیره‌سازی انجام می‌دهند. بیشتر آن‌ها به تکنیک‌های ذخیره‌سازی سرد در سطح سازمانی روی می‌آورند که مشاغل برای ذخیره داده‌های ضروری برای بازه‌های زمانی طولانی استفاده می‌کنند.

بسیاری از مردم نگران سطح امنیت بیتکوین هستند. با این حال توجه به این نکته مهم است که بلاک چین بیت کوین هرگز به دلیل مکانیسم‌های اجماع جامعه مورد استفاده هک نشده است. کیف پول‌ها نقطه ضعف هستند، بنابراین اگر به دنبال مشارکت در بیت کوین هستید، لازم است بدانید که چگونه از روش‌های ذخیره‌سازی سرد استفاده کنید و کلیدهای خود را از کیف پول داغ خود دور نگه دارید.

آیا بیت کوین را می‌توان به پول نقد تبدیل کرد؟

می‌توانید از برخی صرافی‌ها برای تبدیل بیتکوین خود به پول نقد استفاده کنید. همچنین برخی از دستگاه‌های خودپرداز به نام بیت کوین کیوسک وجود دارد که به شما امکان می‌دهد در ازای بیتکوین پول نقد برداشت کنید.

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 15 تاريخ : يکشنبه 26 آذر 1402 ساعت: 9:19

روش‌های ساده کسب درآمد از اینستاگرام

همه ما میدانیم که اینستاگرام امروزه یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است. این اپلیکیشن برای اولین بار در اکتبر ۲۰۱۰ منتشر شد و اکنون نزدیک به یک میلیارد کاربر دارد. با چنین اعداد باورنکردنی، جای تعجب ندارد که اینستاگرام به یک ابزار بازاریابی مهم برای شرکت‌ها تبدیل شده است. ابزاری که بسیاری از مردم آن را به عنوان یک پله به سمت یک حرفه جدید می‌دانند.

بارها و بارها، داستان‌هایی در مورد درآمد “اینفلوئنسرها” می‌بینیم و می‌شنویم که این درآمد هنگفت را صرفاً از طریق پست‌های تبلیغاتی و دارای اسپانسر به دست می‌آورند. به نظر شما یک صاحب کسب و کار برای افزایش درآمد خود با کمک اینستاگرام چه باید بکند؟ یا چگونه می‌توانید ارسال پست در اینستاگرام را به شغل اصلی و منبع درآمد خود تبدیل کنید؟

همراهی بمانید تا به شما نشان دهیم که چه گزینه‌هایی برای کسب درآمد از اینستاگرام وجود دارد؟ چگونه میتوانید یک پروفایل عالی ایجاد و مدیریت کنید؟ و اینکه برای کسب درآمد از اینستاگرام باید چه نکات حقوقی را مد نظر قرار دهید؟

راز موفقیت اینستاگرام

شاید بهتر باشد برای شروع، ابتدا خود اینستاگرام را بهتر بشناسیم و بفهمیم چرا این اپلیکیشن تا این حد محبوب شده است. باید این وقعیت را بپذیریم که یک فرد می‌تواند با استفاده از اینستاگرام درآمد خوبی کسب کند و این موضوع در نهایت به دلیل محبوبیت این پلتفرم است. همان‌طور که می‌دانید تنها جایی که می‌توان محصولات را با موفقیت به بازار عرضه کرد، سایتی است که تعداد زیادی کاربر فعال دارد. اینستاگرام محبوبیت فوق‌العاده خود را بیش از همه مدیون یک واقعیت مهم است: استفاده از آن بسیار آسان است. کاربران جدید در هر سنی می‌توانند اصول اولیه برنامه را خیلی سریع یاد بگیرند. اینستاگرام علاوه بر خدماتی که به کاربران خود ارائه می‌دهد، کاری می‌کند که استفاده از سایر برنامه‌ها تقریباً غیرضروری به نظر برسد.

به‌عنوان‌مثال، کاربران می‌توانند عکس‌های ساده را به تصاویر چشمگیر تبدیل کنند و تنها با چند کلیک یک پست را به یک آلبوم عکس منحصر به فرد تبدیل کنند. اینستاگرام همچنین به همه کاربران خود این فرصت را می‌دهد که با دیگران ارتباط برقرار کنند و زندگی خود را با مردم در سراسر جهان به اشتراک بگذارند. کاربران به صورت خصوصی می‌توانند عکس‌هایی از زندگی خود را به اشتراک بگذارند، در حالی که افراد مشهور می‌توانند به سرعت و به راحتی عکس‌های جدیدی از خودشان را به طرفداران خود ارائه دهند.

این پلتفرم به طور خاص برای شرکت‌ها جذاب است؛ زیرا ابزار بازاریابی بسیار مقرون به‌صرفه‌ای را ارائه می‌دهد. اینستاگرام به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا با تلاش بسیار کمی مشتریان را متوجه خدمات و محصولات خود کنند و در عین حال اطلاعات اضافی محصول را نیز در اختیار آن‌ها قرار دهند.

چگونه با استفاده از اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟

اینستاگرام چندین فرصت مختلف برای کسب درآمد در اختیار شما قرار می‌دهد. با این حال، در بیشتر موارد، تنها در صورتی کار می‌کند که از قبل مخاطبان خاصی داشته باشید و بتوانید به عنوان مشتری بر روی آن‌ها حساب کنید. هیچ معیار مشخصی وجود ندارد که موفقیت کسب‌وکار شما را تعیین کند. به عبارت دیگر، هم کسب درآمد با ۱۰۰۰۰ فالوور یا حتی بیشتر امکان‌پذیر است و هم با ۱۰۰۰ فالور یا حتی کمتر.

در واقع، شرکت‌های زیادی هم وجود دارند که به دنبال حساب‌هایی با فالورهای کمتر هستند تا بتوانند تبلیغات خود را رزرو کنند. ما در اینجا خلاصه‌ای از گزینه‌های محبوب موجود برای کسب درآمد در اینستاگرام را به شما نشان می‌دهیم، پس همراه تیم دانشگاه کسب و کار بمانید.

  • اینستاگرام به عنوان یک کانال تبلیغاتی

اینستاگرام گزینه‌های مختلفی برای کسب درآمد از طریق تبلیغات به شما ارائه می‌دهد. اولین مورد، گزینه‌ای است که بازاریابی وابسته (affiliate marketing) نامیده می‌شود. با این روش، شما محصول یک شرکت را با لینک دادن به آن در یک پست تبلیغ می‌کنید. اگر کاربران روی لینک کلیک کنند یا در بهترین حالت اگر خرید کنند، شما از آن شرکت حق کمیسیون دریافت می‌کنید.

این مقاله را هم بخوانید:  معرفی بازار کار رشته MBA

چه یک وبلاگ‌نویس مد باشید که به کاربران کمک می‌کند یک جفت چکمه جدید عالی پیدا کنند یا چه مسافری که هتل‌های مورد علاقه خود را به دنبال کنندگان خود توصیه می‌کند، میتوانید از این راه کسب درآمد کنید. با بازاریابی وابسته (affiliate marketing)، هیچ محدودیتی وجود ندارد.

  •  

گزینه دیگر کسب درآمد، در قالب قرار دادن محصول (product placement) است. در این مورد، شما به ازای هر کلیک یا هر محصول فروخته شده مانند بازاریابی وابسته، درآمدی کسب نمی‌کنید. در عوض، یک شرکت صرفاً برای به نمایش گذاشتن محصولاتش در پست یا استوری شما پولی به شما پرداخت می‌کند. مطمئناً زمانی که محصول مورد نظر با اکانت شما مطابقت داشته باشد و همچنین زمانی که مطمئن باشید پست شما حاوی محصولاتی است که توسط کاربران شما، معتبر تلقی می‌شود، این نوع کسب درآمد بیشترین معنا را دارد.

بگذارید مثالی در این رابطه بزنیم. اگر شما یک اکانت مخصوص برای سفرهای هیجان‌انگیزتان دارید و کاربرانی نیز شما را دنبال می‌کنند و به تصاویر و محتوای شما علاقه دارند، شاید چندان برایشان جذاب نباشد که در یک پست محصولات پوست و مو را تبلیغ و معرفی کنید! این‌طور نیست؟

  • محصولات خود را بفروشید

امکان دیگر استفاده از اینستاگرام برای بازاریابی و فروش محصولاتی است که قبلاً در جاهای دیگر ارائه می‌دادید. به‌ عنوان‌ مثال شاید شما مغازه‌ای برای فروش کفش داشته‌اید. این گزینه در درجه اول برای شرکت‌هایی است که دارای یک انبار یا مکان مناسب و مشابه هستند که در آن کالاهایی را که قبلاً در سایت‌های دیگر یا مغازه‌ها می‌فروختند در انبار کنند.

در سال ۲۰۱۸، اینستاگرام عملکردی را راه اندازی کرد که با استفاده از آن می‌توانید محصولات را مستقیماً از طریق پست‌ها و استوری‌های خود بفروشید. اگر چه این قابلیت در ایران قابل استفاده نیست؛ اما می‌توانید به صورت غیر مستقیم از طریق دایرکت خود اینستاگرام یا راه‌های ارتباطی دیگر فروش خود را انجام دهید. با این حال، این عملکرد فقط توسط افرادی قابل استفاده است که یک اکانت تجاری راه‌اندازی کرده‌اند. به این معنی که کالاهای شما باید با توافق‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های تجاری فیس‌بوک نیز مطابقت داشته باشند.

برای اینکه بتوانید چیزی را با استفاده از تابعی که به صراحت برای آن منظور طراحی شده است بفروشید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که عکس خود را در یک پست یا یک استوری آپلود کنید. در آنجا می‌توانید محصولات را بازاریابی کنید و با تلاش بسیار کم آن‌ها را منتشر کنید. پست‌هایی که به عنوان محصول علامت گذاری شده‌اند در صفحه کاربران شما با نماد کیسه خرید در گوشه پست ظاهر می‌شوند.

  • با عکس‌های خود کسب درآمد کنید

اینستاگرام برای عکاسانی که مشتاق به اشتراک گذاری آثار خود با جهان هستند عالی است. البته، شما اولین کسی نخواهید بود که این ایده را در پیش می‌گیرد، به همین دلیل بازار در این مورد به شدت رقابتی شده است. با این حال، اگر حوصله و مهارت کافی برای جلب توجه کاربران را داشته باشید، کسب درآمد از طریق فروش عکس کاملاً امکان‌پذیر است.

مهم‌ترین چیز این است که مطمئن شوید عکس‌های شما با کیفیت هستند. هر چه تصاویر شما بهتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که کاربران را برای خرید آن‌ها متقاعد کنید.

علاوه بر پوسترهای سنتی، می‌توانید عکس‌های خود را بر روی جلد تلفن همراه، بالش، کارت تبریک و بسیاری از محصولات فیزیکی دیگر نیز چاپ کنید. وب سایت instaprints.com برای این کار ایده آل است، زیرا می‌توان از آن برای تحویل محصولات در آلمان استفاده کرد.

 

برای کسب درآمد از اینستاگرام به چند فالوور نیاز دارید؟

اکنون که تمام اطلاعات ضروری را در اختیار دارید، آخرین سؤالی که وجود دارد و باید به آن پرداخته شود این است که چه زمانی می‌توانم شروع به کسب درآمد از اینستاگرام کنم؟

در واقع تعداد فالورهایی که اکانت شما را دنبال می‌کنند برای شروع کسب درآمد اهمیت ندارد! تعداد فالوران شما نمی‌تواند تعیین کند آیا کسب‌وکار موفقی دارید یا خیر. بلکه مجموعه‌ای از عوامل هستند که باید به آن‌ها توجه کنید.

در زیر به چند عامل مهم اشاره کرده‌ایم:

  • در چه نوع زمینه‌ای فعالیت می‌کنید و آیا می‌توانید به راحتی محصولات مرتبط با زمینه فعالیتتان را گردآوری کنید؟
  • فالوورهای شما چقدر فعال هستند؟ تعداد زیادی فالوور خریداری شده یا غیرفعال در دراز مدت برای شما بسیار ضرر رسان خواهد بود.
  • دقیقاً چگونه می‌خواهید تبلیغ کنید و با چه شرکت‌هایی کار می‌کنید؟

این روزها برندهای زیادی هستند که مشتاق همکاری با به اصطلاح میکرو اینفلوئنسرها (یعنی اکانت‌هایی با فالورهای محدود) هستند. حتی برندها مشتاق همکاری با حساب‌هایی که پرایوت هستند و دسترسی محدودی دارند نیز هستند، زیرا فرصت کسب درآمد خوبی دارند. چیزی که برای شرکت‌ها بسیار مهم است این است که فالوورهای شما چقدر فعال هستند. این که شما فالوورهای زیادی دارید، لزوماً به این معنی نیست که آن‌ها واقعاً به پست‌های شما علاقه‌مند هستند.

شرکت‌ها به دنبال کاربران متعهد و مشتاق هستند؛ زیرا کاربران همان مشتریان بالقوه نیز هستند. این به این معنی است که حتی اگر ۳۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ فالوور داشته باشید، همچنان می‌توانید بین ۵۶ تا ۱۱۲ یورو برای هر پست درآمد کسب کنید.

چگونه از اکانت خود برای جذب و حفظ فالوور استفاده کنید؟

فقط چند ثانیه طول می‌کشد تا یک نفر در مورد یک برند خاص نظر بدهد. به همین دلیل بسیار مهم است که در اینستاگرام تأثیر اولیه خوبی داشته باشید.

یک توصیف خوب باید شامل موارد زیر باشد:

  • درباره خود و برندتان چیزی بگویید.
  • گروه هدف خود را مستقیماً مورد خطاب قرار دهید.
  • یک لینک مرتبط با صفحه محصول قرار دهید.

به ویژه آخرین مورد از این سه گزینه چیزی است که قطعاً باید از آن استفاده کنید. این به شما امکان می‌دهد فالوورهای خود را به صفحه اصلی و واقعی خود راهنمایی کنید یا حتی به محصولات خاصی اشاره کنید. به‌ عنوان‌ مثال در زمانی که می‌خواهید پیشنهادات ویژه خود برای محصولات مراقبتی پوست را برجسته کنید.

آخرین نکته اما که یکی از پاهمیت‌ترین موارد نیز هست، عکس پروفایل شماست. عکس پروفایل شما نقش مهمی ایفا می‌کند. به خصوص در مورد حساب کاربری که برای مقاصد تجاری استفاده می‌شود، کاربران باید بتوانند با نگاه کردن به تصویر پروفایل اکانت، برند شما را تشخیص دهند. در بیشتر موارد، این تصویر می‌تواند همان لوگوی برند شما باشد.

وقتی صحبت از ایجاد اکانت شما می‌شود، هیچ درست یا غلطی وجود ندارد. تنها چیزی که مهم است این است که مشتریان بالقوه بتوانند برند شما را به سرعت و به راحتی تشخیص دهند و تشویق شوند که در اکانت شما بمانند و شاید حتی از صفحه اصلی شما بازدید کنند.

نکاتی برای شروع کسب و کار در اینستاگرام

برای دستیابی به موفقیت دراز مدت در اینستاگرام، مهم‌ترین چیز تعیین اهداف کوچک است. اگر از همان ابتدا اهداف غیر واقعی و دست نیافتنی برای خود تعیین کنید، احتمالاً در دراز مدت شور و اشتیاق خود را از دست خواهید داد. در عوض، باید اهداف کوچکی را ایجاد کنید که واقعاً بتوانید به آن‌ها دست پیدا کنید و آن‌ها را مدیریت و کنترل کنید. مانند ایجاد یک جامعه قوی و فعال و ایجاد آگاهی برای برند خود در آن جامعه.

با این حال، این تنها در صورتی می‌تواند کارساز باشد که استراتژی درستی در رابطه با پست‌های خود داشته باشید. یکی از موارد مهم این است که بیشترین بهره را از توضیحات (کپشن) پست خود ببرید.

این مقاله را هم بخوانید:  بلاکچین و هوش مصنوعی؛ فرصتی استثنایی برای استارت آپ های نوپا!

در حالی که برخی از اینستاگرامرها از این فضا برای اشتراک‌گذاری استوری استفاده می‌کنند، برخی دیگر ترجیح می‌دهند از کاربران خود سؤال بپرسند، که این یک راه عالی و استراتژی ایده‌آل برای افزایش فعالیت‌های کاربران است. تعامل با مخاطبینتان را همیشه در اولویت بگذارید.

زمانی که هدف شما حضور و فعال ماندن در ذهن کاربران و فالوورها است، مهم‌ترین چیز ثبات است. شرکت‌های فعال در اینستاگرام هرگز نباید تحت هیچ شرایطی از این موضوع غافل شوند. یک جریان منظم از پست‌ها تضمین می‌کند که شما در ذهن دنبال کنندگان خود حضور دارید و همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهد بدانند چه زمانی می‌توانند انتظار دیدن محتوای جدید را داشته باشند. به خصوص در رسانه‌ای مانند اینترنت، باید از قبل برنامه‌ریزی کنید که چه زمانی و چند وقت یکبار قصد انتشار پست‌های خود را دارید. پس سعی کنید همیشه در تولید محتوا منظم عمل کنید.

آیا باید به عنوان کسب و کار در اینستاگرام ثبت نام کنید؟

به عنوان مثال هر فردی که در آلمان به یک فعالیت تجاری مشغول است، از نظر قانونی نیز موظف به ثبت کسب‌ و کار است؛ اما خب در ایران این‌گونه نیست. اساساً، زمانی که قصد کسب سود بلند مدت دارید، صرف نظر از اینکه این کار را به عنوان یک فعالیت تمام وقت یا پاره وقت انجام می‌دهید، ضروری است که این مسئله را در دستور کار خود قرار دهید. اندازه دقیق فالورهای اکانت شما نیز تفاوتی در این موضوع ایجاد نمی‌کند. پس می‌توانید با هر تعداد فالور به عنوان اکانت تجاری در اینستاگرام ثبت نام کنید.

با این حال، اگر فقط یکبار قصد همکاری با یک شرکت را دارید، این شما را به یک تجارت تبدیل نمی‌کند؛ اما اگر می‌خواهید به طور منظم با آن شرکت همکاری کنید، اوضاع کمی متفاوت به نظر می‌رسد.

به عبارت دیگر، برای جلوگیری از هرگونه مشکل قانونی، باید در اسرع وقت به امور حقوقی کسب و کار خود رسیدگی کنید. نکته جالب این است که ثبت کسب و کار در اینستاگرام نسبتاً آسان و بدون پیچیدگی است.

یکی از موارد کم اهمیت‌تر در این زمینه این است که، شما باید ماهیت شغل خود را مشخص کنید. شما می‌توانید کار خود را چیزی مانند خدمات اینترنت تعریف کنید. به این ترتیب، شما در تبلیغات خود در اینستاگرام محدود نمی‌شوید و در صورت تمایل می‌توانید حتی در پلتفرم‌های دیگر نیز کسب درآمد کنید.

نکته‌ای که همیشه باید به خاطر داشته باشید این است که اگر قصد کسب درآمد و کسب سود دارید، از شما انتظار می‌رود که مالیات بپردازید. میزان مالیاتی که باید بپردازید به میزان درآمد شما بستگی دارد (قانون هر کشور متفاوت است).

جمع بندی

خیلی خوشحالیم که تا اینجا همراه تیم دانشگاه کسب و کار بودید و در کنار همدیگر راه‌های کسب در آمد از اینستاگرام را یاد گرفتیم.
از این نکته غافل نشوید که درست مانند هر شغل یا حرفه‌ای، قانون کلی در اینستاگرام این است که اگر می‌خواهید پول خوبی به دست آورید، باید زمان بگذارید و صبر داشته باشید. بهترین راه برای انجام این کار این است که برای خود اهداف کوچکی تعیین کنید که به طور منظم آن را بررسی کنید. اگر متوجه شدید که استراتژی شما کار نمی‌کند، همیشه می‌توانید تغییراتی در برنامه خود ایجاد کنید. بهترین روش این است که فقط بر روی پست‌های خود تمرکز نکنید. بلکه به اکانت خود نگاهی بیندازید و سعی کنید با کاربران و دنبال کنندگان تعامل داشته باشید. با این حال، هرگز فراموش نکنید که اگر قصد کسب درآمد و حتی کسب سود اینترنتی را دارید، قوانین و تعهداتی نیز وجود دارد که باید از آن‌ها مطلع شوید.

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 11 تاريخ : يکشنبه 26 آذر 1402 ساعت: 9:15

۱۶ راز کسب ثروت مخفی ثروتمندان

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که ثروتمندان واقعی رازهایی برای رسیدن به ثروت دارند که ما از آن‌ها بی خبریم؟ به نظر شما رمز موفقیت ثروتمندان جهان در چیست؟ آیا ثروتمند شدن ترفند‌هایی دارد که آن‌ها این ترفندها را از ما مخفی می‌کنند؟!

احتمالاً همه‌ی ما در بخشی از زندگی خود به فکر پیوستن به خیل نه چندان عظیم ثروتمندان جهان افتاده‌ایم. همه‌ی ما گاهی فکر کرده‌ایم که بتوانیم روزی مانند ایلان ماسک و جف بزوس بر سر رتبه نخست ثروتمندترین فرد جهان رقابت کنیم. اما آیا به راستی این رؤیا برای فردی معمولی که ثروت چندانی در زندگی خود ندارد و یا حتی در خانواده‌ای متوسط زندگی کرده است شدنی است؟ پاسخ ما در دانشگاه کسب و کار به این سؤال شما مثبت است.

اگر نگاهی گذرا به زندگینامه چند کارآفرین بزرگ و برخی از ثروتمندان حال حاضر جهان بیندازید، خواهید فهمید که این افراد نه تنها در یک خانواده معمولی رشد کرده‌اند، بلکه در بخشی از زندگی خود نیز سختی‌های مالی زیادی کشیدند و تنگ دستی را تجربه کرده‌اند. از ثروتمندان بزرگ جهانی مانند جف بزوس تا کارآفرینان ایرانی مانند بابک بختیاری خالق برند آیس پک که بارها و بارها در زندگی خود زمین خورد و ورشکست شد؛ اما حالا یکی از افراد ثروتمند کشور است.

راز ثروتمندان بزرگ جهان چیست؟

اگر زندگینامه بزرگان حوزه کسب و کار، کارآفرینان و ثروتمندان جهان را مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که بسیاری از آن‌ها نقاط مشترکی با یکدیگر داشتند. ویژگی‌های یکسانی که توانست آن‌ها را به افراد موفق و نمونه در زمینه کاری خود تبدیل کند. ما در این مقاله از دانشگاه کسب و کار تصمیم داریم تا برخی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین ویژگی‌های مشترک میان ثروتمندان را بیان کنیم. رازهایی که شاید هیچ گاه از زبان این افراد نشنوید؛ اما با بررسی کامل زندگینامه و مسیر زندگی آن‌ها می‌توانید به سادگی آن‌ها را استخراج کنید.

  1. پشتکار دارند و از شکست و زمین خوردن نمی‌ترسند

شاید یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های افراد ثروتمند و کسانی که آن‌ها را به عنوان کارآفرینان برتر می‌شناسیم پشتکار و پرتلاش بودن آن‌هاست. این افراد به سادگی ناامید نمی‌شوند و پس از هر بار زمین خوردن تمام انرژی و نیروی خود را برای سرپا شدن جمع می‌کنند.

  1. سرمایه گذاری را در برنامه خود قرار می‌دهند

افراد ثروتمند محل‌های مناسب برای سرمایه گذاری را شناسایی می‌کنند و بخش زیادی از درآمد خود را برای این کار کنار می‌گذارند. در حالی که بسیاری از ما و افرادی که در اطراف خود می‌شناسیم مقدار زیادی از درآمد خود را صرف خرج‌های بیهوده می‌کنیم. اما افراد ثروتمند از درآمد خود برای افزایش سرمایه‌شان استفاده می‌کنند.

  1. ریسک پذیر هستند، بدون ترس خطر می‌کنند و معاملات بزرگ انجام می‌دهند

ریسک پذیری و جرئت خطر کردن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مشترک ثروتمندان است. امکان ندارد شما فرد ثروتمندی را نام ببرید که در طول زندگی خود ریسک نکرده باشد و یا تجربه معاملات بزرگ را نداشته باشد. پس این ویژگی‌ را می‌توان به عنوان اصلی‌ترین راز افراد موفق در زمینه کسب و کار در نظر گرفت.

  1. هدف گذاری‌های کوتاه مدت و بلند مدت را جدی می‌گیرند

افراد ثروتمند در زندگی خود اهداف مشخصی دارند. آن‌ها در شروع کسب و کارشان برای خود اهداف کوتاه مدت و بلند مدت مشخصی را در نظر می‌گیرند و مسیر خود را در راه رسیدن به آن اهداف ترسیم می‌کنند. هدفمند بودن و دوری از هرج و مرج و بی برنامگی شما را به موفقیت نزدیک می‌کند.

  1. همواره به فکر اقدام و عمل هستند و کمتر خیال پردازی می‌کنند

اگر در زندگی افراد موفق و سبک تفکرات آن‌ها دقیق شوید متوجه خواهید شد آن‌ها بیشتر از آنکه زمان خود را به خیال پردازی و رؤیاپردازی در رابطه با آینده سپری کنند، به فکر اقدام و عمل هستند. آن‌ها بیشتر از آنکه حرف بزنند عمل می‌کنند و نتیجه اعمالشان رؤیاهایشان را واقعی می‌کند.

  1. ثروتمندان علایقشان را دنبال می‌کنند و از طریق آن کسب درآمد می‌کنند

بسیاری از ما کار خود را تنها برای کسب درآمد انجام می‌دهیم. شاید درصد بسیاری از مردم واقعاً به شغل و کسب و کاری که به آن مشغول هستند علاقه نداشته باشند و تنها هدف آن‌ها کسب درآمد است. اما بهتر است بدانید ثروتمندان واقعی معمولاً از دسته افرادی هستند که از علاقه خود کسب درآمد می‌کنند.

  1. ثروتمندان گاهی از پول دیگران برای کسب ثروت استفاده می‌کنند

افراد معمولی فکر می‌کنند که برای کسب درآمد و رسیدن به ثروت باید سرمایه بزرگی داشته باشند، سرمایه‌ای که از آن خودشان است. در حالی که ثروتمندان بزرگ گاهی برای کسب درآمد از پول دیگران استفاده می‌کنند! آن‌ها سرمایه دیگران را در جهت تخصص و کسب و کار خود به کار می‌گیرند و ایجاد ثروت می‌کنند.

  1. برنامه ریزی دقیقی برای اهدافشان دارند

برنامه ریزی را می‌توان راز موفقیت بسیاری از افراد در انواع حوزه‌ها دانست. رازی که در رابطه با افراد ثروتمند و کارآفرینان موفق جهان نیز صدق می‌کند. این دسته از افراد برنامه ریزی دقیقی برای رسیدن به اهداف خود دارند و با این کار از هدر رفتن زمان جلوگیری می‌کنند.

  1. ثروتمندان اهداف و تفکرات بزرگی دارند

ثروتمندان واقعی بزرگ فکر می‌کنند و اهداف بلندی دارند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید طرز فکر افراد موفق و ثروتمند با بسیاری از ما متفاوت است. آن‌ها به ایده‌های بزرگ و رؤیاهای بی انتها می‌اندیشند و همین تفکر می‌تواند آن‌ها را در رسیدن به اهدافشان یاری کند.

  1. ثروتمندان ایده‌ پردازانی قوی هستند که ایده‌های نو را به کار می‌گیرند

افراد موفق و ثروتمند از ایده‌های نوین حمایت می‌کنند و از به کار گیری طرح‌های جدید در کسب و کارشان هراس ندارند. آن‌ها ایده پردازانی قوی هستند که ذهن پویایی دارند و همواره اندیشه‌های نوینی برای ایجاد تغییرات اساسی دارند.

  1. کمتر از آنچه دارند خرج می‌کنند و اهل شوآف نیستند

اگر به زندگی افراد مختلف توجه کنید متوجه خواهید شد که افراد معمولی اصولاً بیشتر از آنچه دارند خرج می‌کنند. اما ثروتمندان و کسانی که اصطلاحاً پولشان از پارو بالا می‌رود، به اندازه دیگر افراد اهل شوآف نیستند و معمولاً کمتر از توانایی خود خرج می‌کنند.

  1. مدیریت بحران موفقی دارند و توانایی کنترل شرایط سخت را دارند

تلاش کنید تا قدرت مدیریت بحران خود را تقویت کنید. افرادی که در کسب و کار و بیزنس خود انسان‌های موفقی هستند و در دسته افراد ثروتمند قرار می‌گیرند، معمولاً توانایی و مهارت بالایی در کنترل شرایط سخت دارند. آن‌ها در سختی‌ها و بحران‌ها خود را نمی‌بازند و به سادگی می‌توانند موقعیت‌های مختلف را مدیریت کنند.

  1. اولویت‌های زندگی خود را به درستی می‌شناسند

یکی از رازهای مهم زندگی افراد ثروتمند که شاید شما توجهی به آن نکرده باشید این است که افراد ثروتمند و موفق به طور دقیق و به صحیح‌‌ترین شکل توانسته‌اند امور خود را اولویت بندی کنند. آن‌ها اولویت‌های زندگی خود را می‌شناسند. این اولویت‌ها را در انجام امور روزمره و یا در مسیر رسیدن به اهداف بزرگ و کوچکشان رعایت می‌کنند. همچنین زمان بندی و برنامه روزانه آن‌ها بر طبق همین اولویت‌ها تبیین می‌شود.

  1. افراد ثروتمند فرصت سازی می‌کنند و از فرصت سوزی گریزانند

آن‌ها از هر فرصتی که پیش رویشان قرار بگیرد نهایت استفاده را می‌برند. هیچ گاه اجازه نمی‌دهند فرصت‌ها از دست آن‌ها بروند. می‌دانند که هر فرصتی که برای موفقیت پیش روی آن‌ها قرار می‌گیرد ممکن است دیگر تا آخر عمر با آن‌ها ملاقات نکند. در اصطلاح آن‌ها معتقدند که شانس تنها یکبار در خانه آن‌ها را میزند؛ پس با اهمال کاری و ترس از خطر کردن فرصت سوزی نمی‌کنند.

  1. هیچ گاه ناامید و یا دلسرد نمی‌شوند

البته شاید بهتر باشد بگوییم آن‌ها هیچ گاه مدت طولانی ناامید نمی‌مانند. تلاش می‌کنند برای ادامه راه کور سویی از امید را در دل خود روشن نگاه دارند. شاید بسیاری از ما پس از چند شکست و یا زمین خوردن در حوزه‌های مختلف دیگر روحیه خود را ببازیم و از ادامه مسیر باز بمانیم. اما راز ثروتمندان این است که هیچ گاه به طور کامل دلسرد نمی‌شوند و همیشه راهی برای ادامه دادن می‌یابند.

  1. ثروتمندان وقت خود را تلف نمی‌کنند و از اهمال کاری دوری می‌کنند

اهمال کاری یکی از عادات مخربی است که به دلایل مختلف روی می‌دهد. برای مثال برخی از افراد به دلیل کمال گرایی افراطی که می‌تواند به شدت آسیب زا باشد دچار اهمال کاری می‌شوند. برخی دیگر نیز ممکن است به دلیل عدم وجود برنامه کاری منظم در این ورطه بیفتند. در هر صورت یکی از رازهای رسیدن به موفقیت دوری از اهمال کاری و جلوگیری از اتلاف وقت است.

این مقاله را هم بخوانید:  ترفندهایی طلایی برای موفقیت در ویزیتوری

کلام آخر

زندگینامه و بیوگرافی افراد موفق و ثروتمندان بزرگ به ما یادآوری می‌کند که در راه تلاش برای رسیدن به هدف نیاز است تا برخی ویژگی‌ها را در وجود خود تقویت کنیم. ویژگی‌ها و خصوصیاتی که به طور مشترک در بسیاری از این افراد می‌یابیم و می‌توانیم از آن‌ها به عنوان راز موفقیت این افراد یاد کنیم.

فراموش نکنید که بسیاری از ثروتمندان کنونی در جهان، کارآفرینانی هستند که ایده‌های نوینی را به کار گرفته‌اند و نوآوری را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند. شما تا به حال چه رازی را در افراد موفق و ثروتمند کشف کرده‌اید؟

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 13 تاريخ : يکشنبه 26 آذر 1402 ساعت: 9:12

کسب درآمد با سرمایه‌گذاری در بازارهای مختلف

خیلی از شماها ممکن است از این روش برای کسب درآمد استفاده کرده باشید. سرمایه‌گذاری یعنی با پول و سرمایه نقدی خود، محصولات یک بازار را بخرید و هدف شما کسب سود و افزایش سرمایه باشد. هنگامی که در یک بازار سرمایه‌گذاری می‌کنید، نرخ افزایش سرمایه برای شما بسیار مهم است. برای اینکه از سرمایه‌گذاری در هر بازاری ضرر نکنید، ابتدا باید اصول سرمایه‌گذاری در آن بازار و آموزش‌های لازم را فرا بگیرید و سعی کنید تجربه خود را بیشتر کنید؛ چون تجربه در میزان سودآوری و کسب درآمد بالاتر نقش مهمی دارد.

شما می‌توانید در بازارهای مختلفی سرمایه‌گذاری کنید که در ادامه مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در چند بازار را بررسی می‌کنیم. مسلماً بازاری برای سرمایه‌گذاری بهتر است که سود بیشتری برایتان به ارمغان بیاورد؛ اما هنگام انتخاب یک بازار برای سرمایه‌گذاری، میزان سرمایه شما، میزان ریسک‌پذیری، شناخت بازارها و اصول سرمایه‌گذاری در آن‌ها و نیاز به برداشت سرمایه بسیار اهمیت دارد.

سرمایه‌گذاری در بازار بورس

بازار بورس، بازاری است که سهام شرکت‌های مختلفی در آن معامله می‌شود و در چند سال گذشته پربازده‌ترین بازار ایران محسوب می‌شود. شما با سرمایه‌ای بسیار کم می‌توانید در بازار بورس به صورت اینترنتی معامله کنید و نیازی به مراجعه حضوری نیست. این بازار نسبت به سایر بازارها بازده بیشتری دارد و هر زمان که بخواهید سرمایه شما نقد می‌شود. می‌توانید در صنایع مختلف سرمایه‌گذاری کنید و علاوه بر سهام‌داری از نوسان قیمت سهام نیز کسب درآمد داشته باشید. وقتی سهام شرکت‌ها و کارخانه‌ها را می‌خرید، تولید آن‌ها افزایش پیدا می‌کند و باعث رشد اقتصادی کشور خود می‌شوید.

امکان معامله در ساعات مشخص و محدودیت زمانی، تأثیر زیاد حوادث سیاسی، اقتصادی و جهانی روی این بازار و میزان ریسک متوسط از معایب این بازار است. اولین گام سرمایه‌گذاری در بورس ثبت‌نام در سامانه سجام است که برای آشنایی با نحوه ثبت‌نام میتوانید مقاله «آموزش ثبت‌نام در سامانه سجام اولین گام سرمایه‌گذاری در بورس» را مطالعه کنید.

سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه

بعد از بورس، پرطرفدارترین بازار سرمایه‌گذاری طلا و سکه است. قیمت طلا در ایران با توجه به قیمت آن در بازارهای جهانی تغییر می‌کند. نوسان قیمت سکه نسبت به تورم بسیار بیشتر بوده و از این رو در چند سال گذشته بازار سکه طرفداران زیادی پیدا کرده است. سود بازار سکه بیشتر است و میزان نقدشوندگی سرمایه بسیار خوب است. شما برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد در این بازار به پول خیلی زیادی نیاز ندارید و مطمئن هستید در طولانی مدت سود می‌کنید. اما این بازار به شدت تحت تأثیر اخبار سیاسی و اقتصادی در ایران و جهان قرار می‌گیرد و سرمایه‌گذاری کوتاه مدت در این بازار ریسک زیادی دارد. هنگام خرید طلای نو باید هزینه اجرت ساخت را بپردازید و اگر بخواهید مقدار زیادی طلا بخرید نگهداری آن سخت است.

سرمایه‌گذاری در بازار مسکن

چون سودآوری و کسب درآمد بالا در این بازار حتمی است، بسیاری از افرادی که سرمایه زیادی دارد، این بازار را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند. البته در این بازار احتمال از دست دادن سرمایه بسیار کم است و در طولانی مدت حتماً در آن سود می‌کنید. برای معامله در این بازار به تخصص و مهارت خاصی نیاز ندارید. میزان افزایش قیمت مسکن، به نرخ تورم سالانه و قیمت ارز بستگی دارد. برای ورود به این بازار به سرمایه بسیار زیادی نیاز دارید و در بعضی مواقع ماه‌ها و حتی سال‌ها طول می‌کشد تا به سود برسید. گاهی زمان زیادی طول می‌کشد تا ملک خود بفروشید و به راحتی نمی‌توانید پولتان را نقد کنید. هم‌چنین برای خرید ملک نیز باید وقت زیادی صرف کنید. هیچ سازمانی بر روند قیمت‌گذاری در این بازار نظارت نمی‌کنند و این بازار را دلالان اداره می‌کنند.

سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال

احتمالاً نام «ارز دیجیتال» را شنیده‌اید. ارز دیجیتال نوعی ارز است که به صورت دیجیتالی وجود داشته و شکل فیزیکی واقعی ندارد؛ اما در یک بلاک چین روی یک سرور قرار می‌گیرد که داده‌های مربوط به تراکنش‌ها را در بلوک‌ها، بدون فاکتورهای شناسایی شخصی ذخیره می‌کند. این ارز توسط بانک یا سایر مؤسسات مالی سنتی پشتیبانی نمی‌شود و تراکنش‌ها به شدت رمزگذاری شده‌اند تا اطلاعات شخصی بدون در نظر گرفتن تراکنش انجام شده حفظ شود. نمی‌توان از آن‌ها برای هر خرید آنلاین استفاده کرد و بیشتر اوقات به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از نوسان قیمت‌ها و معامله ارزها خریداری می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با ارزهای دیجیتال مقاله «با انواع ارز دیجیتال آشنا شوید» را مطالعه کنید.

سیستم ارز دیجیتال به عنوان یک سیستم نقدی الکترونیکی نظیر به نظیر توصیف شده است که نوید تمرکززدایی و حذف کامل هر نوع واسطه را می‌دهد. بیت کوین به عنوان اولین ارز موفق شناخته می‌شود. با افزایش محبوبیت بیت کوین، ارزهای دیجیتال دیگری نیز وارد بازار شدند و سرمایه گذاران بالقوه هر سال به گزینه‌های بیشتری دسترسی پیدا کردند. برای اینکه بهترین ارز دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد بیشتر پیدا کنید، مقاله «چگونه بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری را انتخاب کنیم؟» را مطالعه کنید.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مزایای متعددی دارد، از جمله:

  • عدم پرداخت کارمزد
  • دسترسی آسان به طیف گسترده‌ای از فرصت‌های سرمایه‌گذاری
  • کنترل مستقیم بر سرمایه گذاری‌ها

برخی از معایب بزرگی این ارزها که باید در نظر گرفت عبارتند از:

  • امنیت سایبری
  • نداشتن مقررات و عدم نظارت
  • ارزش فرار
  • نداشتن ارزش ذاتی
  • مشکلات پایداری زیرساخت به دلیل رشد سریع
کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 13 تاريخ : يکشنبه 26 آذر 1402 ساعت: 9:10

کسب درآمد در خانه

خیلی از شماها می‌توانید در خانه خود کسب درآمد داشته باشید. مشاغل زیادی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در خانه خود انجام دهید. بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی به‌طور ایده‌آل برای کسب‌وکارهای خانگی مناسب هستند که قبلاً چند مورد از این مشاغل اینترنتی را به شما معرفی کردیم.

بارزترین مزیت مشاغل خانگی عدم وجود هر گونه رفت و آمد است که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه‌های رفت و آمد می‌شود. در همه مشاغل خانگی نیازی نیست محلی برای کار خود بخرید یا اجاره کنید که این مزیت هزینه‌های سربار را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. راه اندازی یک کسب‌وکار خانگی راهی عالی برای جبران هزینه‌های کسب‌وکار شما و در برخی موارد کاهش میزان مالیات بر درآمد شما است. اگر فرزند دارید، یک کسب‌وکار خانگی این امکان را به شما می‌دهد که در کنار فرزندانتان کسب درآمد داشته باشید و زمان بیشتری را با خانواده خود سپری کنید.

با این حال، مشاغل خانگی برای همه مناسب نیست و معایبی نیز دارد. اگر مستأجر باشید ممکن است صاحب‌خانه شما با کار کردن شما در خانه مشکل داشته باشد. اگر لازم باشد با مشتریان خود ملاقات داشته باشید، این امر برای صاحب‌خانه یا مستاجران دیگر مزاحمت ایجاد می‌کند. بسیاری از افرادی که مشاغل خانگی را اداره می‌کنند، از احساس انزوا و دوری از جامعه رنج می‌برند. اداره یک کسب‌وکار خانگی ممکن است در زندگی خانوادگی مشکلاتی ایجاد کند. در ادامه چند مورد از مشاغل خانگی را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین مشاغل خانگی

  • خیاطی و طراحی لباس، یکی از مشاغلی است که با گذراندن یک دوره خیاطی در آموزشگاه‌ها، به راحتی می‌توانید در خانه خود از آن کسب درآمد داشته باشید.
  • اگر به یک کامپیوتر دسترسی دارید به راحتی با گرفتن سفارشات تایپ و ترجمه و بدون صرف هیچ هزینه‌ای، در خانه خود درآمد داشته باشید. بسیاری از دانشجویان کار ترجمه و ویراستاری مقالاتشان را خودشان انجام نمی‌دهند و به دنبال فردی حرفه‌ای برای انجام این کار هستند.
  • اگر یک دوربین خوب و با کیفیت دارید، یک دوره آموزش عکاسی ببینید و در خانه خود برای افراد و شرکت‌های مختلف عکاسی کنید.
  • امروزه خیلی‌ها با آشپزی و تهیه دسر و شیرینی کسب درآمد بالایی دارند. اگر دست‌پخت خوبی دارید و مزه کیک و شیرینی‌های شما موردپسند اطرافیانتان است، به راحتی می‌توانید از این استعدادتان پول دربیاورید.
  • پرورش گل و گیاه آپارتمانی و دارویی نیز به علت دوری بیشتر افراد جامعه از طبیعت، ایده بسیار خوبی برای کسب درآمد در خانه است. مصرف قارچ بسیار زیاد است و با پرورش قارچ می‌توانید سود خوبی به دست آورید.
  • افراد زیادی با انجام کارهای هنری مختلف نظیر ساخت عروسک، جعبه کادو، سوزن دوزی، قالی‌بافی، سازه‌های تزئینی، مجسمه سازی و میناکاری توانسته‌اند درآمد خوبی کسب کنند. صنایع دستی ایرانیان در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد و خیلی‌ها برای خرید سازه‌های دستی حاضرند مبالغ زیادی بپردازند.
  • شما با مشاوره به دیگران در زمینه‌هایی که تخصص دارید، می‌توانید کسب درآمد کنید. اگر در زمینه حقوقی، مشاوره درسی و برنامه‌ریزی درسی، روانشناسی، طراحی، امور اینترنتی، طراحی دکوراسیون منازل تخصص دارید، یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید و با مطلب‌گذاری در این صفحات و یا به صورت تلفنی به دیگران مشاوره بدهید
  • بازاریابی یکی از مشاغلی است که با همکاری در فروش محصولات دیگران و تبلیغ آن درصدی از مبلغ فروش را به عنوان پورسانت دریافت می‌کنید. با تماس تلفنی با مشتریان و سایر روش‌های تبلیغاتی می‌توانید میزان فروشتان را افزایش داده و درآمد بیشتری داشته باشید.
کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 16 تاريخ : يکشنبه 26 آذر 1402 ساعت: 9:09

روش های مختلف کسب درآمد از طریق اینترنت

امروزه کسب درآمد از اینترنت طرفداران زیادی پیدا کرده است. شما در هر جایی می‌توانید با گوشی یا کامپیوتر شخصی خود از طریق اینترنت درآمد زیادی به دست آورید. برای انجام بیشتر کسب‌وکارهای اینترنتی به سرمایه زیادی نیاز ندارید و اگر اصول کسب درآمد اینترنتی را یاد بگیرید به راحتی می‌توانید به درآمد زیادی دست پیدا کنید. چون همه به اینترنت دسترسی دارند و امکان رشد سریع و افزایش درآمد از طریق اینترنت در زمان بسیار کمی امکان‌پذیر است، خیلی از شما به مشاغل اینترنتی علاقه دارید.

در کشورهای پیشرفته مشاغل اینترنتی درآمد زیادی داشته و شرکت‌های معروفی مانند گوگل و ماکروسافت از طریق اینترنت میلیون‌ها دلار درآمد دارند. اگر در برنامه‌نویسی، طراحی سایت و اپلیکیشن، تولید محتوا، وبلاگ‌نویسی، طراحی بنر و ویدیو و کارهای گرافیکی مهارت دارید، خیلی راحت می‌توانید از طریق اینترنت کار کنید. اگرچه کسب درآمد از اینترنت هزینه زیادی ندارد، اما برای افزایش درآمد باید از تبلیغات استفاده کنید. در ادامه چند نمونه از مشاغل اینترنتی را به شما معرفی می‌کنیم. قبلا در مقاله «روش­‌هایی تضمینی برای کسب درآمد اینترنتی» چند نمونه از این مشاغل را معرفی کردیم که توصیه می‌کنیم آن را بخوانید.

کسب درآمد از طریق شبکه‌های اجتماعی

استفاده روزافزون از اینترنت و افزایش کاربران شبکه‌های اجتماعی، آن‌ها را به بستری مناسب برای کسب درآمد تبدیل کرده است. شما با توجه به علاقه و نوع فعالیت خود می‌توانید از فیس بوک، یوتیوب، اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، لینکدین، توییتر و شبکه‌های اجتماعی ایرانی مثل آپارات، سروش و بله برای کسب درآمد استفاده کنید.

از مزایای کسب درآمد در شبکه‌های اجتماعی می‌توان به رایگان بودن ایجاد حساب کاریری و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، عدم نیاز به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی برای فعالیت تجاری و محبوبیت رسانه‌های اجتماعی اشاره کرد. این شبکه‌ها معایبی نیز دارند، از جمله اینکه چون نماد اعتماد الکترونیکی ندارند، کمتر می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد؛ نمی‌توان به صورت مستقیم از طریق آن‌ها خرید کرد و هزینه خرید به صورت کارت به کارت و یا از طریق لینک پرداخت فروشنده، به حساب او واریز می‌شود. با خواندن مقاله «آموزش کسب درآمد از یوتیوب» یاد بگیرید از یوتیوب درآمد داشته باشید.

بهترین راه‌های کسب درآمد از طریق شبکه‌های اجتماعی:

  • با تبلیغ و بازاریابی از دنبال‌کنندگان خود در این شبکه‌ها برای کسب درآمد استفاده کنید.
  • محصولات و خدمات خود را به صورت مستقیم در این شبکه‌ها بفروشید
  • با همکاری در فروش و بازاریابی محصولات دیگران در شبکه‌های اجتماعی، درآمد داشته باشید.
  • مهارت‌ها و توانایی‌های خود را در این شبکه‌ها به مخاطبان و مشتریان معرفی کنید
  • در این شبکه‌ها برای خود یا دیگران محتوای متنی یا تصویری یا ویدیویی تولید کنید.

برنامه‌نویسی

برنامه‌نویسی یکی از شغل‌های جدید و پردرآمد است. امروزه افراد زیادی تمایل دارند وارد این شغل شده و مهارت‌های برنامه‌نویسی را یاد بگیرند. اگر در برنامه نویسی مهارت داشته و به آن علاقه دارید، کسب درآمد از این مهارت برای شما بسیار پرسود و لذت‌بخش خواهد بود. همچنین می‌توانید از این مهارت به عنوان یک شغل تمام‌وقت استفاده کنید.

اگر در حال یادگیری برنامه‌نویسی هستید، باید صبور باشید و تمرکز خود را افزایش دهید. برای یادگیری باید پشتکار داشته باشید و تمرین کنید. سعی کنید روی یکی از زمینه‌های برنامه‌نویسی، طراحی سایت و اپلیکیشن، شبکه، طراحی برنامه کاربردی و … تمرکز کنید تا بتوانید بازدهی خوبی داشته باشید.

کسب درآمد با طراحی سایت

با فراگیر شدن استفاده از اینترنت در جامعه، بیشتر مشاغل به فکر راه‌اندازی نسخه آنلاین کسب‌وکار خود هستند. این امر باعث شده افراد بسیاری از طریق طراحی سایت و مدیریت سایت کسب درآمد داشته باشند و درآمد زیادی به دست آورند. اگر می‌خواهید با طراحی سایت کسب درآمد کنید، ابتدا باید مهارت‌های طراحی سایت را به طور کامل یاد بگیرید و در این حوزه متخصص شوید. شما به روش‌های مختلفی می‌توانید کار طراحی سایت را انجام دهید.

  • یک رزومه خوب و قوی برای خود بسازید و مهارت‌های خود را به بهترین نحو ارائه کنید و سعی کنید یک نمونه‌کار خوب و کامل داشته باشید. حال می‌توانید به شرکت‌هایی که به نیرو نیاز دارند، درخواست استخدام بدهید و به عنوان کارمند در این شرکت‌ها مشغول به کار شوید. لیست جدیدترین فرصت‌های شغلی حوزه فعالیت خود را بررسی کنید و مناسب‌ترین فرصت شغلی را مطابق شرایط خود انتخاب کنید.
  • به عنوان مدیر سایت مشغول به کار شوید و فقط مسئولیت یک سایت را به عهده بگیرید. در این روش می‌توانید بیشتر وقت خود را به طراحی بهتر و پیشرفت سایت اختصاص دهید و امکانات و روش طراحی این سایت را به خوبی می‌شناسید.
  • در سایت‌های فریلنسری عضو شوید و رزومه کامل مهارت‌هایتان را در سایت‌ها بارگذاری کنید. با انتخاب پروژه‌های این سایت‌ها می‌توانید درآمد خود را تا حد زیادی افزایش دهید، در هر جایی که باشید می‌توانید پروژه‌ای را انتخاب کرده و آن را انجام دهید؛ مشتریانتان را خودتان انتخاب می‌کنید و رئیس خودتان هستید.
  • یک وبلاگ یا سایت برای آموزش طراحی سایت راه‌اندازی کنید. از این روش با محتواهای متنی و ویدیویی سایت به درآمد بالایی می‌رسد.
  • شرکت طراحی سایت تأسیس کنید و برای مشاغل مختلف سایت طراحی کنید.
  • بیشتر سایت‌های مشاغل با قالب وردپرس طراحی شده‌اند و شما با ساخت قالب وردپرس می‌توانید درآمد زیادی داشته باشید.

کسب درآمد با ساخت اپلیکیشن

برای این‌که شرکت‌ها و مشاغل بتوانند از منابع خود حداکثر استفاده را داشته باشند، برای خود اپلیکیشن می‌سازند. افزایش کسب درآمد از طریق ساخت اپلیکیشن ایده بسیار خوبی است که با استفاده از آن می‌توانید کسب‌وکار خود را رونق دهید و آن را تبلیغ کنید. با طراحی اپلیکیشن در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنید؛ چون فقط هزینه ساخت اپلیکیشن را می‌پردازید و هزینه دیگری متحمل نمی‌شوید.

با ساخت اپلیکیشن به سرعت با مشتری ارتباط برقرار می‌کنید و فروشتان را افزایش می‌دهید؛ از رقیبان خود سبقت گرفته و برند کسب‌وکارتان را ارتقا می‌دهید. هزینه‌های تبلیغات شما به میزان قابل توجهی کاهش یافته و چون اپلیکیشن شما روی گوشی مشتریان نصب می‌شود به طور مداوم جلوی چشم آن‌ها هستید. کسب‌وکارهای جدید با ساخت یک اپلیکیشن به سرعت می‌توانند مشتری جذب کنند و در زمان کوتاه‌تری محصولات و خدماتشان را معرفی کنند.

راه‌اندازی فروشگاه آنلاین

این روش یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد اینترنتی است و افراد زیادی توانسته‌اند از طریق فروش آنلاین و راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین درآمد زیادی کسب کنند. البته این روش سختی‌هایی نیز دارد و برای راه‌اندازی آن به پول بیشتری نیاز دارید. قبل از انجام کار باید بدانید در این حوزه رقیبان زیادی دارید و باید اطلاعات لازم را کسب کنید.

ابتدا باید یک محصول مناسب برای فروشگاه خود انتخاب کنید و عواملی نظیر شرایط تأمین کالا و نگهداری آن، میزان سود، شناخت محصول، نحوه ارسال و بسته‌بندی و نحوه فروش تخصصی آن محصول را در نظر بگیرید. با توجه به نوع محصول انتخابی، بازار هدف خود را تعیین کنید. در این مرحله باید ببینید محصول شما برای کدام گروه سنی مناسب است و بیشتر موردپسند مردان یا زنان است؛ الگوی رفتاری، دغدغه‌ها و اهداف مشتریانتان را بشناسید. سپس باید تصمیم بگیرید فروشگاه خود را با کدام قالب، ووکامپرس یا سیستم فروشگاهی وردپرس، فروشگاه‌سازهای آنلاین یا سیستم مدیریت محتوای اختصاصی راه‌اندازی کنید.

آموزش آنلاین

اگر به تدریس علاقه دارید، می‌توانید با آموزش آنلاین مهارت‌های و توانایی‌های خود به دیگران، کسب درآمد داشته باشید. شما می‌توانید یک پکیچ آموزشی را به صورت ویدیو تهیه کرده و آن را به صورت نامحدود به افراد مختلف بفروشید. با این کار یکبار تدریس کرده و ماه‌ها و سال‌ها با فروش آموزش‌های خود کسب درآمد می‌کنید. می‌توانید پکیج‌های آموزشی خود را از طریق اینترنت، به صورت رایگان به مخاطبان عرضه کنید و خودتان را معرفی کنید؛ سپس با تدریس خصوصی درآمد داشته باشید. شما با استفاده از نرم‌افزارهای کلاس مجازی مثل ادوبی کانکت می‌توانید به صورت زنده و تصویری کلاس آموزشی خود را دایر کنید.

آموزش‌های آنلاین باعث می‌شود همه مخاطبان از فیلم‌هایی با کیفیت و با قیمت مناسب‌تر نسبت به کلاس‌های حضوری بهره‌مند شوند. مخاطبان بدون محدودیت محل زندگی نیازهای آموزشی خود را برطرف می‌کنند و هر زمان نیاز داشتند دوباره می‌توانند از این آموزش‌ها استفاده کرده و مشکلات آموزشی خود را حل کنند.

تولید محتوا

امروزه تولید محتوای دیجیتال به یک حرفه تبدیل شده است. تولیدکنندگان محتوا سالانه درآمد زیادی دارند. شما می‌توانید با ساخت محتوای دیجیتالی کسب درآمد داشته باشید. الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی مدام تغییر می‌کنند و دسترسی ارگانیک محتوا را کاهش می‌دهند. شما برای ایجاد یک پست در فیس بوک یا هر پلتفرم دیگری تلاش می‌کنید؛ اما در نهایت تعامل ناچیزی دریافت می‌کنید. تعداد زیادی از تولیدکنندگان محتوا با این مشکل روبرو هستند.

کسی که مطالب سرگرم‌کننده یا آموزشی برای مخاطبان هدف خود تولید می‌کند، سازنده محتوا است. هر چیزی که در وب می‌بینید محتوا است. به عنوان مثال اگر فیس بوک را بررسی کنید، با ۲.۸ میلیارد کاربر فعال روبرو می‌شوید که بیشتر آن‌ها تولیدکننده محتوا هستند. ممکن است در حال حاضر در رسانه‌های اجتماعی به شکل پست و کامنت محتوا ایجاد کنید. اما اگر می‌خواهید درآمد کسب کنید، باید برنامه‌ای تهیه کنید و محتوایی ایجاد کنید که مخاطب را درگیر خود نگه دارد. یوتیوب به تنهایی بیش از ۳۷ میلیون کانال تولید محتوا دارد، اما همه آن‌ها درآمدزایی ندارند.

تولید محتوا یک کار بسیار هیجان انگیز و سرگرم کننده است. شما می‌توانید از تخصص فعلی خود برای ایجاد محتوای دیجیتال استفاده کنید. اگر از قبل به چیزی علاقه دارید، نیازی نیست برای تولید محتوا چیزهای جدیدی یاد بگیرید. اگر یک هنرمند میکاپ هستید، از مهارت‌های خود استفاده کنید و ویدیوها و وبلاگ‌های جالبی ایجاد کنید. هیچ قانون سخت و سریعی برای انتخاب نوع محتوای مناسب وجود ندارد. همه چیز به چیزی بستگی دارد که شما یا مخاطبانتان دوست دارید ببینید. از انواع محتوای محبوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویدیوهای YouTube، TikTok، اینستاگرام
  • پست‌های وبلاگ، تابلوهای پینترست
  • پادکست یا محتوای صوتی
  • کتاب‌های الکترونیکی، دوره‌ها، و اینفوگرافیک
  • استوری ها، حلقه‌ها و راهنماهای اینستاگرام
  • بازی و پخش زنده
  • موسیقی و هنر
کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 11 تاريخ : يکشنبه 26 آذر 1402 ساعت: 9:07

مهم‌ترین مرحله راه‌اندازی یک کسب‌وکار

اولین قدم برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار و داشتن یک ایده عملی و مناسب است. اگر به راه‌اندازی یک کسب‌وکار فکر می‌کنید، احتمالاً از قبل ایده‌ای در مورد آنچه می‌خواهید به صورت آنلاین بفروشید، یا حداقل بازاری که می‌خواهید وارد شوید دارید. یک جستجوی سریع برای شرکت‌های موجود در صنعت انتخابی خود انجام دهید. یاد بگیرید که رهبران فعلی برند چه می‌کنند و بفهمید که چگونه می‌توانید کار آن‌ها را بهتر انجام دهید. اگر فکر می‌کنید کسب و کار شما می‌تواند چیزی را ارائه دهد که شرکت‌های دیگر انجام نمی‌دهند یا همان چیز را سریع‌تر و ارزان‌تر ارائه می‌دهید، ایده محکمی دارید و آماده ایجاد یک طرح تجاری هستید.

خوب است بدانید که چرا کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کنید. در این فرآیند، ممکن است عاقلانه باشد که بین این که کسب‌وکار را به دلیل شخصی یا نیاز بازار راه‌اندازی می‌کند، تمایز قائل شوید. وقتی چرایی شما بر رفع نیاز در بازار متمرکز است، دامنه کسب‌وکار شما همیشه بزرگ‌تر از کسب‌وکاری خواهد بود که برای رفع نیازهای شخصی طراحی شده است.

اغلب مردم بدون صرف زمان برای فکر کردن به اینکه مشتریانشان چه کسانی هستند و چرا می‌خواهند از آن‌ها خرید کنند، به راه‌اندازی کسب‌وکار خود می‌پردازند. شما باید روشن کنید که چرا می‌خواهید با این مشتریان کار کنید؛ برای مثال آیا علاقه‌ای به آسان کردن زندگی مردم دارید. شناسایی این پاسخ‌ها به روشن شدن مأموریت شما کمک می‌کند.

پس برای اصلاح ایده کسب‌وکارتان، مشتریان هدف و نام کسب‌وکارتان را مشخص کنید. در مرحله ایده‌پردازی، باید جزئیات اصلی را مشخص کنید. اگر این ایده چیزی نیست که شما به آن علاقه دارید یا اگر بازاری برای خلق شما وجود ندارد، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که ایده‌های دیگری را برای کسب درآمد بررسی کنید.

تأمین سرمایه

بسیاری از افرادی که ایده خوبی دارند، به دلیل کمبود سرمایه، برای شروع کسب‌وکار تردید دارند. سرمایه مهم است و نمی‌توان انکار کرد که فقدان آن یکی از دلایل اصلی شکست کسب‌وکار است. با این حال، کمبود سرمایه دلیلی برای عقب‌نشینی نیست. ضرب المثل قدیمی «هرجا اراده هست، راهی هست» هنوز هم صادق است. گاهی اوقات یک ایده پولساز به قدری خوب است که افرادی که سرمایه دارند، در راه‌اندازی کسب‌وکارتان و کسب درآمد با شما شریک می‌شوند. بسیاری از کسب‌وکارهای معروف به همین شکل شروع شدند.

زمانی که یک محصول کیفیت تکرار خوبی داشته باشد، می‌توان عوامل تبلیغاتی را به افزایش اعتبار برای شروع یک کسب‌وکار علاقه مند کرد. محصولات شناخته شده‌ای که اکنون در بازار به این شکل تولید شده و یا بخشی از آن‌ها متعلق به آژانس‌های تبلیغاتی است، در دو چیز مشترک هستند: کالاهایی که قابل فروش به عموم مردم هستند و به سرعت تکرار می‌شوند. دومین ویژگی مهم است؛ زیرا به طور کلی باید مبلغی برابر با قیمت فروش اولین خرید خرج کنید تا فرد را ترغیب کنید محصولی را امتحان کند. بنابراین، تنها شانس شما برای کسب سود از تبلیغات و کسب درآمد بیشتر، تکرار است.

این مقاله را هم بخوانید:  موفق‌ترین ایده‌ها برای کسب و کارهای کوچک پر سود

راه دیگر برای تأمین مالی یک کسب‌وکار، سازماندهی یک شرکت سهامی و فروش سهام به دوستان و سرمایه‌گذاران است. در این روش، مهم است که حق رأی خود را حفظ کنید، در غیر این صورت ممکن است متوجه شوید که پس از اینکه کسب‌وکار را از حالت قرمز خارج کردید و به یک موقعیت پولساز رسیدید، از صحنه خارج شده‌اید.

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 14 تاريخ : يکشنبه 26 آذر 1402 ساعت: 9:05

کارآفرینی و راه اندازی یک کسب‌وکار جدید

راه‌اندازی یک کسب‌وکار برای کسب درآمد، به طور قابل توجهی بر زندگی شما و اطرافیانتان تأثیر می‌گذارد. اما باید یاد بگیرید که چگونه یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید. تصمیم گیری در مورد نحوه راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک برای افراد تازه‌کار کمی دلهره آور به نظر می‌رسد. خوشبختانه، بسیاری از کارآفرینان دیگر، این کار را کرده‌اند و شما می‌توانید از دانشی که از موفقیت‌هایشان به دست آورده‌اند و اشتباهات تجاری‌شان استفاده کنید.

شما می‌خواهید مطمئن شوید که قبل از شروع یک کسب‌وکار کاملاً آماده شده‌اید، اما بدانید برای اداره یک کسب‌وکار موفق، باید خود را با شرایط در حال تغییر وفق دهید. انجام تحقیقات عمیق در بازار در زمینه رشته خود و جمعیت شناسی مشتریان بالقوه شما، بخش مهمی از ایجاد یک طرح تجاری است. قبل از شروع فروش محصول یا خدمات خود، باید نام تجاری خود را بسازید و افرادی را جذب کنید که آماده هستند تا زمانی که درهای خود را برای تجارت باز می‌کنید، به سوی موفقیت حرکت کنند.

وظایفی مانند نام‌گذاری کسب وکار و ایجاد یک لوگو واضح هستند، اما مراحل زیر کمتر مورد بحث قرار گرفته و به همان اندازه مهم هستند. تعیین ساختار کسب‌وکار و ایجاد یک استراتژی بازاریابی دقیق، اهمیت زیادی دارد. به جای این که حدس بزنید از کجا شروع کنید، این مراحل را دنبال کنید تا کسب‌وکار خود را با موفقیت راه‌اندازی کنید و به کسب درآمد بالا برسید.

  • ایده خود را اصلاح کنید.
  • یک طرح تجاری بنویسید.
  • امور مالی خود را ارزیابی کنید.
  • ساختار کسب‌وکار قانونی خود را مشخص کنید.
  • همه مجوزها و مدارک لازم را تهیه کنید.
  • بیمه‌نامه بخرید.
  • تیم خود را بسازید.
  • فروشندگان خود را انتخاب کنید.
  • برای خود برند بسازید و تبلیغ کنید.
  • کسب‌وکار خود را توسعه دهید.
کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 12 تاريخ : يکشنبه 26 آذر 1402 ساعت: 9:05

انواع روش‌های کسب درآمد

با توجه به وضعیت اقتصادی و ظرفیت کم مشاغل دولتی و خصوصی و تخصص و دانش فنی که برای برخی از مشاغل لازم است، خیلی از افراد نمی‌توانند شغل مناسبی پیدا کنید و بیکار هستند. خیلی از شما به خاطر نیازهای خود به دنبال درآمدزایی هستید و می‌خواهید در جایی استخدام شوید یا یک کسب‌وکار جدید راه‌اندازی کنید. بعضی از شما با سرمایه‌ای که در اختیار دارید، به سرمایه‌گذاری‌های پرسود هم فکر می‌کنید. اکثر افراد به دنبال شغلی پر سود و کسب درآمد بالا هستند. در ادامه برخی از مشاغل پر سود که درآمد خوبی دارند به شما معرفی می‌کنیم. در مقاله «با شغل‌های پردرآمد بدون سرمایه آشنا شوید» مشاغل پردرآمد را معرفی کردیم.

کسب درآمد با پیدا کردن یک شغل مناسب

بسیاری از شما در هنگام انتخاب رشته تحصیلی خود و اینکه چه شغلی مناسب شماست، تردید داشتید. شما باید با تجزیه و تحلیل شخصیت خود بر اساس سؤالاتی که در ادامه آورده‌ایم، برای کسب درآمد، شغلی متناسب با شخصیتتان پیدا کنید. یافتن شغلی متناسب با شخصیت، یک دیدگاه عاقلانه و هوشمندانه است که می‌تواند برای مشاغل آینده بسیار مفید باشد. تصمیماتی که در دوران دانش آموزی خود می‌گیرید و موقعیت‌هایی که انتخاب می‌کنید، شما را تشویق می‌کند تا برای شغل آینده خود سرمایه‌گذاری کنید؛ به شما کمک می‌کند، توانایی‌هایی لازم را برای ورود و مؤثر بودن در زمینه‌های شغلی انتخابی‌تان، به دست آورید.

زمانی که اکثر مردم برای برنامه ریزی تعطیلات سالانه خود اختصاص می‌دهند، نسبت به زمانی که برای انتخاب یک شغل مناسب برای کسب درآمد خود صرف می‌کنند، بسیار بیشتر است. در ۲۰ سال گذشته تعداد افراد تحصیل کرده به طور قابل توجهی افزایش یافته و قرار است همچنان رو به افزایش باشد؛ این امر به معنای رقابت بیشتر برای مشاغل مناسب فارغ التحصیلان است. بنابراین بسیار مهم است که شایستگی خود را برای مشاغل مختلف ارزیابی کنید، طیف وسیعی از گزینه‌ها را بررسی کرده و روی نحوه پیشرفت خود تمرکز کنید. برای انتخاب یک شغل مناسب و کسب درآمد بیشتر به سؤالات زیر را به دقت پاسخ دهید.

من چه شخصیتی دارم؟

فکر کنید در یک مصاحبه شغلی هستید و کارفرما بعد از اینکه یک طرح کلی از موقعیت و سازمان به شما ارائه کرد، این سؤال را می‌پرسد. همه شما برداشت خودتان را از شخصیتتان دارید یا دوست دارید که شما را با این شخصیت بشناسند. شخصیت شما بر انتخاب‌ها و تصمیماتتان در همه زمینه‌های زندگی، از جمله شغل تأثیر می‌گذارد. همه شما تصوراتی از شخصیت خود دارید؛ اما ممکن است به راحتی نتوانید با صدای بلند در مورد شخصیت خود صحبت کنید یا در مورد آن روی کاغذ بنویسید.

من چه علایقی دارم؟

فکر کنید که به چه مشاغلی علاقه دارید، شغلی که در رویاهایتان به آن فکر می‌کنید چه شغلی است، در رشته تحصیلی‌تان چه چیزی برایتان جالب بود، تحقیق، کار آزمایشگاهی، خلاقیت، پروژه‌های تیمی و…؛ از چه چیزی لذت می‌برید و آیا شغلی وجود دارد که همیشه آن را تحسین کرده باشید؟ در خارج از محیط کار و تحصیل چه سرگرمی‌هایی را انتخاب می‌کنید.

می‌توانید لیستی از فعالیت‌های مورد علاقه خود تهیه کنید و به آن‌ها امتیاز دهید. به عنوان مثال، بازی شطرنج، صخره نوردی، سازماندهی رویدادهای اجتماعی، نوشتن برنامه‌های کامپیوتری، طراحی پوستر و غیره. سپس به لیست خود نگاه کنید و مشخص کنید که از انجام کدام یک از این کارها بیشتر لذت می‌برید و به کدامیک وقت بیشتری اختصاص می‌دهید. یک الگوی کلی از فعالیت‌های ترجیحی خود ایجاد کنید.

سبک یادگیری ترجیحی من چیست؟

برخی از افراد، هنگامی که با یک موقعیت جدید روبرو می‌شوند و وقتی بدون آمادگی در موقعیتی قرار بگیرند بهتر یاد می‌گیرند؛ در حالی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند ابتدا تحقیقات زمینه‌ای را انجام دهند. دانستن سبک یادگیری ترجیحی به شما کمک می‌کند تا موقعیت‌ها و مشاغلی که به بهترین وجه با رویکرد شخصی شما سازگار است، شناسایی کنید. به عنوان مثال، کسی که رویکرد محتاطانه‌ای در موقعیت‌های جدید اتخاذ می‌کند، ممکن است نتواند در شغلی در زمینه فروش کسب درآمد کند.

به آخرین تجربه یادگیری خود فکر کنید. ممکن است در یک شغل با تعامل با همکاران و شرکت در کارهای تیمی به بهترین وجه یاد بگیرید؛ یا ترجیح دهید به تنهایی برای شناخت آن شغل تلاش کنید و مهارت‌ها و توانایی‌های لازم را یاد بگیرید.

چه فرصت‌هایی پیش روی من است؟

اگر می‌خواهید از انجام کاری کسب درآمد داشته باشید که با مدرک تحصیلی‌تان مرتبط است، در مورد مشاغلی با رشته تحصیلی‌تان مرتبط است و هم‌چنین در مورد اینکه افراد هم‌رشته شما به چه کاری مشغول‌اند، تحقیق کنید. می‌توانید به اینترنت مراجعه کرده و این مشاغل مرتبط را پیدا کنید. مطالب شغلی را که مؤسسات حرفه‌ای مرتبط با حوزه موضوعی شما منتشر کرده‌اند، بررسی کنید. ابزارهای مختلفی وجود دارد که به شما کمک می‌کند کاری را که دوست دارید، انجام دهید.

ممکن است بعضی از شماها به شغلی علاقه داشته باشید و برای دنبال کردن حرفه مورد نظر خود یک دوره حرفه‌ای را بگذرانید. اطلاعات شغلی رایگان را از مرکز مشاغل دریافت کنید. در سایت‌های استخدامی فرصت‌های شغلی را مشاهده کنید و با توجه به علایق و توانایی‌های خود برای استخدام در این مشاغل اقدام کنید. با افرادی که در شغل موردنظرتان فعالیت می‌کنند و هم‌چنین با خانواده و دوستان خود در مورد مشاغلی که می‌خواهید در آن‌ها مشغول به کار شوید، صحبت کنید.

من در چه کارهایی خوب هستم و چه کارهایی می‌توانم انجام دهم؟

شما بسیاری از دستاوردهای خود را بدیهی می دانید. اغلب فکر می‌کنید که هر کسی می‌توانست این کار را انجام دهد؛ اما اینطور نیست. همه مشاغل به طور فزاینده‌ای به طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها مانند حل مسئله، ارتباط و کار تیمی نیاز دارند. مهارت‌های تخصصی یا نقاط قوت خاص در نقش‌های خاص، کم و بیش مهم هستند. درک نقاط قوت شما و اینکه بیشتر دوست دارید در یک شغل از چه چیزهایی استفاده کنید، به شما کمک می‌کند تا تصمیمات خود را به سمت چیزی هدایت کنید که در آن مهارت دارید. مهارت‌ها را می‌توان از طریق مشاغل مختلف، کار داوطلبانه، زندگی اجتماعی، سرگرمی‌ها و کار در خانه به دست آورد.

هنگامی که مهارت‌های خود را تحلیل کنید، در متقاعد کردن کارفرمایان آینده موفق‌تر عمل می‌کنید. همچنین می‌توانید برای ایجاد مهارت‌های لازم برای شغل مورد علاقه خود وقت بگذارید. سعی کنید رزومه خود را به روز نگه دارید تا سابقه‌ای از مهارت‌ها و دستاوردهای خود داشته باشید. کارهایی که فکر می‌کنید خوب انجام می‌دهید یا دوست دارید انجام دهید، کارهایی که می‌توانید تا حد معقولی انجام دهید، کارهایی که فکر می‌کنید بهتر انجام می‌دهید و کارهایی که به آن‌ها علاقه ندارید، فهرست کنید.

خانواده و دوستان اطلاعات خوبی به شما می‌دهند. از دوستان و خانواده بپرسید که چه کاری را به خوبی انجام می‌دهید. همه کارهایی را که در حال حاضر می‌توانید انجام دهید و سال‌ها پیش نمی‌توانستید انجام دهید، در نظر بگیرید. چیزهایی که بدیهی می دانید مانند مهارت‌های فناوری اطلاعات، مهارت‌های زبانی و … را در رزومه خود یادداشت کنید. اگر مشاوران شما صادق و با درایت باشند، زمینه‌هایی را که لازم است در آن‌ها بهتر شوید، به شما پیشنهاد می‌کنند.

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 15 تاريخ : يکشنبه 26 آذر 1402 ساعت: 9:04

اولین قدم در کسب درآمد

امروزه برای موفقیت در کسب‌وکارتان و کسب درآمد بیشتر باید بدانید که چگونه کالاها را با سود بفروشید. اولین قدم در راه اندازی کسب‌وکار شخصی، کسب اطلاعات در مورد آن کار است. لازم نیست همه چیز را در مورد آن بدانید. بسیاری از اطلاعات و دانشی که نیاز دارید در کتاب‌ها و نشریات تجاری یافت می‌شود. سازندگان تجهیزاتی که برای شروع به آن‌ها نیاز دارید معمولاً اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهند. هر چیزی که لازم است در مورد کسب‌وکاری که قصد راه اندازی آن را دارید بخوانید تا از تجربیات دیگران استفاده کنید.

افراد زیادی به این ایده می‌خندند که چگونه از طریق کتاب کسب درآمد کنند. آن‌ها به شما می‌گویند که موفقیت کسب‌وکار به توانایی و اقدام ذاتی تجارت بستگی دارد. زیرا کسانی هستند که هرگز در زندگی خود کتابی نخوانده‌اند و همچنان در تجارت پول زیادی به دست آورده‌اند. تحت تأثیر این دیدگاه‌ها قرار نگیرید.

بهترین ایده تا زمانی که کسی آن را به کار نگیرد، کاملاً بی ارزش است. شما بدون شک، افراد زیادی را می‌شناسید، افرادی که ایده‌های بیشتری برای پول درآوردن دارند؛ اما به اندازه پول خرید یک خودروی قدیمی درآمد ندارند. آن‌ها احتمالاً مانند مخترعی هستند که آنقدر از اختراع کردن دست نمی‌کشد تا اختراع خود را بسازد و بفروشد. یک ایده خوب در کسب درآمد، ارزش هزار ایده را دارد که فقط در ذهن باهوش‌ترین فرد جهان وجود دارد.

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 16 تاريخ : يکشنبه 26 آذر 1402 ساعت: 9:02

اصول موفقیت در کسب‌ و کار و کسب درآمد بالا

همه کارآفرینان موفق معتقد هستند که موفقیت در کسب‌وکار و کسب درآمد زیاد، چارچوب و روش خاصی ندارد و تا حد زیادی به انتخاب‌های شما بستگی دارد. اما اصول خاصی وجود دارد که افراد موفق آن‌ها را اجرا کرده‌اند و قدم‌های نخست آنان برای موفقیت بوده که این اصول نقش مهمی در موفقیت آن‌ها ایفا کرده‌اند.

همه ما دوست داریم زودتر به درآمد بالا برسیم و به فکر این هستیم که چگونه یک کسب‌وکار موفق داشته باشیم که درآمد زیادی داشته باشد. برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق، باید اصولی را رعایت کنیم که این اصول راه درست را به ما نشان داده و احتمال خطا و اشتباه را کاهش می‌دهد. در ادامه دانشگاه کسب‌وکار این اصول را به شما معرفی می‌کند.

  • خودشناسی و ایجاد آمادگی

برای موفقیت در یک کسب‌وکار باید نقاط قوت و نقاط ضعف خود را بشناسید. مهارت‌ها و توانایی خود را روی یک کاغذ بنویسید و بررسی کنید که مهارت‌های لازم برای انجام کسب‌وکار موردنظرتان را دارید یا خیر. برای دستیابی به رفاه بیشتر و کسب درآمد بالاتر باید بتوانید بر مشکلات غلبه کرده و انرژی بیشتری برای انجام کارتان بگذارید. باید برای کسب مهارت‌های لازم تلاش کرده و آمادگی انجام کار را داشته باشید. برای موفقیت به یک برنامه دقیق و جامع نیاز دارید، تا طبق آن عمل کنید. هر چند وقت یکبار خودتان ارزیابی کنید و ببینید که مطابق برنامه خود پیش می‌روید و بازدهی لازم دارید یا خیر.

  • تعیین هدف

افراد زیادی هستند که مایل به کار و تلاش برای کسب درآمد هستند؛ اما به دلیل نداشتن هدف موفق نیستند. آن‌ها مانند کسی هستند که شکار بزرگی را با تفنگ ساچمه‌ای شکار می‌کند. آن‌ها تیراندازی زیادی انجام می‌دهند، اما بسیار کم بازی می‌کنند. در کنار پرداخت بهای موفقیت در کار سخت، مهم‌ترین چیز داشتن یک هدف مشخص و روشن است.

هدفی را تعیین کنید که می دانید می‌توانید به آن برسید. پس از رسیدن به هدف اول، هدف بعدی خود را مشخص کنید. به یاد داشته باشید که پس از شروع یک کسب‌وکار با دلسردی‌های زیادی مواجه می‌شوید. اگر یک هدف ملموس و دست‌یافتنی داشته باشید، این هدف به شما کمک می‌کند تا این دوره دلسردی را پشت سر بگذارید.

  • ترسیم نقشه راه

همان‌طور که گفتیم برای شروع هر کاری باید هدف داشته باشید؛ پس مسیر رسیدن به اهدافتان را مشخص کنید. یک برنامه زمان‌بندی شده تهیه کرده و برای رسیدن به هر هدف زمان معینی را مشخص کنید. همه جزئیات کارهایی را که باید انجام دهید را در ترسیم نقشه راه مشخص کنید، این کار اعتمادبه‌نفس شما را افزایش می‌دهد. در مسیر پیشبرد اهدافتان، هرجا که لازم بود برنامه و روش خود را تغییر دهید تا بتوانید بازدهی خود را افزایش دهید و زودتر به موفقیت برسید. نقش برنامه‌ریزی را در مقاله «نقش برنامه ریزی در موفقیت کسب و کارها» توضیح داده‌ایم که توصیه می‌کنیم آن را مطالعه کنید.

  • تحقیقات جامع در مورد کسب‌وکار

در مورد کاری که می‌خواهید انجام دهید، تحقیق کنید و مهارت‌های لازم برای انجام آن را بشناسید. بررسی کنید که آیا این کار با روحیات شما سازگار است و از عهده انجام آن برمی‌آیید یا نه. اگر می‌خواهید یک کسب‌وکار جدید راه‌اندازی کنید، برای موفقیت باید یک ایده جدید داشته باشید. در مورد عملی شدن این ایده، بازار کار و رقبای خود و قدرت آن‌ها تحقیق کنید. از نقاط ضعف رقبا استفاده کنید و سعی کنید کار را به روشی جدید و بدون این نقاط ضعف انجام دهید تا بتوانید از رقبا پیشی بگیرید. ایده‌های کاری، روش‌های انجام کار و معرفی آن به دیگران را یادداشت کنید. با این کار ایرادات و نقاط قوت خود را بهتر می‌شناسید.

  • استفاده از تجارب افراد متخصص

ممکن است اطلاعاتی که در مورد کارتان نیاز دارید، در کتاب‌ها و نشریات تجاری پیدا کنید. متخصصان با تجربه اطلاعات ضروری را در اختیار شما قرار می‌دهند و نشریات ارزشمند دیگران برای شما بسیار مفید است. شما می‌توانید تجربه افراد متخصص را که در کتاب‌ها و مقالات چاپ شده، با هزینه بسیار کمی بخرید؛ تجربه‌ای که برای به‌ دست آوردن آن زمان و هزینه زیادی صرف کرده‌اند. بنابراین همه اطلاعات لازم را در مورد کسب‌وکاری که قصد راه اندازی آن را دارید بخوانید تا تجربیات ترکیبی دیگران را به دست آورید و برنامه‌های خود را از جایی که آن‌ها را متوقف کردند شروع کنید.

در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنید و با خواندن کارهایی که دیگران انجام داده‌اند، زودتر نتیجه بگیرید. چرا هزینه زیادی را صرف کنید تا متوجه شوید که یک ایده یا طرح تجاری کار نمی‌کند، در حالی که فرد دیگری که این طرح را امتحان کرده، در یک کتاب یا مقاله به شما می‌گوید که چرا ایده خوبی نیست؟ با استفاده از تجربیات دیگران از مشکلات کار باخبر می‌شوید و می‌توانید با آن‌ها مشورت کنید. با این کارها احتمال شکست خود را کاهش می‌دهید.

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 13 تاريخ : يکشنبه 26 آذر 1402 ساعت: 9:01

با توجه به اوضاع اقتصادی کشور، همه به هر طریقی به دنبال کسب درآمد هستند. همه می‌خواهند درآمد خود را بیشتر کنند و به دنبال کارهایی هستند که در ازای آن پول بیشتری بگیرند و رفاه مادی بیشتری داشته باشد. در این مقاله، چگونگی شروع برای کسب درآمد به شما معرفی می‌کند. اگر شما هم به دنبال شغلی هستید که متناسب با شرایط زندگی‌تان باشد، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

کار کردن تنها چیزی است که اهمیت دارد. حتی کار ناشیانه یا نادرست، نتیجه می‌دهد. شاید نتایج فوق‌العاده‌ای نداشته نباشد؛ اما کار کردن همیشه نتیجه‌ای ایجاد می‌کند. با انجام اقدامات مناسب می‌توانید کسب درآمد کرده و ثروت ایجاد کنید. حتی اگر اشتباهات زیادی مرتکب شوید، باز هم می‌توانید پول زیادی به دست آورید.

برای پولدار شدن باید آرام آرام کار کرد! اولین درس شما برای ثروتمند شدن این است: هرگز به کسی که قول می‌دهد شما را ثروتمند کند اعتماد نکنید! فقط خودتان می‌توانید باعث ثروتمند شدن خود شوید. با تحصیلات خوب، اطلاعات کافی، کمی خرد، صبر، بصیرت و تمایل به اقدام تقریباً هر کسی می‌تواند درآمد قابل توجهی به دست آورد.

چگونه شروع به کسب درآمد کنیم؟

همه دوست دارند پول زیادی به دست بیاورند، اما کاری برای آن انجام نمی‌دهند؛ زیرا منتظر اتفاق خاصی هستند. برخی منتظرند تا تجارت بهتر شود، بعضی دیگر منتظر لحظه مناسب هستند و در بیشتر موارد، آن‌ها بدون هیچ دلیلی منتظرند و به راحتی کارهایی را که امروز می‌توانند انجام دهند، به فردا موکول می‌کنند. اغلب شروع کار را به تعویق می‌اندازند؛ زیرا نمی‌توانند آینده را به وضوح ببینند. بنابراین برای مشورت به سراغ دوستان می‌روند. بیشتر توصیه‌ها به کسانی که به یک سرمایه‌گذاری تجاری فکر می‌کنند، «نه» است.

تنها کسی که واقعاً صلاحیت دارد به شما توصیه کند که چه کاری می‌توانید انجام دهید، خودتان هستید. شما خود را بهتر از هر کس دیگری می‌شناسید. فقط خودتان می‌دانید که برای موفقیت در یک کار چقدر مصمم هستید. حدود ۹۰ درصد از موفقیت در کسب‌وکار و شغل، همان چیز غیرقابل تعریفی است که آن را «جرئت» می‌نامیم. اگر جرات داشته باشید، در صورت نیاز هجده ساعت در روز کار می‌کنید، بدون پول کسب‌وکار خود را در نقاط سخت پیش می‌برید؛ وقتی دیگران می‌گویند فقط وقت خود را تلف می‌کنید، به آن‌ها گوش نمی‌دهید و فقط به موفقیت فکر می‌کنید.

خیلی نگران مشکلات واقعی و تخیلی که در ابتدا بسیار بزرگ هستند نباشید. اگر مستقیم حرکت کنید و به حرکت خود ادامه دهید، به مقصد می‌رسید. هنگامی که شروع کردید، بیشتر مشکلات در برابر اشتیاق و عزم شما برای موفقیت قرار می‌گیرند. ممکن است در نهایت به کسب‌وکاری کاملاً متفاوت از کاری که شروع کرده‌اید برسید. ممکن است مجبور شوید برنامه‌های خود را چندین بار تغییر دهید. همه افراد با شروع کار، شروع به کسب درآمد کرده‌اند. اگر این افراد تصمیمی نمی‌گرفتند و کسب‌وکار خودشان را شروع نمی‌کردند، هرگز پولی به دست نمی‌آوردند. موفقیت آن‌ها با تصمیم آن‌ها برای شروع، میسر شد.

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 11 تاريخ : يکشنبه 26 آذر 1402 ساعت: 9:00

روش‌های کسب درآمد اینترنتی از همکاری در فروش دیجی کالا

دیجی کالا را می‌توان بزرگ‌ترین و پررونق‌ترین فروشگاه خرده فروشی آنلاین ایران در نظر گرفت. سال‌هاست از تأسیس این فروشگاه اینترنتی بزرگ می‌گذرد و همچنان با قدرت به عنوان بهترین فروشگاه آنلاین و شناخته‌ شده ترین آن‌ها می‌تازد. جالب است بدانید که فروشگاه آنلاین دیجی کالا در ابتدا یک فروشگاه بسیار کوچک با محصولات محدود بود؛ اما حالا به چنان موفقیت بزرگی دست پیدا کرده است که آمارها نشان می‌دهد این فروشگاه چیزی در حدود ۸۵ درصد از سهم خرید و فروش‌های آنلاین کشور را در اختیار دارد.

به جرئت میتوان گفت که این فروشگاه حالا یکی از بزرگ‌ترین خرده فروشی‌های آنلاین در سطح خاورمیانه است. دیجی کالا انبارهای بزرگی در سطح کشور دارد و همچنین بخشی از فروش آن با استفاده از فروشگاه‌هایی که با این وب‌سایت همکاری می‌کنند تأمین می‌شود. طبق آخرین آمارها حدود ۸ هزار نفر در دیجی کالا مشغول به کار هستند و برآورد می‌شود که این تعداد در سال‌های آتی تا ۱۰ هزار نفر نیز برسد. پاندمی کرونا در سال‌های اخیر منجر شد تا بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین پیشرفت زیادی داشته باشند و رونق کسب و کار آنلاین بیش از پیش گسترش یافت.

حال در این مقاله می‌خواهیم به بررسی بیشتر این فروشگاه اینترنتی، راز موفقیتش و نحوه همکاری با آن بپردازیم. یکی از راه‌ها برای کسب درآمد از دیجی کالا سیستم همکار در فروش است. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا این روش کسب درآمد اینترنتی را بررسی کنیم.

تاریخچه ظهور دیجی کالا

حمید و سعید محمدی بنیان‌گذاران دیجی کالا ایده شروع این کار را در سال ۱۳۸۴ پایه‌گذاری کردند. این روزها بیش از ۱۵ سال از بنیان گذاری دیجی کالا می‌گذرد. حمید و سعید محمدی در ابتدا با ایده‌ای نوین به سراغ راه اندازی یک وب‌سایت اینترنتی رفتند. وب‌سایتی که بتواند راهنمای خوبی برای افراد در خرید ابزارهای دیجیتالی باشد.

این دو قبل از پرداختن به این حرفه به کار عکاسی مشغول بودند. یک تجربه بد در خرید دوربین منجر شد تا آن‌ها این تصمیم اثرگذار که حالا پس از سال‌ها به یکی از اصلی‌ترین خرده فروشی‌های آنلاین تبدیل شده است را بگیرند. آن‌ها تلاش کردند تا در این وب‌سایت برخی از نکات مورد نیاز افراد در تهیه ابزارهای دیجیتال را گوشزد کنند؛ اما درست یک سال بعد یعنی در سال ۱۳۸۵ تصمیم به تغییر روند سایت گرفتند.

دیجی کالا در ابتدا وب‌سایتی بسیار ساده بود و به اطلاع رسانی‌های ساده در باب ابزارهای دیجیتال می‌پرداخت. از زمستان سال ۱۳۸۵ بنیان گذاران این وب‌سایت تصمیم گرفتند تا این سایت را در زمینه فروش برخی کالاها فعال کنند. در سال‌های ابتدایی دسته محصولات موجود در دیجی کالا بسیار محدود بود.

اکنون پس از گذشت بیش از ۱۵ سال از افتتاح آن شما می‌توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در آن بیابید! سال‌های ابتدایی فعالیت دیجی کالا هم‌زمان بود با زمان گسترش فضای مجازی و اینترنت و از این سال‌ها به تدریج دسترسی بسیاری از افراد به امکانات آنلاین افزایش پیدا کرد. حالا دیجی هر روز بیشتر از روز قبل به سوی موفقیت و اهداف خود پیش میرود. جالب است بدانید که حمید و سعید محمدی دو برادر دو قلو صاحب امتیاز و بنیان گذاران این فروشگاه بزرگ که حالا به یک هولدینگ معتبر تبدیل شده، هستند.

خانواده بزرگ دیجی کالا و زیرمجموعه‌ها

همان‌طور که گفتیم حالا دیگر دیجی کالا یک فروشگاه خرده فروشی آنلاین و یا یک آنلاین شاپ ساده نیست. دیجی حالا پس از سال‌ها فعالیت و تلاش بنیان گذارانش به یکی از بزرگ‌ترین هولدینگ‌های ایران تبدیل شده است. شاید جالب باشد که بدانید این شرکت در ابتدا با سرمایه ۲۰ میلیونی برادران محمدی تأسیس شد. اما در سال‌های بعد و با پیشرفت‌های مکرر موفق شدند تا سرمایه گذارانی را در مسیر پیشرفت شرکت خود جذب کنند. این تزریق سرمایه‌ها در فازهای گوناگون کمک بزرگی به پیشرفت این فروشگاه اینترنتی کرد.

حالا هولدینگ بزرگ دیجی کالا زیر مجموعه‌های بسیاری برای خود دارد. سرویس و خدماتی که برخی از آن‌ها در دیجی کالا راه اندازی و توسعه داده شدند و برخی دیگر با سرمایه گذاری دیجی کالا به این خانواده پیوستند و مسیر پیشرفت و توسعه خود را در دیجی کالا ادامه دادند. برخی از این سرویس‌های زیرمجموعه و خانواده دیجی کالا عبارت‌اند از فروشگاه کتاب الکترونیکی و صوتی فیدیبو، دیجی استایل، سوپرمارکت آنلاین، دیجی پی، دیجی نکست و همچنین استارت اپ‌های نوپایی مانند کمدا، پیندو و دیجی اکسپرس. در ادامه برخی از این سرویس‌های زیر مجموعه را به طور مختصر معرفی می‌کنیم.

فیدیبو

امروزه فیدیبو یکی از بزرگ‌ترین سامانه‌های فروش کتاب الکترونیکی و صوتی در ایران است. دیجی کالا در سال ۱۳۹۵ بود که در جهت مسئولیت‌های فرهنگی‌اش تصمیم گرفت بر روی اولین و بزرگ‌ترین فروشگاه کتاب الکترونیک و صوتی کشور سرمایه گذاری کند. در حال حاضر فیدیبو با ناشرهای بسیاری همکاری می‌کند و پیشرفت و توسعه بسیاری داشته است.

تنوع موضوعی در فیدیبو بسیار زیاد است و شما می‌توانید در انواع موضوعات مورد علاقه خود از خدمات فیدیبو استفاده کنید. بازدید کنندگان فیدیبو در سال‌های اخیر بسیار افزایش پیدا کرده و جالب است بدانید که این آمار در سال ۱۳۹۹ در مقایسه با سال گذشته خود ۳ و نیم برابر افزایش پیدا کرد. فیدیبو در سال‌های اخیر و با حمایت دیجی کالا توانست کتاب‌خوان فیدیبوک را برای انواع سیستم عامل‌ها راه اندازی کند.

دیجی استایل

دیجی استایل یکی از اولین فروشگاه‌های فعال در حوزه مد و لباس و تجارت الکترونیک مد است. این فروشگاه در سال ۱۳۹۵ توسط دیجی کالا افتتاح شد و در حال حاضر نمایندگی تعداد زیادی از برندهای داخلی و خارجی در حوزه مد و پوشاک را در اختیار دارد. البته در سال‌های اخیر و با وجود برخی از محدودیت‌ها این فروشگاه نمایندگی برخی از برندهای خارجی را واگذار کرد. دیجی استایل با راه اندازی بخشی با عنوان طراحان ایرانی به معرفی برندهای ایرانی پرداخت و یک فضای تبلیغاتی به این بخش اختصاص داد.

در حال حاضر دیجی استایل بیش از ۲۳۰۰ برند و ۱۷۰ هزار کالای متنوع را به خریداران ارائه می‌کند.

دیجی پی

در سال ۱۳۹۷ بود که دیجی کالا تصمیم گرفت در زمینه فناوری مالی به سرمایه گذاری بپردازد. یک سرمایه گذاری مطمئن که بتواند فرایندهای پرداختی خود و مشتریانش را نیز بهبود ببخشد. دیجی کالا تصمیم گرفت تا سرمایه گذاری خود را بر روی استارت اپ هماپی انجام دهد. دیجی پی اکنون یک شرکت دانش بنیان است که در حوزه‌های مختلفی از جمله اپلیکیشن دیجی پی و ارائه انواع خدمات اعتباری و پرداختی فعالیت می‌کند. با کمک دیجی پی حالا دیجی کالا پس از سال‌ها می‌تواند به مشتریان خود خدمات اعتباری بدهد و امکان خرید اقساطی را از طریق کیف پول دیجیتال دیجی پی برای مشتریان فراهم کند.

پیندو

یکی دیگر از سرویس‌های تحت نظر دیجی کالا پیندو است. پیندو سرویسی است که شما در آن می‌توانید به فروش کالا و خدمات خود بپردازید. سیستم پیندو یک سیستم فروش فرد به فرد است و کاربران امکان این را دارند که کالاها و خدمات خود را در آن به فروش بگذارند. شما در پیندو همچنین می‌توانید مشخصات فنی، نظرات، قیمت و دیگر مشخصات کالای مورد نظر خود را در دیجی کالا نیز ببینید و از خدمات محتوایی آن استفاده کنید. پس اگر خدماتی ارائه می‌کنید و یا کالاهایی برای فروش دارید که می‌توانند کالاهای مصرف شده در حد نو نیز باشند می‌توانید به این سرویس بپیوندید. پیندو در سال ۱۳۹۹ به خانواده دیجی کالا اضافه شد.

دیجی کالا مگ

یکی دیگر از سرویس‌های زیرمجموعه‌ی خانواده دیجی کالا، دیجی مگ است. این سرویس همان‌طور که از نامش نیز مشخص است یک سرویس بر مبنای محتواست. این تیم با عنوان تیم بازاریابی محتوایی گروه دیجی کالا نیز شناخته می‌شوند. دیجی مگ در سال ۱۳۹۴ شروع به کار کرد و حالا در وب‌سایت و اینستاگرام دیجی کالا مشغول به فعالیت است. جالب است بداند که دیجی مگ در ابتدا تنها در زمینه فناوری‌های دیجیتال مشغول به فعالیت بود و حالا پس از مدت‌ها و با گسترش کالاهای موجود بر روی وب‌سایت فروشگاهی که دسته بندی‌های فراوان و متنوعی دارند زمینه فعالیت خود را گسترش داده است. دیجی مگ این روزها محتواهایی در زمینه‌های مختلف ارائه می‌کند و هدفش در درجه اول بازاریابی محتوایی برای دیجی کالا است.

 

کمدا

کمدا یک شبکه اجتماعی برای خرید و فروش لباس است. این شبکه اجتماعی فعالیتش را از سال ۱۳۹۶ آغاز کرد و در سال ۱۳۹۸ تحت حمایت دیجی کالا توانست ایده کسب و کار خود را گسترش دهد. کمدا یک پلتفرم خرید و فروش تعاملی است که بیشتر مختص خانم‌هاست. افراد در این پلتفرم می‌توانند لباس‌های خود را برای فروش عرضه کنند و همچنین لباس مورد نظر خود را خریداری کنند. کمدا حالا کاربران بسیاری دارد و خانم‌های بسیاری از آن در جهت دریافت و ارائه خدمات استفاده می‌کنند. احتمالاً تا اینجای مقاله متوجه حمایت دیجی کالا از ایده‌های نوین شده‌اید. این هولدینگ هنوز رو به پیشرفت است و تلاش دارد تا خانواده خود را بیش از پیش گسترده کند.

دیجی اکسپرس

در پاییز ۱۳۹۹ دیجی کالا تصمیم گرفت تا شرکت دیجی اکسپرس را در جهت بهبود خدمات پستی خود راه اندازی کند. دیجی اکسپرس تاکنون خدمات مختلفی ارائه داده و در این زمینه موفق عمل کرده است. یکی از مواردی که دیجی اکسپرس را متمایز می‌کند استفاده از سرویس ارسال فوری به نام جت است. این سرویس کالاهای مورد نیاز مشتریان که معمولاً کالاهای سوپرمارکتی هستند را در کمترین زمان ممکن ارسال می‌کند.

این زمان چیزی در حدود ۳۰ الی ۱۲۰ دقیقه است. همان‌طور که گفتیم هدف دیجی کالا از سرویس جت اکسپرس کوتاه کردن زمان تحویل محموله‌ها به مشتریان است. هنوز شهرهای بسیاری وجود دارند که زیر پوشش دیجی اکسپرس قرار نگرفته‌اند؛ اما تا اکنون بسیاری از شهرهای بزرگ و کلان شهرها امکان استفاده از سرویس‌های دیجی اکسپرس از جمله جت را دارند.

کسب درآمد از دیجی کالا

حالا که به بررسی مختصر خانواده بزرگ دیجی کالا و زیر مجموعه‌های این هولدینگ پرداختیم تصمیم داریم تا به راه‌های کسب درآمد از دیجی کالا بپردازیم. بله درست است شما می‌توانید به عضوی از این خانواده تبدیل شوید و به عنوان زیرمجموعه‌ای از این هولدینگ بزرگ به کسب درآمد بپردازید. درآمدی که حتی می‌تواند شما را از پرداختن به هر کسب و کار دیگری بی نیاز کند. همان‌طور که میدانید دیجی کالا یکی از پربازدیدترین سرویس‌های داخلی ما در ایران است و اگر آن را در زمینه تخصصی بررسی کنید متوجه خواهید شد که دیجی کالا بزرگ‌ترین و پربازدیدترین وب‌سایت فروشگاهی در ایران و حتی شاید در خاورمیانه است

اگر در زمینه اخبار فناوری و تکنولوژی به روز باشید حتماً آمازون را می‌شناسید. بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین جهان با بنیان گذاری جف بزوس. آمازون دیگر اکنون یکی از غول‌های صنعت خرده فروشی آنلاین است و حالا شما با شنیدن نام آمازون در ابتدا به یاد این وب‌سایت فروشگاه می‌افتید و آمازون طبیعت را از خاطر برده‌اید!

بله این یکی از عجایب فناوری و توسعه بازاریابی است که شاید فقط از جف بزوس برمی‌آمد! در هر صورت اگر توجه کنید متوجه برخی شباهت‌ها میان دیجی کالا و آمازون خواهید شد. دیجی از لحاظی راه آمازون را در پیش گرفته است و از آن الگو برداری می‌کند. این مسئله را می‌توان از سیستم‌های کسب درآمدی دیجی کالا نیز متوجه شد. دیجی کالا برای کاربران خود سیستم‌هایی برای کسب درآمد در نظر گرفته است که در ادامه می‌خواهیم به بررسی این روش‌ها بپردازیم.

سیستم‌های کسب درآمد از دیجی کالا

  1. کسب درآمد از دیجی کالا با روش همکاری در فروش یا همان افیلیت مارکتینگ
  2. کسب درآمد از دیجی کالا با روش فروشندگی محصول و به عنوان فروشنده

حال در ادامه مقاله به تشریح هر یک از این روش‌ها می‌پردازیم.

روش اول: همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ در دیجی کالا

احتمالاً شما هم نام افیلیت مارکتینگ به گوشتان خورده است. افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش یکی از انواع روش‌های کسب درآمد از طریق واسطه گری فروش محصولات است که این روزها کاربرد زیاد هم دارد. در سال‌های اخیر و به خصوص با گسترش فضای مجازی افراد زیادی به این روش کسب درآمد می‌پردازند و گاها درآمدهای خوب و قابل قبولی نیز کسب می‌کنند. این روش کسب درآمد سال‌ها پیش توسط جف بزوس در آمازون بنا گذاری شد.

آمازون با استفاده از این روش توانست موفقیت بسیاری کسب کند و با به کارگیری بازاریاب‌هایی در افیلیت مارکتینگ سود شرکت را نیز افزایش دهد. حالا دیجی کالا هم با در پیش گرفتن روند آمازون چند سالی است که سیستم همکاری در فروش را به فروشگاه خود افزوده است. یعنی شما می‌توانید برای فروش انواع محصولات با این فروشگاه همکاری کنید و پورسانت خود را دریافت کنید. برای این کار نیاز است در قسمت مخصوص این کار در وب‌سایت ثبت نام کنید. پس از این کار و انجام مراحل ثبت نام کار شما آغاز می‌شود.

شما به عنوان یک بازاریاب می‌توانید لینک محصولات را در شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت و یا کانال‌های ارتباطی خود قرار دهید و با ترغیب افراد به خرید از دیجی کالا پورسانت دریافت کنید. البته پورسانت دریافتی شما از این طریق در رابطه با محصولات مختلف متفاوت است که در ادامه به این مبحث به طور کامل می‌پردازیم.

پس به تعریف کاملی از افیلیت مارکتینگ می‌پردازیم:

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش را می‌توان یک بازاریابی اینترنتی نامید. به صورتی که شما به عنوان یک واسطه و با استفاده از لینک محصولات وب‌سایت مورد نظر به ترغیب کاربران برای خرید محصول مورد نظر می‌پردازید. حالا شرکت مورد نظر که شما به همکاری با آن مشغول هستید در ازای هر خریدی که از طریق لینک اختصاصی شما صورت می‌گیرد سود و پورسانتی را به صورت توافقی به شما پرداخت می‌کند. روند کار شما در افیلیت مارکتینگ بسیار شبیه به بازاریابی‌های سنتی است با این تفاوت که این همکاری در فروش تنها از طریق لینک‌های فضای مجازی صورت می‌پذیرد.

مزایای کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ

همکاری در فروش یا همان افیلیت مارکتینگ مزایای بسیاری دارد. افراد و حتی شرکت‌های بسیاری وجود دارند که در این زمینه فعالیت می‌کنند و درآمد بالایی کسب می‌کنند. در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای همکاری در فروش اشتراکی را بیان می‌کنیم.

  • یک کار خانگی با درآمد بالاست و می‌توانید به عنوان یک روش کسب درآمد آنلاین و خانگی روی آن حساب کنید. بسیاری از افرادی که کار در منزل را ترجیح می‌دهند و یا مادرانی که به دلایلی بیشتر زمان خود را در منزل می‌گذرانند می‌توانند این روش را به عنوان یک روش مناسب درآمدزایی به کار بگیرند.
  • شما در این روش نیازی به هیچ گونه سرمایه ندارید. بدون سرمایه می‌توانید به کسب درآمد بپردازید و تنها به یک رسانه برای انجام تبلیغات آنلاین نیازمندید.
  • نیازی نیست تا کالاهای معرفی شده را تأمین کنید. تأمین کالا توسط وب‌سایت فروشگاهی مورد نظر انجام می‌شود و شما تنها سود حاصل از تبلیغات و بازاریابی خود را دریافت می‌کنید. پس نگرانی تأمین و تولید کالا ندارید.
  • در جهت ارسال و پست کالاها و رسیدن آن‌ها به دست مشتری مسئولیتی ندارید. همه این امور به دست وب‌سایت فروشگاهی مورد نظر صورت می‌پذیرد.
  • در هر مکان و زمانی به کسب درآمد بپردازید. از ویژگی‌های مهم افیلیت مارکتینگ این است که شما به مکان خاصی برای راه اندازی کسب و کار خود نیاز ندارید. همچنین زمان معینی برای کار شما وجود ندارد. شما در هر ساعتی از شبانه روز می‌توانید به کار بپردازید و کسب درآمد کنید. برای مثال حتی هنگامی که در سفر به سر می‌برید سیستم همکاری در فروش شما تعطیل نمی‌شود و می‌توانید به کسب درآمد بپردازید.
  • پشتیبانی محصولات و کالاها بر عهده وب‌سایت مورد نظر است. پس شما نیازی به انجام خدمات پشتیبانی ندارید و می‌توانید تمام وقت خود را صرف فروش و کسب پورسانت کنید.
این مقاله را هم بخوانید:  چند مرحله تا راه اندازی کسب و کار

چرا افیلیت مارکتینگ دیجی کالا؟

اگر این سؤال برای شما هم وجود دارد در ادامه دلایلی را بیان می‌کنیم که احتمالاً بسیاری از شما را مجاب می‌کند که برای ورود به حوزه افیلیت مارکتینگ، دیجی کالا می‌تواند همراه مطمئنی برای شما باشد. در ابتدا نیاز به بیان است که دیجی کالا معتبرترین و بزرگ‌ترین وب‌سایت فروشگاهی کشور است و اگر تصمیم دارید به این حوزه از کسب درآمد وارد شوید ثبت نام در دیجی کالا می‌تواند راه مطمئنی برای شما باشد. حال به بیان برخی مزایای همکاری در فروش دیجی کالا و کسب درآمد از طریق این می‌پردازیم.

  • بازدید بالا و تعداد زیاد کاربران

یکی از دلایلی که می‌تواند شما را به سمت همکاری در فروش سوق بدهد همین بازدید بالا و تعداد کاربران فراوان است. بازدید بالا همچنین به اعتبار سایت کمک می‌کند و کار شما در معرفی محصولات بسیار ساده‌تر خواهد شد. در هر صورت تعداد کاربران و بازددکنندگان بالای دیجی کالا احتمال خرید و دریافت خدمات را از سوی کاربران شما افزایش خواهد داد.

  • پورسانت‌های قابل قبول و متناسب

اگر به پورسانت‌های سیستم همکاری در فروش این فروشگاه نگاهی بیندازد و با وب‌سایت‌های دیگر مقایسه کنید متوجه خواهید شد که این پورسانت‌ها در برخی موارد بسیار بالاتر از وب‌سایت‌های مشابه است. جالب است بدانید که دیجی کالا در بسیاری از محصولات خود پورسانتی بالاتر از آمازون در نظر رفته است و همین مسئله نشان از میزان اهمیت این فروشگاه به این سیستم یعنی افیلیت مارکتینگ دارد.

این درصد پورسانت حتی گاهی با بالا رفتن سابقه فروش و امتیاز شما و تغییر سطح کاربری‌تان تغییر خواهد کرد و این مسئله در میزان انگیزه شما به عنوان یک افیلیت مارکتر بسیار موثر است. میزان پورسانت‌ها با توجه به دسته بندی محصولات متفاوت می‌شود که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. پورسانت‌های متناسب نشانگر این است که دیجی کالا در روش‌های بازاریابی خود مهارت دارد و بر موضوع مسلط است!

  • تنوع بالای خدمات و محصولات موجود در سایت

احتمالاً محصولی وجود نداشته باشد که شما آن و یا مشابهش را در دیجی کالا پیدا نکنید. همان‌طور که در بخش قبل نیز گفتیم شما در این فروشگاه آنلاین از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را پیدا خواهید کرد! همین مسئله می‌تواند به طرز قابل توجهی کار شما را در کسب درآمد از طریق همکاری در فروش ساده کند. شما با تنوع بالای محصولات مواجه هستید و می‌توانید همکاری خود را در هر زمینه‌ای که احساس می‌کنید توانایی بیشتری در بازاریابی برای آن دارید آغاز کنید. حتی کار در چند زمینه متفاوت نیز می‌تواند سکوی پرشی در میزان سود شما باشد.

البته در درجه اول و برای موفقیت در این نوع از کسب درآمد باید علایق و نیازمندی‌های مخاطبین خود را در نظر بگیرید. در این صورت می‌توانید با یک استراتژی بهتر کار خود را پیش ببرید و به سود مورد نظر خود برسید. دیجی کالا دست شما را در زمینه انتخاب محصولات مورد نظر برای همکاری در فروش کاملاً باز گذاشته است.

  • اعتبار بالا و شناخته شدن توسط بسیاری از افراد

اعتبار بالای یک وب‌سایت می‌تواند کار شما را در معرفی محصولات بسیار ساده‌تر کند. چرا که شما برای انجام تبلیغات و متقاعد کردن مخاطبین خود به خرید محصولات دیگر نیاز به صرف زمانی در جهت معرفی وب‌سایت فروشگاهی مورد نظر ندارید. این روزها دیگر کمتر کسی را می‌یابید که دیجی کالا و خدماتش را نشناسد. بسیاری از ما در طول این سال‌ها از خدمات این هولدینگ استفاده کرده‌ایم و حالا این نام در صنعت فروشگاهی و خرده فروشی آنلاین کشور ما نامی آشناست. همین مسئله منجر می‌شود تا مخاطبین شما بسیار ساده‌تر برای خرید محصول به این وب‌سایت اعتماد و مراجعه کنند. همچنین سود شما نیز از خرید آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

  • امکان دریافت پورسانت حتی با تاخیر ۱۵ روزه در خرید کاربر

یکی از مواردی که شاید به چشم برخی نیاید ولی مسئله مهم و قابل توجهی است مدت زمان فعال بودن کوکی‌ها در وب‌سایت است. در حالی که زمان فعال بودن کوکی‌ها در آمازون و شاید برخی وب‌سایت‌های فروشگاهی مشابه فقط ۲۴ ساعت است؛ اما این مدت زمان در دیجی کالا تا ۱۵ روز هم می‌رسد. شاید برای شما سؤال باشد که این مسئله چه مزیتی برای ما در مسیر همکاری در فروش دارد.

نکته اینجاست که هنگامی‌که شما لینک مورد نظر را در دسترس مخاطبین خود قرار می‌دهید ممکن است کاربری از طریق لینک شما وارد سایت شود؛ اما در همان زمان خرید خود را تکمیل نکند و یا در کل اقدام به خرید نکند. اما این کوکی در مرورگر کاربر ذخیره می‌شود و این کاربر اگر تا ۱۵ روز آینده یعنی تا زمان فعال بودن کوکی از وب‌سایت خرید انجام دهد این خرید به نام شما ثبت می‌شود. یعنی تا ۱۵ روز پس از معرفی امکان دریافت پورسانت توسط شما وجود دارد.

  • ثبت نام ساده و امکان همکاری آسان نسبت به سایت‌های خارجی مثل آمازون

بسیاری از افراد هستند که درآمد دلاری از طریق همکاری در فروش آمازون و برخی وب‌سایت‌های خارجی را به دیجی کالا ترجیح می‌دهند. البته از لحاظ درآمدی نیز منطقی به نظر می‌رسد. اما در نظر داشته باشید که شما با همکاری در فروش دیجی کالا نیاز به طی مراحل پیچیده‌ای ندارید، در حالیکه برای افیلیت مارکتینگ وب‌سایت‌های خارجی مانند آمازون ممکن است به مشکلاتی از قبیل انواع تحریم‌ها و یا مشکلات باز کردن حساب بین المللی برخورد کنید. البته این موارد در اکثر موارد قابل رفع هستند؛ اما در هر صورت شما با سیستم دیجی کالا به این موارد برخورد نخواهید کرد و سود پورسانت شما بدون دردسر به حساب شما وارد می‌شود.

  • قیمت خوب محصولات و تخفیف‌های متعدد و شگفت انگیز

از جمله مواردی که منجر به فروش بالای محصولات مورد نظر شما می‌شود قیمت مناسب است. اگر وب‌سایت مورد نظر شما که در زمینه افیلیت مارکتینگ با آن همکاری می‌کنید از لحاظ کیفیت، قیمت، رابط کاربری و یا حتی محتوای مناسب مورد پسند مخاطب و کاربر قرار نگیرد شما نمی‌توانید فروش خوبی داشته باشید و پورسانت دریافت کنید. پس یکی از مسائلی که شما را ترغیب به همکاری با دیجی کالا می‌کند قیمت مناسب محصولات و تخفیف‌های مخاطب پسند آن است. این تخفیف‌های فصلی، روزانه و یا شگفت انگیز می‌تواند بسیار مورد توجه مخاطبین شما قرار بگیرد و آن‌ها را ترغیب به خرید کند.

چگونگی عضویت در سیستم همکاری در فروش دیجی کالا

حالا که برخی مزایای سیستم همکاری در فروش دیجی کالا را بررسی کردیم می‌خواهیم نحوه عضویت در این سیستم را برای شما شرح دهیم. همان‌طور که میدانید برای عضویت در این سیستم نه به سرمایه نیاز دارید و نه حتماً لازم است تا یک شبکه، صفحه، وب‌سایت و یا یک کانال پرمخاطب داشته باشید. البته که با داشتن مخاطبین بیشتر قطعاً سود شما نیز از این فعالیت افزایش پیدا میکند. اما برای عضویت در این سیستم هیچ نیازی به این امکانات ندارید و حتی با ترغیب تعداد اندک مخاطبین خود به خرید محصولات با استفاده از لینک اختصاصی شما می‌توانید پورسانت خود را دریافت کنید.

این سیستم برای بسیاری از افرادی که به کسب و کار خانگی و یا کار آنلاین علاقه‌مند هستند می‌تواند منبع درآمد خوبی باشد. افرادی از جمله خانم‌های خانه دار و مادرانی که اکثر تایم خود را در منزل می‌گذرانند، نوجوانان و دانش آموزانی که به علاقه به داشتن یک منبع درآمد مستقل دارند و هر فرد دیگر که به فعالیت و کسب درآمد در این حوزه علاقه‌مند است. در ادامه می‌خواهیم مراحلی که باید برای شروع فعالیت خود به عنوان یک همکار فروش مشارکتی در این وب‌سایت طی کنید را بیان کنیم.

 

مراحل شروع کار

  • گام اول

اولین قدم برای شروع کار همکاری در فروش دیجی کالا ساخت یک حساب کاربری است. شما پیش از انجام هر کاری نیاز دارید که یک پنل شخصی برای خود ایجاد کنید. برای این کار لازم است به لینک https://panel.affilio.ir/ مراجعه کنید و اطلاعات درخواستی را تا اتمام افتتاح حساب تکمیل نمایید.

  • گام دوم

پس از تکمیل مراحل ثبت نام در قسمت مربوطه نیاز است تا به تکمیل پروفایل کاربری خود بپردازید. مواردی که شامل اطلاعاتی هویتی و شخصی شماست. همچنین در این بخش نیاز است تا اطلاعات بانکی خود را برای دریافت درآمد خود از همکاری در فروش وارد کنید.

  • گام سوم

در این مرحله نیاز است تا اطلاعات رسانه خود را در اختیار وب‌سایت دیجی کالا بگذارید. رسانه شما ممکن است یک وب‌سایت، یک شبکه اجتماعی و یا یک صفحه اجتماعی و کانال باشد. همان‌طور که گفتیم برای شروع کار خود نیاز به یک شبکه اجتماعی با مخاطب بالا ندارید و می‌توانید با یک صفحه و رسانه ساده شخصی نیز شروع کنید. کافی است اطلاعات رسانه خود را در اختیار دیجی کالا قرار دهید.

  • گام چهارم

حالا نوبت به ایجاد لینک می‌رسد. در این مرحله با توجه به نوع رسانه‌ای که در وب‌سایت معرفی کرده‌اید و قصد دارید همکاری در فروش یا همان افیلیت مارکتینگ را در آن به کار بگیرید باید برای خود لینک سازی کنید. باید بتوانید لینک‌های مخصوص به هر رسانه را ایجاد کنید و با به اشتراک گذاشتن آن‌ها در صفحات و یا وب‌سایت خود به کسب درآمد بپردازید.

  • گام پنجم

پس از انجام تمام مراحل بالا و تکمیل آن‌ها حالا می‌توانید کار خود را آغاز کنید! با چک کردن پروفایل شخصی خود می‌توانید به میزان سود کسب شده دسترسی داشته باشید. توجه داشته باشید که پس از اینکه مبلغ درآمد شما به بالای ۲۰۰ هزار تومان رسید می‌توانید درخواست تسویه حساب کنید تا دیجی کالا درآمد شما را به حساب ثبت شده در وب‌سایت دیجی واریز کند. توجه داشته باشید که شما امکان درخواست تسویه حساب برای مبالغ زیر ۲۰۰ هزار تومان را ندارید!

درآمد سیستم همکاری در فروش دیجی کالا چقدر است؟

احتمالاً برای شما هم سؤال باشد که سیستم همکار در فروش دیجی کالا از لحاظ درآمدی به چه صورت عمل می‌کند؟ میزان پورسانت به ازای دسته‌های مختلف محصولات چه میزان است؟ آیا مقدار این کمیسیون برای همه افراد به یک مقدار است؟ برای پاسخ به این سؤالات ادامه این بخش را از دست ندهید.

در ابتدا باید بیان کنیم که کمیسیون همکاری در فروش در دیجی کالا برای همه افراد یکسان نیست. شما با توجه به میزان فعالیت خود در این سیستم در سه دسته مختلف قرار خواهید گرفت. یعنی دیجی کالا همکاران خود را به سطح برنزی، نقره‌ای و طلایی تقسیم بندی می‌کند.

  • سطح برنزی

ساده‌ترین سطح در بخش همکاری در فروش سطح برنزی است. یعنی شما بلافاصله پس از ثبت نام در سیستم همکاری در فروش و شروع کارتان به عنوان یک افیلیت مارکتر در دسته برنزی قرار می‌گیرید. در این سطح شما مقدار پورسانت پایه‌ای که برای هر دسته از محصولات تعیین شده است را دریافت می‌کنید.

  • سطح نقره‌ای

سطح بعدی که پس از مدتی فعالیت با دارا بودن شرایطی خاص به آن صعود می‌کنید، سطح نقره‌ای است. هنگامی که تعداد سفارش‌های شما در ماه ۷۰۰ سفارش و بیشتر بشود شما به یک کاربر نقره‌ای تبدیل خواهد شد. با تبدیل شدن به یک همکار نقره‌ای در سیستم همکاری در فروش مقدار پورسانت شما در دسته‌های مختلف در حدود ۲ درصد افزایش پیدا می‌کند.

  • سطح طلایی

هنگامی‌که شما بتوانید تعداد ۱۷۰۰ فروش در ماه را ثبت کنید به سطح طلایی دست پیدا خواهی کرد. سطح کاربر طلایی همانند سطح قبلی ۲ درصد به میزان سود حاصل از فروش شما اضافه می‌کند. در نتیجه شما در سطح طلایی ۲ درصد بیشتر از سطح نقره‌ای و ۴ درصد بیشتر از سطح برنزی کمیسیون دریافت می‌کنید. این سطح بالاترین سطح همکاری در فروش دیجی کالاست.

دیجی کالا با استفاده از تعیین این سطوح میزان انگیزه افراد را برای همکاری در سطوح کلان بالا برده است.

حالا می‌خواهیم به طور نمونه برخی از پورسانت‌های سیستم همکاری در فروش را در دسته بندی‌های مختلف بررسی کنیم.

  • کالاهای سوپرمارکتی

میزان پورسانت این کالاها در حدود ۲۰ درصد برای سطح برنزی است.

  • خودرو، ابزار و اداری

میزان پورسانت در این دسته با توجه به نوع محصول متفاوت است. برای مثال لوازم مصرفی خودرو ۱۲ درصد و برای خودرو ۲ درصد در نظر گرفته شده است. این پورسانت‌ها برای سطح برنزی هستند.

  • ورزش و سفر

تجهیزات مربوط به ورزش و سفر ۸ درصد برای کاربران برنزی است.

  • مد و پوشاک

محصولاتی که در دسته بندی مد و پوشاک قرار می‌گیرند حدود ۲۰ درصد از مبلغ فروش را به پورسانت شما در سطح برنزی اختصاص می‌دهند.

  • آرایشی بهداشتی و سلامت

دسته آرایشی بهداشتی و سلامت ۸ درصد کمیسیون همکاری در فروش برای شما در نظر گرفته است.

  • کالای دیجیتال

۲ درصد کمیسیون برای سطح برنزی کالاهای دیجیتال در نظر گرفته شده است.

دسته‌هایی که بیان کردیم بخشی از محصولات اصلی دیجی کالا بودند. البته نکته‌ای که بهتر است به این توجه داشته باشید و یک مزیت بزرگ برای شما به عنوان همکار فروش است این است که این درصدها از میزان کل قیمت است نه فقط از سود محصول.

روش دوم: کسب درآمد از فروشندگی در دیجی کالا

روش دومی که می‌توانید به عنوان یک راه کسب درآمد از طریق دیجی کالا در نظر بگیرید همکاری به عنوان فروشنده محصول است. شما می‌توانید محصولات تولیدی، وارداتی و یا هر نوع دیگری از آن‌ها را در دیجی کالا بارگذاری کنید و به فروش برسانید. دیجی کالا در ابتدای فعالیت خود که محصولات محدودتری برای فروش داشت از انبارهای خود در سطح کشور برای تأمین محصولات استفاده می‌کرد. حالا اما با گذشت سال‌ها و گسترش و توسعه این هولدینگ بزرگ همه‌ی فروشندگان حقیقی و حقوقی می‌توانند کالاهای خود را در این فروشگاه به فروش بگذارند. البته برای این کار باید مجوزهای مورد نیاز فروشندگی و یا شرکت خود را به دیجی کالا اثبات کنید.

مزایای بسیار و سود بالایی که در این روش فروش کالا وجود دارد، افراد حقیقی و حقوقی بسیاری را برای فروش کالاهای خود در دیجی کالا ترغیب کرده است.

پس اگر محصولی تولید و یا وارد می‌کنید، کسب و کار خانگی و کالاهایی برای فروش دارید استفاده از سیستم فروشندگی در دیجی کالا می‌تواند موقعیت مناسبی برای افزایش درآمد شما باشد. به خصوص در این سال‌ها که بسیاری از افراد به سمت کسب و کارهای آنلاین رفته‌اند، شما می‌توانید فروش محصولات خود را به این وب‌سایت فروشگاهی معتبر بسپارید و به یک سود قطعی و مطمئن دست پیدا کنید. برای این کار نیاز است تا در وب‌سایت دیجی کالا یک پنل کاربری برای خود بسازید و با مطالعه دقیق ضوابط و قوانین و تهیه مدارک مورد نیاز خود را به عنوان یک فروشنده در این وب‌سایت به ثبت برسانید و به کسب درآمد اینترنتی بپردازید.

در مقالات بعدی دانشگاه کسب و کار سیستم فروشندگی دیجی کالا را به طور مفصل بررسی خواهیم کرد.

کلام آخر

دیجی کالا این روزها به نام آشناترین و معتبرترین وب‌سایت فروشگاهی کشور تبدیل شده است. این فروشگاه بزرگ که حالا به عنوان یک هولدینگ شناخته می‌شود توانسته در این سال‌ها زیرمجموعه‌های زیادی را به خانواده خود اضافه کند. ما در این مقاله از دانشگاه کسب و کار به بررسی روش‌های درآمدزایی از این فروشگاه پرداختیم و همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ در دیجی را به طور کامل بررسی کردیم.

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 12 تاريخ : يکشنبه 26 آذر 1402 ساعت: 8:57

ایده‌های عملی کسب درآمد اینترنتی از طریق اپلیکیشن‌ها

این روزها اپلیکیشن ها به یکی از اصلی‌ترین راه‌های راه اندازی کسب و کار آنلاین تبدیل شده‌اند. نرم افزارهای تلفن همراه از ابزارهای کاربردی هستند که با فراگیر شدن تلفن‌های هوشمند خدمات بسیاری ارائه می‌دهند. در سال‌های اخیر نرم افزارهای داخلی مختلفی مانند اسنپ و تپسی و یا نرم افزارهای بین المللی مانند پی پال به یکی از منابع اصلی درآمدزایی برای بسیاری از افراد تبدیل شده‌اند.

در این مقاله قصد داریم تا برخی از ایده‌ها و راه‌های کسب درآمد از طریق اپلیکیشن‌ها را بررسی کنیم. همچنین ایده‌هایی برای طراحی اپلیکیشن را برای شمایی که به دنبال ایده‌هایی برای طراحی اپلیکیشن و کسب درآمد اینترنتی هستند ارائه می‌کنیم. پس اگر به این نوع از کسب و کار علاقه‌مند هستید و قصد ورود به این حوزه را دارید ادامه این مطلب را از دست ندهید.

چرا به اپلیکیشن‌ها نیاز داریم؟

احتمالاً شما هم با سر زدن به مارکت‌های اندرویدی متوجه تعداد بسیار زیاد اپ‌های تلفن همراه شده‌اید. اپلیکیشن‌های بسیاری که در حوزه‌های مختلف ارائه شده‌اند و هر یک خدماتی را برای مخاطب خود در نظر گرفته‌اند. این روزها بسیاری از امور روزمره ما با استفاده از اپ‌ها بسیار ساده‌تر شده است. دیگر شاید دنیای بدون این ابزارهای کاربردی برای بسیاری از ما قابل تصور نباشد.

اپلیکیشن‌های هوشمندی که برای بازی و سرگرمی از آن‌ها استفاده می‌کنیم. اپ‌های خدماتی مانند اسنپ و دیجی کالا، اپلیکیشن‌های کاربردی برای آموزش زبان، اپ‌های موجود برای انجام تراکنش‌های بانکی مانند انتقال وجه، پرداخت قبوض و یا شارژ تلفن همراه، اپ‌هایی برای خرید بلیت و رزرو هتل که برای مسافرت‌های ما بسیاری کاربردی هستند. همچنین بسیاری گجت‌ها و نرم افزارهای دیگری که این روزها دیگر زندگی بدون آن‌ها برای بسیاری از ما سخت و دشوار است. این روزها افراد بسیاری از طریق انواع اپلیکیشن‌ها به طور مستقیم و یا غیر مستقیم به کسب درامد می‌پردازند. ضرورت وجود و استفاده از این نرم افزارها و به خصوص نرم افزارهای هوشمند تلفن همراه بر هیچ کسی پوشیده نیست و کاملاً غیرقابل انکار است.

احتمالاً این سؤال هم برای شما ایجاد شده باشد که با توجه به حجم بسیار زیاد این اپ‌ها و رایگان و در دسترس عموم بودن آن‌ها نوع درآمدزایی از آن‌ها چگونه است؟ چه راه‌هایی برای کسب درامد از طریق اپلیکیشن‌ها وجود دارد؟ یا اینکه این برنامه‌های رایگان چه سودی برای تولید کننده و توسعه دهنده خود دارند؟

در ادامه این مقاله تصمیم داریم تا به پاسخ تمام این پرسش‌ها بپردازیم. روش‌هایی را برای کسب درآمد از طریق اپلیکیشن بیان کنیم و ایده‌هایی برای توسعه و طراحی انواع نرم افزارهای هوشمند ارائه دهیم.

کسب درآمد از اپلیکیشن‌ها

جایگاه مهم اپلیکیشن‌ها در زندگی بشر امروزی توانسته است تا فرصتی استثنایی برای کسب درآمد برای علاقه‌مندان به این حوزه و توسعه دهندگان نرم افزار ایجاد کند. شما می‌توانید با برنامه ریزی دقیق و یافتن بهترین راه برای کسب درآمد از اپ مورد نظر خود به سادگی در این مسیر قدم بردارید و به موفقیت برسید. فراموش نکنید که از اصول مهمی که در این مسیر به آن‌ها نیاز دارید تحلیل درست، برنامه ریزی دقیق، تحقیق و در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی و پنهان در این راه است.

همچنین این روزها بسیاری از صاحبان کسب و کار به فکر طراحی یک اپ برای مشاغل خود افتاده‌اند. در سال‌های اخیر بسیاری از افراد به اهمیت وجود یک اپ کاربردی برای کسب و کار خود پی برده‌اند. این مسئله منجر شده تا بسیاری از افراد به فکر فعالیت در زمینه طراحی انواع اپ موبایلی بیفتند. چرا که یک اپ موفق و کاربردی می‌تواند مشتریان بسیاری را به سمت کسب و کار شما جذب کند. این روزها اپلیکیشن‌ها شاید بسیار بیشتر از وب‌سایت‌ها و یا انواع صفحات اجتماعی مورد علاقه باشند. در واقع اپلیکیشن‌های موبایلی به یکی از راه‌های اصلی تبلیغاتی و بازاریابی در میان مشاغل و خدمات مختلف تبدیل شده‌اند.

آمارها نشان می‌دهند که بسیاری از افراد تایم زیادی از روز خود را در اپ‌های مختلف می‌گذرانند. در حقیقت درصد بالایی از زمانی که شما با تلفن همراه خود مشغول هستید در اپ‌های مختلف سپری می‌شود. حال این اپ‌ها ممکن است اپ‌های سرگرمی باشند و یا خدماتی و یا انواع دیگری از برنامه‌های کاربردی که شما با توجه به نیاز خود از آن‌ها استفاده می‌کنید. کسب درآمد از یوتیوب مثالی واضح برای اشاره به یکی از ایده‌های پولساز در حوزه اپلیکیشن‌هاست.

حتی یکی از این دلایل کافی است تا شما به اهمیت کسب درآمد از طریق اپ‌های موبایلی پی ببرید.

روش‌های کسب درآمد از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی

حال در این بخش می‌خواهیم راه‌ و روش‌هایی را بیان کنیم که با به کارگیری آن‌ها می‌توانیم از طریق اپ‌های موبایلی به درآمد برسیم.

البته باید به خاطر داشته باشید که در درجه اول برای موفقیت در این مسیر و کسب درآمد از اپ‌های موبایلی نیاز است تا بتوانید رضایت کاربران خود را به دست آورید. چرا که مهم‌ترین عامل در میزان درآمد شما از این اپ‌ها میزان کاربران شما و مشتری‌هایی است که از اپ شما به طور مستمر استفاده می‌کنند و از آن رضایت دارند. در ادامه چند روش را برای کسب درآمد از اپ‌های موبایلی بیان می‌کنیم.

  • کسب درآمد از طریق تبلیغات
  • درآمدزایی از طریق انتشار اپ غیر رایگان و پولی
  • کسب درآمد از طریق استفاده از خرید درون برنامه‌ای
  • استفاده از روش‌ خرید حق اشتراک
  1. تبلیغات درون برنامه‌ای

یکی از اصلی‌ترین و رایج‌ترین راه‌ها برای کسب درآمد از برنامه‌ها و نرم افزارهای موبایلی استفاده از تبلیغات درون برنامه‌ای است. این تبلیغات انواع مختلفی از محتواها هستند که کسب و کارهای مختلف و یا اپ‌های دیگر برای معرفی کسب و کار خود به دیگر کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از روش‌های نوین مارکتینگ است. شما می‌توانید با قبول این تبلیغات و نمایش آن‌ها در اپلیکیشن خود به عنوان نشر دهنده این تبلیغات کسب درآمد کنید. بسیاری از افراد و توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های پرکاربرد از این روش برای درآمدزایی استفاده می‌کنند. شاید بتوان گفت که بسیاری از طراحان اپلیکیشن از جمله انواع اپ‌های بازی و سرگرمی با هدف کسب درآمد از طریق تبلیغات به توسعه نرم افزار می‌پردازند.

این روش یکی از انواع روش‌هایی است که می‌تواند یک توجیه اقتصادی قوی برای نرم افزارهایی باشد که به طور رایگان در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. از انواع پردرآمد تبلیغات درون برنامه‌ای می‌توان به تبلیغات ویدیویی اشاره کرد. تعیین میزان درآمد نیز بسته به توافق میان شما و طرف مقابل می‌تواند به طرق مختلفی باشد. برای مثال ممکن است شما بر سر میزان کلیک‌های افراد بر روی لینک تبلیغات و یا تماشای کامل تبلیغات ویدیویی توافق کنید. در نظر داشته باشید که تجربه نشان داده است که معمولاً تبلیغاتی که در اپ‌های مختلف ارائه می‌شوند از تبلیغات وب‌سایتی بسیار موفق‌تر و تأثیرگذارتر هستند.

به همین دلیل افراد زیادی مایل هستند تا از این نوع از تبلیغات برای کسب و کار خود بهره بگیرند. شما برای یک تبلیغ موفق در اپلیکیشن خود می‌توانید روش‌های مختلفی را در پیش بگیرید. هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند و شما با توجه به شرایط اپ خود و حوزه کاری آن می‌توانید تبلیغات مناسب خود را به کار بگیرید. در ادامه برخی از این روش‌های تبلیغی را بیان می‌کنیم.

  • تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی معمولاً یکی از کاربردی ترین و اثرگذارترین روش‌های بازاریابی هستند. این مسئله در رابطه با تبلیغات درون برنامه‌ای نیز صدق می‌کند و تولید محتوای ویدئویی یکی از قدرتمندترین روش‌ها برای جلب توجه کاربران است. امروزه محتوای ویدئویی یکی از پایه‌های اصلی دیجیتال مارکتینگ را تشکیل می‌دهد. همچنین توانسته منجر به پیشرفت چشمگیر تبلیغات در این عرصه شود.

به خصوص در سال‌های اخیر و با فراگیرشدن تلفن‌های همراه هوشمند نمایش ویدیو به صورت بسیار گسترده‌تری در دسترس عموم قرار گرفته است. به طوری که آمارها نشان می‌دهد تبلیغات ویدیویی در تلفن‌های همراه بسیار تأثیرگذارتر از سایر دستگاه‌ها است. برای اینکه به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار، در اپ مورد نظر خود از تبلیغات ویدیویی برای کسب درآمد استفاده کنید روش‌های بسیاری وجود دارد. نوع کسب درآمد شما بسته به توافق شما و طرف مقابل است.

انواع روش‌های کسب درآمد از این طریق را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد: درآمد به ازای هر بازدید ویدیو به صورت کامل، یا به عبارتی درآمد به ازای هر نمایش، درآمد به ازای هر نصب برنامه و درآمد به ازای هر فعالیت خاص دیگری که می‌تواند به صورت توافقی باشد، برای مثال درآمد به ازای هر کلیک مخاطب بر روی لینک مورد نظر. طبق آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۷ در این سال شرکت‌های تبلیغاتی چیزی در حدود ۴ میلیارد دلار از منابع بازاریابی خود را صرف تبلیغات ویدیویی اپ‌های موبایلی کرده‌اند. در سال‌های اخیر این عدد به رقمی بسیار بالا رسیده است.

تبلیغات ویدیویی درون اپ شما می‌توانند به شیوه‌های مختلفی پخش شوند. پیش پخش باشند، میان پخش باشند و در میان برنامه در حال اجرا پخش شوند و یا در انتهای پخش از آن‌ها استفاده شود. همچنین شما می‌توانید از این ویدیوها به عنوان تبلیغات جایزه دار استفاده کنید.

  • تبلیغات بنری

تبلیغات بنری یکی از قدیمی‌ترین انواع تبلیغات است که اثرگذاری خود را در طول این سال‌ها اثبات کرده است. این نوع از تبلیغات سال‌هاست که در انواع اپ‌ها و وب‌سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. تداوم استفاده از آن نشان از اثربخشی بالای این دسته از تبلیغات دارد. البته گرافیک خوب و با کیفیت و جذابیت بصری بالا یکی از عوامل موفقیت این دسته از تبلیغات هستند. تبلیغات بنری در واقع بنرهای تصویری هستند که هدف آن‌ها رساندن پیام تبلیغاتی مورد نظر در قالب تصاویر جذاب است. تبلیغات بنری نسبت به نوع ویدیویی آن بسیار ساده‌تر هستند و همچنین هزینه کمتری برای طراحی آن‌ها نیاز است.

شما می‌توانید این بنر تبلیغاتی را به عنوان یک کادر کوچک در گوشه‌ای از اپ خود در نظر بگیرید. این بنرهای تبلیغاتی از لحاظ فنی می‌توانند به صورت تصاویر ثابت و یا متحرک طراحی شوند. همچنین برای نمایش آن‌ها در صفحه اپلیکیشن روش‌های متنوعی وجود دارد که با توجه به توافقات طرفین و نوع برنامه در رابطه با آن تصمیم گیری می‌شود. بنرها می‌توانند به صورت نواری، نیم صفحه و یا تمام صفحه نمایش داده شوند. برای مثال تبلیغات تمام صفحه معمولاً پس از پایان فعالیت کاربر و یا قبل از آن نمایش داده می‌شود.

قیمت پایین این دسته از تبلیغات در عین اثربخشی بالا و سادگی طراحی آن‌ها بسیاری از صاحبان مشاغل را به سمت این نوع از تبلیغ در اپلیکیشن‌ها سوق می‌دهند. تبلیغات بنری جز تبلیغات پرطرفدار در دیجیتال مارکتینگ هستند.

  • تبلیغات همسان یا Native

این نوع تبلیغات همان‌طور که از نامشان نیز مشخص است با متن و یا فضای نمایشی اپلیکیشن‌ها همسو هستند. این تبلیغات از انواع تبلیغات خوشایندتر هستند و کاربران گارد کمتری نسبت به این نوع از بازاریابی دارند. همسان و یا نیتیو در نگاه اول توسط مخاطب به چشم تبلیغات دیده نمی‌شود. همین مسئله می‌تواند تأثیرگذاری این نوع از تبلیغات را افزایش دهد. به طوری که مخاطب این تبلیغات را مشاهده می‌کند و می‌خواند؛ اما در نگاه اول متوجه تبلیغ نمی‌شود و پس از خواندن آن متوجه ماهیت تبلیغی می‌شود. در این صورت تبلیغ می‌تواند اثر خود را بر مخاطب بگذارد بدون اینکه مخاطب را زده کند.

معمولاً وجود تبلیغات در میان یک برنامه و یا اپ‌های مختلف برای مخاطب آزار دهنده است. اگر خودمان را به جای مخاطب بگذاریم متوجه می‌شویم که در میانه یک محتوای آموزشی، سرگرمی و یا خدماتی علاقه‌ای به دیدن محتوای تبلیغاتی اعم از ویدیو، بنر و یا متون تبلیغی نداریم.

اما تبلیغاتی که به صورت همسان با محتوای وب‌سایت، اپ یا صفحات شبکه‌های اجتماعی مخلوط شده‌اند می‌توانند مفیدتر واقع شوند و کمتر مخاطب را پس بزنند. این نوع از تبلغات می‌توانند از نوع متن، تصویر، ترکیبی از متن و عکس و یا استفاده از آیکون‌های مختلف کسب و کارها در اپلیکیشن و یا وب‌سایت مورد نظر شماست.

  • تبلیغات تعاملی یا Interactive

تبلیغات تعاملی یکی از تبلیغات جذاب و مؤثر در فضای تبلیغاتی انواع اپ‌های موبایلی و وب‌سایت‌ها است. احتمالاً از نام این نوع تبلیغات نیز متوجه شوید که تبلیغات تعاملی به تبلیغاتی گفته می‌شود که سعی در ایجاد تعامل و همکاری میان مخاطب و تبلیغ ناشر با یکدیگر دارد. البته تبلیغات تعاملی را در اصل از لحاظ فنی نمی‌توان از تبلیغاتی که تا الان به آن‌ها اشاره کردیم جدا دانست. هر یک از این تبلیغات که در بخش‌های قبل به آن‌ها اشاره کردیم می‌توانند از نوع تعاملی باشند.

این مقاله را هم بخوانید:  کسب و کار کافی شاپ و ۱۴ راز مهم برای شروع که باید بدانید

اما ما تصمیم گرفتیم در این بخش اشاره‌ای نیز به این نوع از تبلیغات داشته باشیم. انواع مختلفی از تبلیغات می‌توانند به صورت تعاملی ایجاد شوند، تبلیغات بنری و ویدیویی تعاملی، واقعیت افزوده یا تبلیغاتی که گوگل آن‌ها را اصطلاحاً Playable ad نام‌گذاری کرده است.

یک مثال از تبلیغات تعاملی

به عنوان یک مثال کاربردی از تبلیغات تعاملی می‌توانیم به دموی یک بازی یا اپلیکیشن دیگر در اپ مورد نظر اشاره کنیم. یکی از حرکاتی نوینی که در صنعت تبلیغات ایجاد شد امکان تست بازی و یا اپ مورد نظر برای مخاطب بود. برای مثال تصور کنید که شما مشغول استفاده از یک اپ کاربردی در تلفن همراه خود هستید.

در این اپ شما برای استفاده از برخی خدمات باید دیدن ویدیوهای جایزه دار را انتخاب کنید. یعنی مجبورید تا این ویدیوی تبلیغی را به طور کامل ببینید تا به نتیجه دلخواه خود برسید؛ اما پس از ورود به این تبلیغ متوجه می‌شوید که این ویدیو دموی یک اپلیکیشن بازی است که شما در این فرصت می‌توانید آن را تجربه کنید و تایم کمی را به آن بازی بگذرانید. در آخر هم می‌توانید برای دانلود و نصب آن اقدام کنید. این روش که بسیار هم خلاقانه است یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغات است. چرا که با این ایده شما کاربر را با تجربه واقعی روبرو می‌کنید و او می‌تواند به درستی تصمیم بگیرد.

تبلیغات تعاملی علاوه بر تأثیرگذاری بالا مزایای بسیاری دارد. این نوع از بازاریابی برای مخاطب خسته کننده نیست و همین مسئله منجر می‌شود تا کاربر از اپ شما به دلیل تبلیغات فراوان و خسته کننده زده نشود. امروزه این نوع از تبلیغات در فضاهای دیجیتالی مختلفی از جمله وب‌سایت‌ها، اپ‌های موبایلی و شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین نقش پررنگی در دیجیتال مارکتینگ دارند. البته فراموش نکنید که در دیجیتال مارکتینگ و کسب درآمد از طریق آن خلاقیت حرف اول را میزند.

  1. پرداخت‌های درون برنامه‌ای

دیگر روش رایج برای کسب درامد از طریق اپلیکیشن‌ها استفاده از پرداخت‌های درون برنامه‌ای است. به صورتی که شما اپ موبایلی مورد نظر خود را به طور رایگان دانلود می‌کنید؛ اما برای استفاده از برخی از آپشن‌های ویژه آن نیاز به پرداخت درون برنامه‌ای دارید. این روزها برنامه‌های موبایلی بسیاری از این طریق به کسب درآمد می‌پردازند.

به طوری که شما اپ مورد نظر خود را که می‌تواند یک بازی و یا یک برنامه آموزشی باشد را به طور کاملاً رایگان دانلود و نصب می‌کنید. پس از اینکه مدتی از این برنامه استفاده کردید متوجه می‌شوید که برای استفاده از آپشن‌های بیشتر نیاز به خرید درون برنامه‌ای دارید و باید پرداخت انجام دهید. برای مثال در یک اپ بازی و سرگرمی برای اینکه بتوانید به مراحل بالاتر بروید و یا برای خود سکه و یا جان اضافی خریداری کنید، یا در رابطه با یک برنامه آموزشی برای اینکه بتوانید به مراحل بالاتر آموزش دسترسی پیدا کنید، باید مبلغی را به حسابی که توسط توسعه دهنده ارائه شده است واریز کنید.

این نوع از کسب درآمد به خصوص برای اپ‌های بازی و سرگرمی و اپ‌های آموزشی مرسوم هستند.

  1. خرید حق اشتراک در اپلیکیشن

برخی از توسعه دهندگان اپلیکیشن نوع طراحی اپ خود را به صورتی در نظر می‌گیرند که شما پس از دانلود و نصب رایگان برنامه برای استفاده از تمام خدمات آن‌ها نیاز به خرید اشتراک دارید. این روش نیز یکی از روش‌های کسب درآمد از طریق‌ اپ‌های موبایلی است. که می‌تواند بسیاری از هزینه‌های ناشی از طراحی اپ را جبران کند و توسعه دهنده را به درآمد خوبی برساند. این روش بیشتر برای برنامه‌هایی که محتوا محور هستند کاربرد دارند.

برای مثال می‌توانیم برنامه‌های پخش فیلم را مثال بزنیم که شما برای استفاده از خدمات بسیاری از آن‌ها نیاز به خرید اشتراک نیاز دارید. این اشتراک‌ها ممکن است به صورت هفتگی، ماهانه و یا حتی سالانه باشد. در هر صورت خرید نسخه پریمیوم اپ‌ها یکی از راه‌های اصلی در کسب درآمد از این طریق است.

در نسخه پریمیوم ممکن است امکاناتی بیشتر به اپ مورد نظر اضافه شود. گاهی هم از ابتدای نصب برنامه نیاز به خرید نسخه پریمیوم یا پولی آن دارید.

  1. اپلیکیشن‌های پولی یا Paid Download

درست است که تعداد بسیار زیادی از اپلیکیشن‌های موجود در بازار به صورت رایگان قابل دانلود و نصب هستند؛ اما بسیاری از شما برای نصب و استفاده از بسیاری از برنامه‌ها و اپ‌های موبایلی نیاز به پرداخت وجه دارید. پس شما در همان ابتدا و برای دانلود این اپلیکیشن‌ها پرداخت انجام می‌دهید. این روش هم یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از اپ‌های موبایلی است. اما باید توجه داشته باشید که این روش مانند روش‌های قبلی چندان رایج نیست. این روزها بسیاری از اپ‌های موبایلی به صورت رایگان در دسترس افراد قرار می‌گیرند. پس برنامه مورد نظر شما باید ارزش بالایی داشته باشد تا کاربر قانع شود برای دانلود و نصب آن هزینه پرداخت کند.

این روزها با افزایش تعداد اپ‌ها در زمینه‌های مختلف رقبای زیادی در این عرصه وجود دارند و رقابت در این حوزه بسیار تنگاتنگ است. پس اگر برنامه‌ی مورد نظر صرفه اقتصادی نداشته باشد کاربر به راحتی برنامه‌ای جایگزین انتخاب می‌کند و از نصب برنامه پولی صرف نظر می‌کند.

پس اگر به فکر کسب درآمد از طریق اپ‌های Paid Download فکر می‌کنید باید اپلیکیشن قدری طراحی کنید که کاربر همچنان با وجود نیاز به پرداخت و در مقایسه با برنامه‌های رایگان بسیاری که در مارکت‌ها وجود دارد برنامه شما را برای نصب انتخاب کند. همچنین حاضر باشد برای دانلود و نصب آن هزینه پرداخت کند. حوزه فعالیت شما در زمینه توسعه نرم افزار نیز می‌تواند بسیار تعیین کننده باشد. برای مثال اپ‌های بازی و سرگرمی معمولاً در این روش از کسب درآمد نمی‌توانند خیلی موفق باشند. معمولاً برای فعالیت در این زمینه از کسب درآمد باید به سراغ نرم افزارهای آموزشی و یا خدماتی بروید.

کدام دسته از اپلیکیشن‌ها برای درآمدزایی مناسب‌تر هستند؟

احتمالاً برای شما هم سؤال باشد که کدام دسته از اپ‌های موبایلی برای کسب درآمد مناسب‌تر هستند و یا چه گروه از برنامه‌ها درآمد بیشتری دارند. برنامه‌ها و اپ‌های موبایلی را می‌توان در دسته بندی‌های مختلفی قرار داد. اگر از لحاظ موضوعی بخواهیم آن‌ها را دسته بندی کنیم تحقیقات و آمارها نشان می‌دهد که معمولاً اپلیکیشن‌هایی که در حوزه بازی و سرگرمی قرار دارند نسبت به سایر اپ‌ها درآمد بیشتری برای توسعه دهندگان خود به ارمغان می‌آورند. همچنین طبق همین آمار بخش زیادی از اپلیکیشن‌های موبایلی را بازی‌ها تشکیل می‌دهند و در دسته پرطرفدارترین برنامه‌ها قرار می‌گیرند.

این مقاله را هم بخوانید:  ۸ ایده مهیج برای راه اندازی کسب و کار تولیدی کوچک

یکی از دلایلی که شما در این حوزه امکان کسب درآمد بیشتری نیز دارید همین است. هر چه میزان بازدید و دانلود و نصب در برنامه شما بیشتر باشد درآمد شما هم بیشتر می‌شود. حال تفاوتی ندارد که این درآمد از طریق خرید اشتراک و پرداخت درون برنامه‌ای باشد و یا از طریق انتشار تبلیغات. در هر صورت وجود کاربر زیاد در اپ شما برابر است با درآمد بالا از آن برنامه. حال اگر بخواهیم برخی از حوزه‌های پرطرفدار در طراحی اپ را نام ببریم می‌توانیم به ترتیب به حوزه‌های بازی و سرگرمی، پزشکی و سلامت، شبکه‌های اجتماعی، ورزشی و اخبار اشاره کنیم.

حال در ادامه مقاله به طور مختصر به بررسی برخی از حوزه‌های طراحی اپلیکیشن می‌پردازیم.

  • بازی و سرگرمی

یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های طراحی اپ‌های موبایلی حوزه بازی و سرگرمی است. امروزه که بخش گسترده‌ای از جامعه به تلفن همراه هوشمند دسترسی دارند و بسیاری از اوقات خود را در تلفن همراه خود می‌گذرانند اپ‌های بازی می‌تواند بسیار پرطرفدار باشند. اگر حتی نگاهی ساده به اطرافیان خود بیندازید و آمارهای دقیق را نادیده بگیرید متوجه خواهید شد که آمار بالایی از افراد در تلفن همراه خود حداقل یک یا دو برنامه بازی سرگرمی دارند.

از همین رو بازی‌ها یکی از منابع مهم برای کسب درآمد از طریق اپلیکیشن‌ها هستند. این روزها بازی‌های معروف زیادی در سطح ایران و جهان وجود دارند که توانسته‌اند از طریق تبلیغات و یا پرداخت‌های درون برنامه‌ای به درآمد بالایی دست پیدا کنند.

البته فراموش نکنید که در طراحی یک بازی موفق خلاقیت و گرافیک حرفه‌ای حرف اول را میزند و شما باید بتوانید در دنیای وسیع و نامحدود بازی‌های موبایلی جایگاه خود را میان رقبا بیابید.

  • آموزشی

این روزها یکی از حوزه‌های پرطرفدار در زمینه اپلیکیشن‌ها حوزه‌های آموزشی هستند. این اپ‌ها معمولاً متقاضیان بسیاری دارند و اگر شما بتوانید یک برنامه با کیفیت با خلاقیت و جذابیت را وارد مارکت کنید قطعا می‌توانید به درآمد بالایی از این طریق برسید. یکی از مثال‌ها برای این نوع از نرم افزارهای موبایلی برنامه‌های آموزش زبان است. در سال‌های اخیر و با گسترش ویروس کرونا بسیاری از افراد به سمت آموزش مجازی و آنلاین رفتند. با تعطیلی کلاس‌های آموزش زبان و آنلاین شدن آن‌ها بسیاری از افراد به فکر خودخوانی و استفاده از یک برنامه مفید برای یادگیری زبان افتادند.

اما به خاطر داشته باشید که حتی پس از پایان پاندمی این شرایط همچنان پا برجاست و بسیاری از افراد سبک زندگی آموزشی خود را با همین برنامه‌ها و به صورت آنلاین ادامه خواهند داد. به طوری که می‌توان گفت این پاندمی منجر به ایجاد جهشی در صنعت آموزش‌های مجازی و آنلاین شد. پس اگر می‌خواهید به یک درآمد تضمینی و خوب از طریق تبلیغات در اپ‌ها و یا خرید درون برنامه‌ای که در برنامه‌های آموزشی هم رایج است برسید به این حوزه به طور جدی فکر کنید!

  • ورزشی و تناسب اندام

احتمالاً شما هم اپ‌های ورزشی را امتحان کرده‌اید. همان‌طور که در بخش قبل گفتیم پاندمی کرونا در سال‌های اخیر منجر به ایجاد تحولی بزرگ در سبک زندگی افراد شد. بسیاری از افراد دیگر برای ورزش‌هایی از قبیل بدن سازی به باشگاه‌های حضوری مراجعه نمی‌کنند. آن‌ها ترجیح می‌دهند تا در منزل خود امور ورزشی را دنبال کنند و تنها نیاز به یک برنامه روزانه مشخص و یادآوری دارند.

اما چه همراهی بهتر از یک اپ موبایلی ورزشی که بتواند به افراد برنامه دقیق بدهد، به آموزش حرکات بپردازد و ساعات ورزش را به آن‌ها یادآوری کند؟ این روزها استفاده از این برنامه‌ها بسیار گسترش پیدا کرده است. تعداد زیادی از برنامه‌های ورزشی را می‌توانید در مارکت‌ها بیابید.

در هر حال این حوزه از جمله حوزه‌های قابل مانور برای کسب درآمد از طریق اپلیکیشن‌هاست. کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و بتوانید با تبلیغات گسترده برنامه خود را به کاربران معرفی کنید.

  • شبکه‌های اجتماعی

یکی از غول‌های صنعت اپلیکیشن‌ها در سال‌های اخیر شبکه‌های اجتماعی یا سوشال مدیا بوده‌اند. شاید ورود به این عرصه برای هر کسی ممکن نباشد چرا که بزرگان تکنولوژی جهان این حوزه از اپلیکیشن‌ها را در اختیار دارند و رقابت با آن‌ها کار چندان ساده‌ای نیست. بهتر است بدانید که این روزها شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های ارتباطی توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای در میان افراد پیدا کنند و این جایگاه سال‌هاست که تثبیت شده است.

در این سال‌ها دیگر کمتر کسی را می‌بینید که از برنامه‌های شبکه اجتماعی مختلف استفاده نکند. برنامه‌هایی مانند اینستاگرام، تلگرام، واتس اپ، توییتر و بسیاری دیگر که توانسته‌اند توسعه دهندگان و مالکان خود را به درآمدهای باور نکردنی برسانند. در هر صورت رقابت با این اپ‌ها بسیار دشوار است؛ اما این حوزه از برنامه‌های موبایلی یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های کسب درآمد هستند. به عنوان مثالی واضح در این دسته میتوان به یکی از کارآفرینان این حوزه یعنی مارک زاکربرگ اشاره کرد.

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 27 تاريخ : جمعه 24 آذر 1402 ساعت: 13:07

معرفی پی پال ، آموزش ساخت حساب پی پال

اگر می‌خواهید یک حساب پی پال افتتاح کنید در ادامه این مقاله آموزش کامل ساخت حساب پی پال را برای شما تفسیر کرده‌ایم. در ابتدا اما می‌خواهیم به بررسی ماهیت پی پال، این غول تجارت الکترونیک و قطب مالی در جهان بپردازیم. این روزها دیگر بسیاری از ما با حساب‌های دلاری و ارزی آشنایی داریم و برای انجام امور بانکی و پرداختی خود به آن‌ها نیاز پیدا کرده‌ایم. کسب درآمد از یوتیوب یکی از آن دسته مواردی است که نیاز به این خدمات را به ما یادآوری می‌کند.

یکی از معروف‌ترین و امن‌ترین راه‌ها برای انجام تراکنش‌های بانکی در سایت‌های خارجی و انجام تبادلات مالی با خارج از کشور استفاده از کیف پول پی پال و حساب پی پال شما است. برای مثال برای کسب درآمد دلاری به راهی مطمئن برای تبادل ارز نیاز دارید.

برای این کار تنها کافی است تا یک اکانت پی پال برای خود ایجاد کنید و پس از طی مراحلی نه چندان طولانی به سادگی بتوانید از این طریق امور مالی و ارزی خود را با خیال راحت به انجام برسانید و کسب و کار آنلاین خود را گسترش دهید. در ادامه این مقاله  قصد داریم تا نحوه ساخت حساب پی پال را به طور کامل آموزش دهیم و به بررسی ماهیت این کیف پول بانکی بپردازیم. پس ادامه این مقاله را از دست ندهید؛ چرا که این روزها افتتاح یک حساب پی پال برای بسیاری از ما امری ضروری است.

حساب پی پال چیست؟

در ابتدا و پیش از پرداختن به هر عنوان دیگری از جمله روش ساخت حساب پی پال می‌خواهیم به بررسی ماهیت پی پال بپردازیم، پی پال چیست و چرا به آن نیاز داریم؟ اگر با وب‌سایت‌های خارجی سر و کار داشته باشید و یا دوستان و آشنایانی در خارج از کشور داشته باشید حتماً نیاز به یک درگاه پرداخت الکترونیک و کیف پول الکترونیک را برای امور مالی خود حس کرده‌اید.

برای مثال ممکن است هنگام خرید از یک سایت خارجی و یا پرداخت هزینه اشتراک در یک سایت خارج از ایران به مشکلاتی در زمینه پرداخت برخورده باشید. یکی از راه‌هایی که معمولاً به بسیاری از افراد برای این کار سفارش می‌شود استفاده از روش ساده، امن و مطمئن کیف پول پی پال است. پی پال در اصل یک شرکت تجارت الکترونیک است که شما با استفاده از آن می‌توانید به تراکنش‌های بانکی و یا نقل و انتقالات مالی آنلاین بپردازید.

پی پال این روزها در بسیاری از کشورهای جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل از امنیت بالایی برخوردار است و شما تنها با افتتاح یک اکانت می‌توانید با آرامش خاطر از خدمات آن استفاده کنید. به این صورت که با افتتاح اکانت در پی پال این سیستم پرداخت به کارت اعتباری و یا حساب‌های بانکی جاری شما متصل می‌شود و شما می‌توانید به صورت آنلاین به واریز و یا دریافت وجه از طریق حساب‌های متصل به این شبکه بپردازید.

امنیت پی پال

البته حساب پی پال در ابتدا این امنیت بالا را نداشت و در اوایل فعالیت به دلیل جدید بودن و پایین بودن امنیت مورد حمله و هجوم هکرها و مجرمان اقتصادی قرار گرفت. به طوری که در سال‌های ابتدایی استفاده از این شبکه انتقال پول در بسیاری از کشورها از جمله در خود امریکا که مبدأ سیستم تجارت الکترونیک پی پال بود ممنوع اعلام شد. پی پال در طول این سالیان محبوبیت بسیاری پیدا کرد و کاربران زیادی را به خود جذب کرد.

در سال‌های اخیر محبوبیت این سیستم انتقال بسیار افزایش یافته است و افراد بسیاری در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. این روزها این درگاه پرداخت آنلاین و کیف پول پی پال امنیت بالایی دارد. امکان هک، دزدی و سرقت در آن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و به جرئت می‌توان گفت که به صفر رسیده است. شما در پی پال تنها با استفاده از ایمیلتان و یک پسورد می‌توانید به نقل و انتقال پول به صورت آنلاین به هر حسابی که در نظر داشته باشید بپردازید.

پی پال از تأسیس تا اکنون

در این بخش می‌خواهیم به داستان پیدایش پی پال و روند طی شده توسط آن بپردازیم. در اواخر دهه نود میلادی بود که فروش آنلاین به طرز عجیبی در حال سبقت گرفتن از فروش تلفنی و مکتوب بود. این روند فروش در آن سال‌ها توسط ebay مدیریت و هدایت می‌شد و ebay این بازار را ایجاد کرده بود. در آن سال‌ها خرده فروش‌های آنلاین دیگری نیز وجود داشتند؛ اما ebay در آن سال‌ها در این عرصه پادشاهی می‌کرد.

ترافیک سنگین فروش در ebay و فرصت‌های تجاری ایجاد شده در آن باعث شد که کاربران برای تکمیل خرید‌های خود از چک و حواله‌های پولی و ارسال آن‌ها از طریق پست استفاده کنند. در آن سال‌ها همه می‌دانستند که این روش ارسال حواله روش کارآمدی نیست و انجام معاملات را با کندی فروان درگیر کرده است. در همان سال‌ها بود که پیتر تیل و مکس لوچین تصمیم به اجرای ایده‌ای برای رفع این مشکل گرفتند.

Confinity یا Paypal

آن دو در سال 1998 میلادی بر اساس یک ایده پرداخت دیجیتال کم هزینه شرکتی به نام Confinity را پایه گذاری کردند. شرکتی که بعدها در سال 2001 با یک موسسه مالی آنلاین به نام X.com ادغام شد. پس از این تغییرات به پی پال تغییر نام داد و هم اکنون دفتر مرکزی آن در مونتین ویو کالیفرنیا مستقر است. آن‌ها در ابتدا با ایجاد یک سیستم بانکداری موقت به ایجاد این سیستم انتقال پول پرداختند. سیستمی که مشتریان را ملزم می‌کرد تا ایمیل، اطلاعات بانکی و کارت اعتباری خود را به اشتراک بگذارند. پی پال در همان سه سال اول تأسیس، بیش از 3 میلیارد دلار پرداخت را بین 10 میلیون فرد و مشتری تجاری انجام داد.

در سال ۲۰۰۲ سهام پی پال در بازار بورس عرضه اولیه شدو در همان سال ebay که یکی از بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی بود پی پال که در آن سال‌ها به ارزشی برابر 1.5 میلیارد دلار رسیده بود را به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه خودش خریداری کرد. در سال 2015 پی پال از زیرمجموعه ebay خارج شد و این روزها به عنوان یک شرکت مستقل در بازار بورس خرید و فروش می‌شود. پی پال در این سال‌ها به عنوان یکی از پردرآمدترین و برترین شرکت‌های آمریکایی شناخته می‌شود. جالب است بدانید یکی از افرادی که در شکل گیری پی پال نقش مهمی داشته است ایلان ماسک معروف است.

چرا باید به ساخت حساب پی پال بپردازیم؟

اگر صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید و یا به کارآفرینی آنلاین فکر می‌کنید، دوستان و آشنایانی در خارج از کشور دارید، تبادلات مالی شما با خارج از ایران زیاد است و خریدهای اینترنتی زیادی انجام می‌دهید؛ حتماً به یک ساخت حساب پی پال نیاز دارید. شما با افتتاح یک حساب پی پال نه تنها به خدمات پرداخت امن و آسان دسترسی پیدا می‌کنید بلکه پی پال خدمات بسیار دیگری را نیز برای شما در نظر گرفته است. پی پال تسهیلاتی برای کسب و کارهای آنلاین ارائه می‌کند. خدماتی همچون پورتال اختصاصی برای معاملات آنلاین و غیرحضوری، اعتبار و تأمین مالی و راهکارهایی برای مدیریت کسب و کارهای آنلاین.

حال در ادامه می‌خواهیم برخی از مهم‌ترین مزایای این سیستم پرداخت را بیان کنیم.

  • رابط کاربری ساده

استفاده از پی پال بسیار ساده است و این مسئله یکی از مزایای این سیستم پرداختی است. برای کاربردهای مختلف از جمله خریدهای آنلاین، انتقال وجه و پرداخت و واریز به سادگی می‌توانید از پی پال استفاده کنید. کافی است یک کارت اعتباری را به حساب پی پال خود متصل کنید و با استفاده از آن حساب تمام تراکنش‌ها را انجام دهید. شاید بتوان گفت مهمترین راز موفقیت پی پال در همین مورد است.

  • اپلیکیشن موبایل

یکی از مزایای اصلی ساخت حساب پی پال اپلیکیشن آن برای استفاده در موبایل است. شما علاوه بر روی لپ تاپ و سیستم‌های کامپیوتری می‌توانید به سادگی اپلیکشین پی پال را بر روی موبایل خود داشته باشید. در این صورت در هر زمان و مکانی می‌توانید از حساب پی پال خود استفاده کنید و به انجام تراکنش‌های مختلف بپردازید.

  • انتقال وجه رایگان در پی پال

شما برای انتقال پول در پی پال هزینه‌ای نمی‌پردازید. انتقال وجه در پی پال کاملاً رایگان است و سیستم در قبال خدمات انتقال وجه از شما هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. با این حساب شما به سادگی و به طور رایگان می‌توانید به حساب افراد مختلف پول انتقال دهید.

  • کاربران زیاد

از دیگر مزایای ساخت حساب پی پال این است که بسیاری از افراد دارای یک حساب پی پال هستند. در این صورت فرایند پرداخت و دریافت و انواع تراکنش‌های شما بسیار ساده و سریع خواهد بود. شما به عنوان یک فرد صاحب کسب و کار آنلاین نیز می‌توانید از سیستم پی پال برای درگاه‌های پرداخت خود استفاده کنید و همچنین انواع مختلفی از کارت‌های اعتباری را از مشتریان خود پذیرا باشید.

در چه مواردی از پی پال استفاده می‌کنیم؟

ساخت حساب پی پال کاربردهای بسیاری برای شما خواهد داشت. این اکانت قطعاً در موقعیت‌های زیادی به کمک شما خواهد شتافت. در این بخش می‌خواهیم چند مورد از مهم‌ترین کاربردهای پی پال را برای شما معرفی کنیم.

  • انتقال وجه به حساب دوستان و آشنایان خارج از کشور

شاید بتوان گفت که یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربردهای پی پال این مسئله است. شما به سادگی و تنها در عرض چند دقیقه می‌توانید به حساب دوستان و آشنایانتان در خارج از کشور پول حواله کنید. برای مثال اگر خواهر یا برادر شما در یک کشور خارجی مشغول به تحصیل است، شما می‌توانید به سادگی و در هر زمانی از حساب خود به حساب او پول انتقال دهید. البته این مسئله کاملاً دو طرفه است. دوستان و آشنایان و اعضای خانواده شما نیز می‌توانند از خارج از کشور برای شما انتقال انجام دهند و پول واریز کنند. پس انتقال وجه بین‌المللی یکی از کاربردهای اصلی ساخت حساب پی پال است.

  • خرید از وب‌سایت‌های فروشگاهی

شما با استفاده از اکانت فعال پی پال خود می‌توانید به سادگی از تمامی وب‌سایت‌هایی که دارای درگاه پرداخت پی پال هستند خرید کنید. احتمالاً این مسئله بارها و بارها برای شما ایجاد شده است. این که قصد خرید از یک وب‌سایت بین‌المللی را دارید؛ اما امکان واریز وجه ندارید. پی پال این کار را برای شما ساده کرده است. پی پال یکی از روش‌های پرداختی است که این روزها در فروشگاه‌های بسیاری فعال می‌باشد. البته پیش از این که اقدام به خرید کنید، توجه داشته باشید که وب‌سایت مورد نظر حتماً دارای درگاه پرداخت پی پال باشد. بسیاری از کارآفرینان موفق در زمینه امور تجاری آنلاین از پی پال و روش‌های مطمئن پرداخت الکترونیک بهره می‌گیرند.

  • پرداخت‌های آنلاین و خرید اشتراک

این روزها بسیاری از وب‌سایت‌ها از پی پال به عنوان یکی از روش‌های اصلی پرداخت خود استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از درگاه پرداخت پی پال اشتراک وب‌سایت‌های مختلف را خریداری کنید و پرداخت‌های درون سایت را انجام دهید. برای مثال نتفیلیکس یکی از وب‌سایت‌های معروفی است که از پی پال به عنوان یکی از بهترین روش‌های پرداختی استفاده می‌کند.

پی پال امنیت بالایی دارد و کاربری ساده‌ی آن محبوبیتش را بالا برده است. همچنین یکی از دیگر مواردی که می‌توانید در آن از پی پال به عنوان روش پرداختی استفاده کنید خدمات رزرو است. برای مثال اگر شما قصد سفر به مقصدی خارجی را داشته باشید می‌توانید از داخل ایران و با استفاده از سایت‌های معتبر و اکانت پی پال خود هزینه هتل را پرداخت کنید و رزرو اتاق و اقامتگاه خود را انجام دهید.

آموزش گام به گام ساخت حساب پی پال

همان‌طور که گفتیم استفاده از پی پال یکی از آسان‌ترین و امن‌ترین روش‌های نقل و انتقالات ارزی است. از آنجا که این نقل و انتقالات با استفاده از ایمیل شما و طرف مقابل انجام می‌شود و اطلاعات بانکی شما رمز نگاری می‌شود، امنیت این سیستم انتقال پول بسیار بالا رفته است. پس برای استفاده از پی پال و ساخت حساب پی پال شک به خود راه ندهید و هیچ نگرانی بابت وارد کردن اطلاعات مالی خود نداشته باشید.

در ادامه می‌خواهیم نحوه ساخت حساب پی پال را برای شما شرح دهیم. پس با ما همراه باشید و قدم به قدم به ساخت حساب پی پال بپردازید.

  • قدم اول برای ساخت حساب پی پال

نکته‌ای که در ابتدای بحث باید به آن اشاره کنیم این است که احتمالاً همان‌طور که میدانید به دلیل برخی از تحریم‌ها در کشور ما دسترسی افراد داخل ایران برای ساخت حساب پی پال محدود شده است. برای ورود به حساب پی پال و افتتاح حساب در آن نیاز به تغییر IP دارید. برای این کار روش‌هایی وجود دارند که یکی از آن‌ها استفاده از یک فیلترشکن مناسب است؛ اما از آنجایی که استفاده از فیلترشکن ممکن است برای حساب پی پال شما محدودیت‌هایی ایجاد کند، مؤسساتی نیز برای انجام این نوع از خدمات وجود دارند که شما برای ساخت حساب پی پال می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید.

در هر صورت پس از تغییر آی پی نیاز است تا به وب‌سایت پی پال به آدرس www.paypal.com وارد شوید. تا مراحل ثبت نام و احراز هویت را پیش بگیرید. همچنین به غیر از وب‌سایت پی پال می‌توانید روند ثبت نام را از طریق اپلیکیشن موبایل نیز پیش بگیرید. اپ پی پال را می‌توانید به صورت رایگان از اپ استور دانلود و نصب کنید. روش ساخت حساب پی پال از طریق سایت و اپلیکیشن به صورت مشابه صورت می‌گیرد و می‌توانید ادامه روند ثبت نام را برای هر دو روش استفاده کنید.

  • قدم دوم برای ساخت حساب پی پال

پس از اینکه وارد وب‌سایت پی پال یا اپلیکشن مورد نظر شدید روند ثبت نام شما آغاز می‌شود. در این مرحله باید بر روی گزینه Sign Up for Free و یا Sign Up کلیک کنید. پس از این کار وارد صفحه مربوط به افتتاح حساب پی پال می‌شوید.

  • قدم سوم برای ساخت حساب پی پال

پس از ورود به صفحه ثبت نام با بخشی مواجه می‌شوید که در آنجا نیاز است تا یکی از انواع حساب‌های پی پال که در پیش روی شما قرار می‌گیرد را انتخاب کنید. برای ساخت حساب پی پال دو انتخاب دارید، حساب Personal و حساب Business. احتمالاً از نام این دو حساب می‌توانیم به تفاوت‌های آن پی ببریم. در هر صورت حساب Business نسبت به حساب‌های Personal امکانات بیشتری دارند و دارای محدودیت‌های کمتری هستند. حساب‌های Business برای کاربردهای حرفه‌ای‌تر و تراکنش‌های بزرگ‌تر با مبالغ بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. به یاد داشته باشید در هر زمانی می‌توانید حساب پرسونال خود را با ارائه مدارک مورد نیاز پی پال به یک حساب بیزنسی تغییر دهید.

  • قدم چهارم برای ساخت حساب پی پال

پس از اینکه نوع حساب خود را با توجه به توضیحات بالا انتخاب کردید، در درجه اول پی پال از شما می‌خواهد که شماره موبایل خود را در قسمت تعبیه شده وارد کنید. البته توجه داشته باشید که در این قسمت نیز با توجه به وجود تحریم‌های مختلف ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید که برای برطرف کردن آن‌ها به شما پیشنهاد می‌کنیم که از یک سیم کارت بین‌المللی استفاده کنید. پس از اینکه شماره خود را در وب‌سایت یا اپلیکیشن پی پال وارد کردید یک کد تائید برای شما ارسال می‌شود. کد را وارد کنید و وارد مرحله بعدی ساخت حساب پی پال شوید.

  • قدم پنجم برای ساخت حساب پی پال

هنگامی‌که کد تائید ارسال شده به سیم کارت خود را وارد کنید وارد مرحله بعد می‌شوید. در این مرحله پی پال از شما می‌خواهد تا مشخصاتی را در وب‌سایت یا اپلیکیشن وارد کنید. نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل و یک پسورد امن برای استفاده‌های بعدی شما از حساب پی پال. در این بخش و پیش از ورود اطلاعات لازم است تا به چند نکته توجه کنید:

  • در ابتدا به شما توصیه می‌کنیم از ایمیلی که برای امور روزمره و در جاهای دیگر استفاده می‌کنید برای حساب پی پال خود بهره نگیرید. برای بالا بردن امنیت حسابتان ایمیلی جدید بسازید و آن را به ساخت حساب پی پال اختصاص دهید.
  • پسوردی که برای حساب خود انتخاب می‌کنید از امنیت بالایی برخوردار باشد. از انتخاب پسوردهای ساده و قابل حدس بپرهیزید و هیچ گاه آن را در اختیار اطرافیان قرار ندهید. تلاش کنید تا یک پسورد قوی با ترکیبی از حروف، اعداد و نشانه‌ها برای خود بسازید.
  • در وارد کردن ایمیل خود دقت کنید. از آنجایی که در مراحل مختلف استفاده از حساب پی پال به خصوص در مرحله وریفای کردن و تائید حساب به ایمیل خود نیاز دارید پس در ورد آن دقت کافی را داشته باشید و آن را به درستی بنویسید. با این کار در مراحل بعدی به مشکل برنخواهید خورد.
  • قدم ششم در ساخت حساب پی پال

قدم ششم برای ساخت حساب پی پال وارد کردن اطلاعات تکمیلی شماست. تاریخ تولد، ملیت، آدرس، نام شهر و کشور و کد پستی از جمله مواردی هستند که برای احراز هویت شما در وب‌سایت و یا اپلیکیشن پی پال مورد نیاز هستند.

در این بخش نیز همچنان باید توجه داشته باشید که تحریم‌های موجود علیه کشورمان به شما اجازه نمی‌دهند تا از آدرس‌های مرتبط با ایران استفاده کنید. یکی از راه‌ها برای عبور از این مرحله استفاده از آدرس دوستان و آشنایان شما در خارج از کشور است. همچنین می‌توانید از وب‌سایت‌هایی که آدرس رندوم فیک تولید می‌کنند برای این کار استفاده کنید.

  • قدم هفتم در ساخت حساب پی پال

دیگر به قدم‌های پایانی این مراحل نزدیک می‌شوید. پس از اینکه اطلاعات تکمیلی خود را وارد کردید در این مرحله نیاز است تا کارت بانکی خود را به حساب پی پال متصل کنید. در این بخش دو نوع از خدمات اصلی پی پال پیش روی شما قرار می‌گیرد و شما با انتخاب هر یک از آن‌ها می‌توانید به انجام تراکنش‌های مورد نظر خود بپردازید. در همین بخش و با کلیک بر روی گزینه Add a card to use later می‌توانید کارت بانکی خود را برای استفاده‌های بعدی به حساب پی پال خود لینک کنید.

  • قدم هشتم در ساخت حساب پی پال

درست است که تا اتمام مرحله هفتم شما افتتاح حساب پی پال خود را به سرانجام رسانده‌اید؛ اما تا قبل از وریفای کردن این حساب عملاً نمی‌توانید از آن استفاده کنید. شما برای وریفای کردن اکانت پی پال خود به یک کارت اعتباری مانند مستر کارت، ویزا کارت و یا یک حساب خارجی نیاز دارید. البته مؤسساتی نیز هستند که می‌توانید این خدمات را از آن‌ها دریافت کنید.

سخن آخر

این روزها با گسترش تجارت الکترونیک استفاده از راه‌های پرداخت امن و سریع اینترنتی بسیار رواج یافته است. یکی از پرطرفدارترین و امن‌ترین راه‌ها استفاده از اکانت پی پال است. پی پال این روزها برای یک کسب و کار آنلاین بین المللی و یا کسب درآمد اینترنتی یکی از ضروریات است. برای مثال اگر به فریلنسری مشغولید و میخواهید از سایت‌های فریلنسری خارجی کسب کنید حتما به یک حساب پی پال نیاز دارید.

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 26 تاريخ : جمعه 24 آذر 1402 ساعت: 13:06

شیوه های ساده کاهش ریسک سرمایه گذاری

ریسک یا احتمال خطر در شرایط مالی زمانی تعریف می‌شود که نتیجه یا سود واقعی سرمایه‌ گذاری با یک نتیجه یا بازده مورد انتظار متفاوت باشد. احتمال خطر شامل احتمال از دست دادن بخشی یا تمام سرمایه اولیه است.

به طور کمی، ریسک معمولاً با در نظر گرفتن رفتارها و نتایج در طول زمان ارزیابی می‌شود. در امور مالی، انحراف استاندارد یک معیار رایج مرتبط با احتمال خطر است. انحراف استاندارد معیاری از نوسان قیمت دارایی‌ها در مقایسه با میانگین‌ آن‌ها در یک بازه زمانی معین ارائه می‌دهد.

به‌ طور کلی، مدیریت احتمال خطرهای سرمایه‌گذاری با درک اصول اولیه احتمال خطر و نحوه اندازه‌گیری آن ممکن است. یادگیری احتمال خطرهایی که می‌تواند در سناریوهای مختلف اعمال شود و برخی از راه‌های مدیریت کل‌نگر آن‌ها به سرمایه‌گذاران و مدیران تجاری کمک می‌کند تا از زیان‌های غیرضروری و پرهزینه جلوگیری کنند.

مبانی ریسک

همه افراد هر روز در معرض خطراتی قرار می‌گیرند؛ چه در رانندگی، راه رفتن در خیابان، سرمایه‌گذاری، برنامه‌ ریزی سرمایه یا چیزهای دیگر. شخصیت، سبک زندگی و سن یک سرمایه‌گذار از مهم‌ترین عواملی هستند که برای مدیریت سرمایه‌گذاری فردی و بررسی احتمال خطر باید در نظر گرفته شوند. هر سرمایه‌گذار دارای یک پروفایل احتمال خطر منحصر به‌ فرد است که تمایل و توانایی آن‌ها را برای مقاومت در برابر احتمال خطر تعیین می‌کند. به‌ طور کلی، با افزایش احتمال خطر سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران انتظار دارند بازده بالاتری برای جبران این احتمال خطر‌ها داشته باشد.

یک ایده اساسی در امور مالی، رابطه بین احتمال خطر و بازده است. هر چه میزان احتمال خطری که سرمایه‌گذار مایل به پذیرش آن است بیشتر باشد، بازدهی بالقوه بیشتری خواهد داشت. احتمال خطر‌ها می‌توانند به روش‌های مختلفی بروز کنند. به‌ عنوان‌ مثال، اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات‌متحده یکی از امن‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در نظر گرفته می‌شود و در مقایسه با اوراق قرضه شرکتی، نرخ بازده کمتری را ارائه می‌دهد. احتمال ورشکستگی یک شرکت بسیار بیشتر از دولت ایالات‌متحده است. از آنجایی‌ که احتمال خطر پیش‌فرض سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه شرکتی بیشتر است، به سرمایه‌گذاران نرخ بازده بالاتری پیشنهاد می‌شود.

به طور کمی، ریسک معمولاً با در نظر گرفتن رفتارها و نتایج تاریخی ارزیابی می‌شود. در امور مالی، انحراف استاندارد یک معیار رایج مرتبط با احتمال خطر است. انحراف استاندارد معیاری از نوسانات یک مقدار را در مقایسه با میانگین آن ارائه می‌دهد. انحراف استاندارد بالا نشان‌دهنده نوسانات ارزش زیادی و در نتیجه درجه بالایی از احتمال خطر است.

مثال مبانی ریسک

افراد، مشاوران مالی و شرکت‌ها همگی می‌توانند استراتژی‌های مدیریت ریسک را برای کمک به مدیریت احتمال خطرهای مرتبط با سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌های تجاری خود توسعه دهند. از نظر آکادمیک، چندین نظریه، معیار و استراتژی وجود دارد که برای اندازه‌گیری، تحلیل و مدیریت احتمال خطر‌ها شناسایی شده‌اند. برخی از این موارد عبارت‌اند از: انحراف استاندارد، بتا، ارزش در معرض خطر (VaR) و مدل قیمت‌گذاری دارایی سرمایه (CAPM). اندازه‌گیری و کمی‌سازی احتمال خطر اغلب به سرمایه‌گذاران، معامله‌گران و مدیران بیزینس اجازه می‌دهد تا با استفاده از استراتژی‌های مختلف از جمله تنوع سازی و موقعیت‌های سخت، از برخی ریسک‌ها جلوگیری کنند.

چند نکته کلیدی در رابطه با ریسک

  • ریسک اشکال مختلفی دارد؛ اما به‌طورکلی به‌عنوان شانسی که یک نتیجه یا سود واقعی سرمایه‌گذاری با نتیجه یا بازده مورد انتظار متفاوت است، طبقه‌بندی می‌شود
  • احتمال خطر شامل احتمال از دست دادن بخشی یا تمام سرمایه‌گذاری است.
  • انواع مختلفی از احتمال خطر و چندین روش برای تعیین کمیت احتمال خطر برای ارزیابی‌های تحلیلی وجود دارد.
  • احتمال خطر را می‌توان با استفاده از استراتژی‌هایی نظیر متنوع سازی و پوشش احتمال خطر کاهش داد.

اوراق بهادار بدون احتمال خطر

درست است که هیچ سرمایه‌گذاری کاملاً عاری از همه خطرات احتمالی نیست، برخی از اوراق بهادار آن‌قدر احتمال خطر عملی کمی‌ دارند که گاهی بدون احتمال خطر در نظر گرفته می‌شوند.

اوراق بهادار بدون احتمال خطر اغلب مبنایی برای تجزیه‌وتحلیل و اندازه‌گیری احتمال خطر است. این نوع سرمایه‌گذاری‌ها نرخ بازده مورد انتظاری را با احتمال خطر بسیار کم یا بدون احتمال خطر ارائه می‌دهند. اغلب، همه انواع سرمایه‌گذاران برای حفظ پس‌انداز اضطراری یا برای نگهداری دارایی‌هایی که نیاز به دسترسی فوری دارند، به این اوراق توجه می‌کنند.

این مقاله را هم بخوانید:  وبلاگ نویسی چیست + راهنمای کامل ساخت وبلاگ

نمونه‌هایی از سرمایه‌گذاری‌ها و اوراق بهادار بدون احتمال خطر شامل گواهی سپرده‌ها (CD)، حساب‌های بازار پول دولتی و اسناد خزانه‌داری ایالات‌متحده هستند. اسناد ۳۰ روزه خزانه‌داری ایالات‌متحده به‌طورکلی به‌عنوان امنیت پایه و بدون احتمال خطر برای مدل‌سازی مالی در نظر گرفته می‌شود. این مورد توسط ایمان و اعتبار کامل دولت ایالات‌متحده پشتیبانی می‌شود و با توجه به تاریخ سررسید نسبتاً کوتاه آن، دارای حداقل نرخ بهره است.

احتمال خطر و افق زمانی

افق زمانی و نقدینگی سرمایه‌گذاری‌ها اغلب یک عامل کلیدی مؤثر بر ارزیابی احتمال خطر و مدیریت احتمال خطر است. اگر سرمایه‌گذار برای دسترسی فوری به وجوه نیاز داشته باشد، احتمال کمتری دارد که در سرمایه‌گذاری‌های پر احتمال خطر یا سرمایه‌گذاری‌هایی سرمایه‌گذاری کند که نمی‌توانند فوراً نقد شوند و احتمالاً پول خود را در اوراق بهادار بدون احتمال خطر قرار می‌دهند.

افق زمانی نیز عامل مهمی برای پرتفوی‌های سرمایه‌گذاری فردی خواهد بود. سرمایه‌گذاران جوان با افق‌های زمانی طولانی‌تر تا بازنشستگی ممکن است مایل به سرمایه‌گذاری در سرمایه‌گذاری‌های با ریسک بالاتر با بازده بالقوه بالاتر باشند. سرمایه‌گذاران مسن‌تر تحمل احتمال خطر متفاوتی دارند؛ زیرا به دسترسی آسان‌تر به منابع مالی نیاز دارند.

انواع ریسک مالی

هر اقدام پس‌انداز و سرمایه‌گذاری شامل احتمال خطرها و بازده‌های متفاوتی است. به‌ طور کلی، تئوری مالی احتمال خطر‌های سرمایه‌گذاری را که بر ارزش دارایی‌ها تأثیر می‌گذارند به دو دسته طبقه‌بندی می‌کند: احتمال خطر سیستماتیک و احتمال خطر غیرسیستماتیک. به‌طورکلی، سرمایه‌گذاران در معرض خطرات سیستماتیک و غیرسیستماتیک قرار دارند.

احتمال خطر‌های سیستماتیک که به‌عنوان احتمال خطر‌های بازار نیز شناخته می‌شوند، احتمال خطر‌هایی هستند که می‌توانند کل بازار اقتصادی یا درصد زیادی از کل بازار را تحت تأثیر قرار دهند. در احتمال خطر بازار احتمال خطر از دست دادن سرمایه‌گذاری‌ها به دلیل عواملی مانند احتمال خطر سیاسی و احتمال خطر کلان اقتصادی است که بر عملکرد کل بازار تأثیر می‌گذارد. احتمال خطر بازار را نمی‌توان به‌راحتی از طریق تنوع پرتفوی کاهش داد. سایر انواع رایج احتمال خطر سیستماتیک می‌تواند شامل احتمال خطر نرخ بهره، احتمال خطر تورم، احتمال خطر ارز، احتمال خطر نقدینگی، احتمال خطر کشور و احتمال خطر اجتماعی-سیاسی باشد.

احتمال خطر غیر سیستماتیک که به‌عنوان احتمال خطر خاص یا احتمال خطر خاص نیز شناخته می‌شود، دسته‌ای از احتمال خطر است که تنها بر یک صنعت یا یک شرکت خاص تأثیر می‌گذارد. احتمال خطر غیرسیستماتیک احتمال خطر از دست دادن سرمایه‌گذاری به دلیل خطرات خاص شرکت یا صنعت است. به‌ عنوان‌ مثال می‌توان به تغییر در مدیریت، فراخوان محصول، تغییر مقرراتی که می‌تواند فروش شرکت را کاهش دهد و رقیب جدیدی در بازار با پتانسیل گرفتن سهم بازار از یک شرکت اشاره کرد. سرمایه‌گذاران اغلب از تنوع برای مدیریت احتمال خطر غیرسیستماتیک با سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مختلف استفاده می‌کنند. با ادامه این مقاله در دانشگاه‎ کسب‎و‎کار همراه ما باشید.

علاوه بر خطرات سیستماتیک و غیرسیستماتیک گسترده، چندین نوع احتمال خطر وجود دارد که عبارت‌اند از:

ریسک کسب‌وکار

احتمال خطر تجاری به دوام اساسی یک کسب‌وکار اشاره دارد. این سؤال که آیا یک شرکت می‌تواند فروش کافی داشته باشد و درآمد کافی برای پوشش هزینه‌های عملیاتی خود و کسب سود ایجاد کند یا خیر. درحالی‌که احتمال خطر مالی مربوط به هزینه‌های تأمین مالی است، احتمال خطر تجاری مربوط به تمام هزینه‌های دیگری است که یک کسب‌وکار باید پوشش دهد تا عملیاتی و عملکردی باقی بماند. این هزینه‌ها شامل حقوق، هزینه‌های تولید، اجاره تسهیلات، دفتر و هزینه‌های اداری است. سطح احتمال خطر تجاری یک شرکت تحت تأثیر عواملی مانند قیمت تمام‌شده کالا، حاشیه سود، رقابت و سطح کلی تقاضا برای محصولات یا خدماتی است که می‌فروشد.

ریسک اعتباری یا پیش‌فرض

احتمال خطر اعتباری خطری است که وام‌گیرنده قادر به پرداخت سود قراردادی یا اصل تعهدات بدهی خود نباشد. این نوع احتمال خطر به ویژه برای سرمایه‌گذارانی که اوراق قرضه را در پرتفوی خود نگه می‌دارند نگران‌کننده است. اوراق قرضه دولتی، به ویژه آن‌هایی که توسط دولت فدرال منتشر می‌شوند، کمترین میزان احتمال خطر و در نتیجه کمترین بازده را دارند. از سوی دیگر، اوراق قرضه شرکتی دارای بالاترین میزان احتمال خطر و همچنین نرخ بهره بالاتری هستند. اوراق قرضه با شانس نزول کمتر، درجه سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شوند، درحالی‌که اوراق با شانس بالاتر، اوراق با بازده بالا یا اوراق ناخواسته در نظر گرفته می‌شوند. سرمایه‌گذاران می‌توانند از آژانس‌های رتبه‌بندی اوراق قرضه مانند استانداردند پورز، فیچ و مودیز استفاده کنند تا مشخص کنند کدام اوراق دارای درجه سرمایه‌گذاری هستند و کدام اوراق ناخواسته.

ریسک کشور

احتمال خطر کشور به این خطر اشاره دارد که یک کشور نتواند به تعهدات مالی خود عمل کند. زمانی که کشوری تعهدات خود را انجام ندهد، می‌تواند به عملکرد سایر ابزارهای مالی در آن کشور و همچنین سایر کشورهایی که با آن‌ها رابطه دارد، آسیب برساند. احتمال خطر کشور در مورد سهام، اوراق قرضه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری متقابل، اختیار معامله و قراردادهای آتی که در یک کشور خاص منتشر می‌شوند، اعمال می‌شود. این نوع احتمال خطر بیشتر در بازارهای نوظهور یا کشورهایی که کسری شدید دارند دیده می‌شود.

ریسک ارز

هنگام سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی، توجه به این واقعیت مهم است که نرخ ارز می‌تواند قیمت دارایی را نیز تغییر دهد. احتمال خطر ارز خارجی (احتمال خطر نرخ مبادله) در مورد تمام ابزارهای مالی که به ارزی غیر از واحد پول داخلی شما هستند اعمال می‌شود. به‌عنوان‌مثال، اگر در ایالات‌متحده زندگی می‌کنید و در یک سهام کانادایی به دلار کانادا سرمایه‌گذاری می‌کنید، حتی اگر ارزش سهام افزایش یابد، ممکن است در صورت کاهش ارزش دلار کانادا نسبت به دلار آمریکا، ضرر کنید.

ریسک نرخ بهره

احتمال خطر نرخ بهره خطری است که ارزش سرمایه‌گذاری به دلیل تغییر در سطح مطلق نرخ‌های بهره، اختلاف بین دو نرخ، در شکل منحنی بازده یا هر رابطه نرخ بهره دیگری تغییر می‌کند. این نوع ریسک به طور مستقیم بر ارزش اوراق قرضه نسبت به سهام تأثیر می‌گذارد و ریسک قابل‌توجهی برای همه دارندگان اوراق است. با افزایش نرخ بهره، قیمت اوراق در بازار ثانویه کاهش می‌یابد و بالعکس.

ریسک سیاسی

احتمال خطر سیاسی احتمال خطری است که بازده یک سرمایه‌گذاری ممکن است به دلیل بی‌ثباتی سیاسی یا تغییرات در یک کشور متحمل شود. این نوع احتمال خطر می‌تواند ناشی از تغییر در دولت، نهادهای قانون‌گذاری، دیگر سیاست‌گذاران خارجی یا کنترل نظامی باشد؛ که به‌عنوان ریسک ژئوپلیتیکی نیز شناخته می‌شود، با طولانی‌تر شدن افق زمانی سرمایه‌گذاری، احتمال خطر بیشتر به یک عامل تبدیل می‌شود.

ریسک طرف مقابل

احتمال خطر طرف مقابل، احتمال یا احتمال این است که یکی از افراد درگیر در یک معامله ممکن است تعهد قراردادی خود را نپذیرد. احتمال خطر طرف مقابل می‌تواند در معاملات اعتباری، سرمایه‌گذاری و تجاری وجود داشته باشد، به‌ویژه برای معاملاتی که در بازارهای خارج از بورس (OTC) اتفاق می‌افتد. محصولات سرمایه‌گذاری مالی مانند سهام، اختیار معامله، اوراق قرضه و مشتقات ریسک طرف مقابل را به همراه دارند.

ریسک نقدینگی

احتمال خطر نقدینگی با توانایی سرمایه‌گذار برای معامله سرمایه‌گذاری خود برای پول نقد مرتبط است. به‌ طور معمول، سرمایه‌گذاران برای دارایی‌های غیر نقد شونده به مقداری حق بیمه نیاز دارند که به خاطر نگهداری اوراق بهادار در طول زمان که به‌راحتی قابل نقد نیست، جبران می‌کند.

ریسک در مقابل پاداش

معاوضه احتمال خطر و بازده تعادل بین تمایل به کمترین احتمال خطر ممکن و بالاترین بازده ممکن است. به‌طورکلی سطوح پایین احتمال خطر با بازده بالقوه پایین و سطوح بالای احتمال خطر با بازده بالقوه بالا همراه است. هر سرمایه‌گذار باید تصمیم گیری کند که چه میزان احتمال خطر را برای بازدهی مطلوب می‌پذیرد و می‌تواند بپذیرد. این بر اساس عواملی مانند سن، درآمد، اهداف سرمایه‌گذاری، نیازهای نقدینگی، افق زمانی و شخصیت خواهد بود.

مهم است به خاطر داشته باشید که احتمال خطر بالاتر به طور خودکار با بازده بالاتر برابر نیست. معاوضه احتمال خطر و بازده فقط نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری‌های با احتمال خطر بالاتر امکان بازده بالاتری دارند؛ اما هیچ تضمینی وجود ندارد. در سمت کم ریسک این طیف، نرخ بازده بدون احتمال خطر است نرخ نظری بازده سرمایه‌گذاری با احتمال خطر صفر. این نشان‌دهنده علاقه‌ای است که از یک سرمایه‌گذاری کاملاً بدون احتمال خطر در یک دوره زمانی خاص انتظار دارید. در تئوری، نرخ بازده بدون احتمال خطر حداقل بازدهی است که برای هر سرمایه‌گذاری انتظار دارید؛ زیرا احتمال خطر اضافی را نمی‌پذیرید مگر اینکه نرخ بازده بالقوه بیشتر از نرخ بدون احتمال خطر باشد.

ریسک و تنوع

اساسی‌ترین و مؤثرترین استراتژی برای به حداقل رساندن احتمال خطر، متنوع سازی است. تنوع به شدت بر مفاهیم همبستگی و ریسک استوار است. یک پرتفوی با تنوع مناسب شامل انواع مختلف اوراق بهادار از صنایع مختلف است که درجات مختلفی از احتمال خطر و همبستگی با بازده یکدیگر دارند. درحالی‌که اکثر متخصصان سرمایه‌گذاری موافق‌اند که تنوع نمی‌تواند تضمینی در برابر ضرر باشد؛ اما مهم‌ترین مؤلفه برای کمک به سرمایه‌گذار برای رسیدن به اهداف بلندمدت مالی است.و درعین‌حال احتمال خطر را به حداقل می‌رساند.

راه‌های مختلفی برای برنامه‌ریزی و اطمینان از تنوع کافی وجود دارد، از جمله:

  1. پرتفوی خود را در میان بسیاری از وسایل سرمایه‌گذاری مختلف از جمله پول نقد، سهام، اوراق قرضه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری متقابل، ETF ها و سایر صندوق‌ها پخش‌ کنید.به دنبال دارایی‌هایی باشید که بازده آن‌ها در طول تاریخ در یک جهت و به همان درجه حرکت نکرده است. به‌ این‌ ترتیب، اگر بخشی از پورتفولیوی شما در حال کاهش است، بقیه ممکن است همچنان در حال رشد باشند.
  2. در هر نوع سرمایه‌گذاری متنوع بمانید. شامل اوراق بهاداری که بر اساس بخش، صنعت، منطقه و ارزش بازار متفاوت است. همچنین ایده خوبی است که سبک‌هایی مانند رشد، درآمد و ارزش را با هم ترکیب کنید. همین امر در مورد اوراق قرضه نیز صدق می‌کند: سررسید و کیفیت اعتباری متفاوت را در نظر بگیرید.
  3. اوراق بهاداری که احتمال خطر متفاوتی دارند را اضافه کنید. شما محدود به انتخاب سهام خاصی نیستید. در واقع خلاف این موضوع صحت دارد. انتخاب سرمایه‌گذاری‌های مختلف با نرخ‌های بازده متفاوت، تضمین می‌کند که سودهای بزرگ خسارات در سایر زمینه‌ها را جبران می‌کند.

به خاطر داشته باشید که تنوع سبد یک کار یک‌باره نیست. سرمایه‌گذاران و کسب‌وکارها به طور منظم «چک‌آپ» یا تعادل مجدد را انجام می‌دهند تا مطمئن شوند که پرتفوی آن‌ها دارای سطح احتمال خطری است که با استراتژی و اهداف مالی آن‌ها سازگار است.

منابع رایج ریسک چیست؟

ریسک می‌تواند خود را به‌صورت احتمال خطر مطلق، احتمال خطر نسبی و یا احتمال خطر نکول نشان دهد. احتمال خطر مطلق را همان‌طور که با نوسانات تعریف می‌شود می‌توان به‌راحتی با معیارهای رایج مانند انحراف استاندارد تعیین کرد. احتمال خطر نسبی، زمانی که برای سرمایه‌گذاری‌ها اعمال می‌شود، معمولاً با رابطه نوسان قیمت یک دارایی به یک شاخص یا پایه نشان داده می‌شود. از آنجایی‌ که دارایی بدون ریسک استفاده‌ شده بسیار کوتاه‌مدت است، برای احتمال خطر مطلق یا نسبی قابل‌اعمال نیست. احتمال خطر پیش‌فرض که در این مورد، خطری است که دولت ایالات‌متحده تعهدات بدهی خود را نکول می‌کند، احتمال خطری است که هنگام استفاده از صورت‌حساب ۳ ماهه به‌عنوان نرخ بدون احتمال خطر اعمال می‌شود.

نرخ بازدهی بدون ریسک چیست؟

در نرخ بازده بدون احتمال خطر، نرخ بازده نظری یک سرمایه‌گذاری با احتمال خطر صفر است. نرخ بدون احتمال خطر نشان‌دهنده سودی است که سرمایه‌گذار از یک سرمایه‌گذاری کاملاً بدون احتمال خطر در یک دوره زمانی مشخص انتظار دارد. در نرخ موسوم به “واقعی” بدون احتمال خطر را می‌توان با کم کردن نرخ تورم فعلی از بازده اوراق خزانه‌داری مطابق با مدت‌زمان سرمایه‌گذاری شما محاسبه کرد.

سخن پایانی

همه ما هرروز با خطراتی روبرو هستیم؛ چه در حال رانندگی به سمت محل کار، موج‌سواری در یک موج ۶۰ فوتی، سرمایه‌گذاری یا مدیریت یک تجارت باشیم. در دنیای مالی، ریسک به این احتمال اشاره دارد که بازده واقعی یک سرمایه‌گذاری با آنچه مورد انتظار است متفاوت باشد. این احتمال که یک سرمایه‌گذاری آن‌طور که می‌خواهید عمل نکند یا اینکه درنهایت پول خود را از دست بدهید.

مؤثرترین راه برای مدیریت احتمال خطر، سرمایه‌گذاری از طریق ارزیابی منظم احتمال خطر است. اگرچه تنوع تضمین‌کننده سود یا تضمین در برابر ضرر نیست؛ اما پتانسیل بهبود بازده را بر اساس اهداف و سطح احتمال خطر هدف شما فراهم می‌کند. یافتن تعادل مناسب بین ریسک و بازده به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا از طریق سرمایه‌گذاری‌هایی که می‌توانند با آن راحت‌تر باشند، به اهداف مالی خود برسند.

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 28 تاريخ : جمعه 24 آذر 1402 ساعت: 12:57

بایننس بزرگترین و محبوب‌ترین صرافی دیجیتال جهان

در جهت فراگیر شدن بازار ارز دیجیتال، امروز قصد داریم  شما را با بزرگترین صرافی دیجیتال جهان، یعنی بایننس آشنا کنیم. این روزها همه به دنبال سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال هستند؛ اما برای ورود به این کار، به یک صرافی دیجیتال یا یک صرافی آنلاین نیاز دارید که بتوانید ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، اتریوم و دوج کوین را در آن خرید و فروش کنید. در ادامه شما را با امکانات بزرگ‌ترین صرافی دیجیتال که در بین ایرانیان طرفداران زیادی دارد، آشنا می‌کنیم.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال یک سیستم پولی دیجیتالی است که برای تأیید تراکنش‌ها به بانک‌ها متکی نیست. این سیستم پولی یک سیستم نظیر به نظیر است که هر کسی در هرجایی می‌تواند پول دیجیتالی را برای شخص دیگری ارسال کرده و یا از شخصی آن را دریافت کند؛ یعنی به‌جای انتقال پول فیزیکی در دنیای واقعی، پول‌های رمزنگاری‌شده به‌عنوان ورودی‌های دیجیتالی در یک پایگاه داده آنلاین که تراکنش‌های خاص را توصیف می‌کند ردوبدل می‌شوند. هنگامی‌که وجوه ارز دیجیتال را انتقال می‌دهید، تراکنش‌ها در دفتر کل عمومی فناوری بلاک چین ثبت می‌شوند. ارزهای دیجیتال در کیف پول دیجیتال و کیف پول سخت افزاری ذخیره می‌شوند.

چون از رمزگذاری برای تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌شود، به این سیستم پولی ارز رمزنگاری‌شده و رمز ارز نیز می‌گویند. رمزگذاری بدان معناست که در ذخیره و انتقال داده‌های ارزهای دیجیتال بین کیف پول‌ها و به دفتر کل عمومی از کدنویسی پیشرفته استفاده می‌شود و هدف از رمزگذاری ایجاد امنیت و ایمنی است.

اولین ارز رمزنگاری‌شده بیت کوین بود که در سال ۲۰۰۹ تأسیس شد و تا به امروز شناخته‌شده‌ترین پول دیجیتال است. بیشتر افراد به خاطر تجارت برای کسب سود به ارزهای رمزنگاری‌شده، علاقه دارند؛ در حالی‌ که دلالان گاهی قیمت‌ها را بسیار بالا می‌برند. ارزهای رمزنگاری‌شده سرمایه‌گذاری‌های پر ریسکی هستند، پس در صورتی که ظرفیت پذیرش نوسانات شدید قیمت و ریسک از دست دادن سرمایه را دارید، در این بازار سرمایه‌گذاری کنید.

چطور در ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنیم؟

برای خرید و سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال به یک کیف پول دیجیتال نیاز دارید تا دارایی‌های شما در آن ذخیره شود. کیف پول‌ها به‌صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وجود دارند. کیف پول نرم‌افزاری اغلب رایگان بوده و به‌صورت نرم‌افزار روی کامپیوتر یا گوشی نصب می‌شود؛ اما اگر برای حفظ دارایی‌های دیجیتال خود امنیت بیشتری می‌خواهید، از کیف پول سخت‌افزاری استفاده کنید. انتقال ارزهای خریداری‌شده به کیف پول از طریق صرافی‌های دیجیتال انجام می‌شود و این صرافی‌ها برای انجام این کار از شما کارمزد دریافت می‌کنند.

همچنین برای خریدوفروش ارزهای دیجیتال لازم است در یک صرافی دیجیتال مثل بایننس حساب باز کنید. شما نمی‌توانید از بانک‌ها یا شرکت‌های سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال بخرید. زمانی که تصمیم گرفتید بیت کوین، اتریوم یا هر ارز دیجیتال دیگری بخرید، باید یک حساب کاربری در یک پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال ایجاد کنید. می‌توانید از صرافی‌ها برای مبادله یک رمز ارز با رمز ارز دیگری استفاده کنید، برای مثال، بیت کوین را به لایت کوین تبدیل کنید یا با استفاده از ارز معمولی مانند دلار آمریکا ارز دیجیتال بخرید.

صرافی‌ها قیمت‌های فعلی بازار ارزهای دیجیتالی را منعکس می‌کنند. همچنین می‌توانید در یک صرافی، ارزهای دیجیتال را به دلار آمریکا یا ارز دیگری تبدیل کنید تا به‌عنوان پول نقد در حسابتان باقی بماند یا این پول را به‌حساب بانکی معمولی خود واریز کنید. بایننس، کوینکس، کوین‌بیس، کوکویین چند نمونه از صرافی‌های دیجیتال هستند.

ویژگی‌های مهم صرافی دیجیتال

هنگامی‌که می‌خواهید متناسب با نیازهای خود، صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنید، مهم است که به دسترسی، امنیت، کارمزد، ارزهای پشتیبانی شده، حجم معاملات و ذخیره‌سازی آن صرافی نگاهی بیاندازید. در ادامه در مورد این ویژگی‌ها بیشتر توضیح می‌دهیم.

دسترسی

کشور شما ممکن است به دلیل قوانین دولتی یا ملی خودتان یا منطقه صرافی، تحریم باشد و شما نتوانید در برخی از صرافی‌های خاص حساب داشته باشید و در آن‌ها ارز خریدوفروش کنید. محدودیت‌های جغرافیایی صرافی در سایت آن قابل‌ مشاهده است. به‌ عنوان‌ مثال صرافی بایننس ایرانیان را تحریم کرده و شما نمی‌توانید با IP ایران در این صرافی فعالیت کنید.

امنیت

ارزهای دیجیتال شما مانند پولی که در بانک یا سرمایه‌گذاری‌های مختلف دارید، توسط هیچ نهادی محافظت نمی‌شوند. برخی از صرافی‌ها سیاست‌های بیمه‌ای دارند تا در برابر هک یا کلاه‌برداری از ارزهای دیجیتالی که کاربران در صرافی نگهداری می‌کنند، محافظت کنند.

اگر می‌خواهید دارایی‌های دیجیتال خود را در یک صرافی نگه دارید یا فقط برای مدت کوتاهی قبل از انتقال دارایی به کیف پول خود، ارزهای خود را در آنجا داشته باشید، امنیت صرافی برای شما بسیار مهم می‌شود. بررسی کنید که صرافی چه مقدار از دارایی‌هایتان را در فضای ذخیره‌سازی آفلاین نگه می‌دارد. با افزایش ارزش ارزهای دیجیتال امنیت بسیار مهم می‌شود؛ زیرا ارزش بیشتر برای سارقان سود بیشتری به همراه دارد.

کارمزدها

هنگام انتخاب صرافی کارمزدهای آن را در نظر بگیرید؛ اما اجازه ندهید کارمزد بالای یک صرافی شما را از انتخاب آن منصرف کند. هرچه صرافی خرید را برای شما آسان‌تر کند، هزینه‌ای که قرار است بپردازید بیشتر می‌شود. همچنین ارزشش را دارد که برای امکانات و بیمه‌هایی که صرافی‌های بزرگ‌تر و محبوب‌تر ارائه می‌کنند، کارمزد بیشتری بپردازید. البته یک صرافی مثل بایننس کارمزد پایین‌تری از کاربران می‌گیرد؛ اما به دلیل امکاناتش یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های جهان شده است.

کارمزد صرافی ممکن است یک قیمت ثابت باشد؛ اما اغلب درصدی از معامله شما است. برخی از صرافی‌ها، بر اساس نوسانات قیمت، کارمزدهای متغیری دریافت می‌کنند. کارمزدها اغلب به ازای هر تراکنش دریافت می‌شوند و مبلغ‌های متفاوت دارند. میزان کارمزد با توجه به ارزی که معامله می‌شود، متفاوت است.

حجم معاملات

وقتی می‌خواهید یک صرافی را انتخاب کنید، برای اینکه مطمئن شوید دارایی‌هایتان هر زمان که بخواهید نقد می‌شود، باید حجم معاملات این صرافی را در نظر بگیرید. صرافی‌های محبوب‌تر، بیشترین حجم معاملات را دارند که بایننس یکی از این صرافی‌هاست. وقتی در یک صرافی معاملات زیادی انجام شود، شانس شما برای خریدوفروش ارز با بهترین قیمت بیشتر می‌شود.

از آن جایی که قیمت ارزها به سرعت تغییر می‌کند، وقتی از یک صرافی با حجم معاملات کم خرید می‌کنید، ممکن است نسبت به صرافی‌هایی با حجم معاملات زیاد، پول بیشتری بپردازید. سایت CoinMarketCap دائماً قیمت ارزهای دیجیتال و حجم معاملات صرافی‌های فعال را ردیابی می‌کند. در حال حاضر، از نظر حجم معاملات، بایننس، کویین بیس و هوبی به‌ عنوان صرافی‌های برتر در سراسر جهان معرفی شده‌اند.

 

ارزهای پشتیبانی شده

هر صرافی ممکن است چند مورد از هزاران ارز دیجیتال را ارائه ندهد. اکثر ارزها مانند بیت کوین یا اتریوم در هر صرافی خاصی وجود دارد؛ اما ممکن است ارزهایی که جدیدتر هستند یا قیمت کمتری دارند، در همه صرافی‌ها ارائه نشوند. فقط به یاد داشته باشید، خرید این نوع ارزها قمارهای پر ریسکی است. به همین دلیل است که بسیاری از تحلیل‌گران بازار توصیه می‌کنند روی ارزهای معتبری مانند بیت کوین و اتریوم سرمایه‌گذاری کنید.

ذخیره‌سازی

بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال معتقدند که به جای اینکه دارایی‌های دیجیتال خود را در حساب صرافی خود نگه دارند، در کیف پولشان ذخیره کنند. با این‌ حال، اگر صرافی به شما اجازه می‌دهد رمز ارزتان را در حساب آنلاین خود نگه دارید، این کار را انجام دهید، مخصوصاً اگر مبتدی هستید و در مورد ذخیره ارزها در کیف پول خود اطلاعاتی ندارید.

هنگامی‌ که دارایی دیجیتال خود را بیشتر کردید و در مورد ذخیره این دارایی‌ها در کیف پولتان آموزش‌های لازم را فرا گرفتید، می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را در کیف پولتان نگه دارید؛ اما در مورد صرافی‌هایی که فقط به شما اجازه می‌دهند ارزهایتان در حساب آنلاین خود ذخیره کنید، بیشتر احتیاط کنید.

معرفی صرافی بایننس

صرافی بایننس بهترین صرافی ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۱۷ در هنگ‌کنگ تأسیس شد. این صرافی تمرکز زیادی بر خرید و فروش آلتکوین‌ها دارد. بایننس معاملات خرید رمز ارز با رمز ارز را در بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال و توکن مجازی، از جمله بیت کوین (BTC)، اتر (ETH)، لایت کوین (LTC)، دوج کوین (DOGE) و توکن بایننس کوین (BNB) ارائه می‌دهد. در سال 2018، به خاطر قوانین سختگیرانه چین در زمینهٔ تجارت ارزهای دیجیتال، دفتر مرکزی شرکت خود را به مالت اتحادیه اروپا منتقل کرد.

صرافی بایننس از رایج‌ترین ارزهای رمزنگاری‌شده پشتیبانی می‌کند و برای ذخیره دارایی‌های دیجیتال یک کیف پول در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. علاوه بر این، برای تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری، برنامه‌هایی را به معامله‌گران ارائه می‌دهد. در ادامه ویژگی‌هایی که باعث محبوبیت این صرافی شده را به شما معرفی می‌کنیم.

دلایل محبوبیت بایننس

صرافی بایننس که عمدتاً برای دادوستد رمز ارز با رمز ارز شناخته می‌شود، در میان صرافی‌ها کمترین هزینه تراکنش را دارد. حجم معاملات در این صرافی آنلاین بسیار زیاد بوده و اگر از توکن‌های ارز دیجیتال BNB برای خرید استفاده کنید، تخفیف‌هایی به شما ارائه می‌دهد. همچنین اگر در این صرافی بخواهید حساب خود را شارژ کنید،  لازم نیست کارمزدی بپردازید؛ اما برداشت از حسابتان کارمزد دارد. این شرکت مدعی است که ایمنی و امنیت بسیار زیادی را ارائه می‌کند و می‌تواند حدود 1.4 میلیون سفارش در ثانیه را پردازش کند.

امکانات بایننس برای کاربران آمریکایی محدود است و ارزهای کمی برای خرید و فروش در دسترس آن‌ها قرار می‌دهد. علاوه بر این، از سال 2021، Binance US از 22 ایالت آمریکا، از جمله نیویورک، پشتیبانی نمی‌کند. البته این صرافی به دلیل تحریم ایران از کاربران ایرانی هم میزبانی نمی‌کند و اگر در این صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال انجام می‌دهید، ممکن است دارایی‌هایتان را بلوکه کند.

معامله در بایننس

بایننس همانند صرافی‌های دیگر در زمینه خریدوفروش، نمایش قیمت به روز ارزها، افزایش سرمایه و برداشت ارزهای دیجیتال خدماتی را ارائه می‌کند. اگر مایل به راه‌اندازی توکن‌های خود هستید، برای جمع‌آوری سرمایه از طریق عرضه اولیه توکن خود، می‌توانید از این صرافی استفاده کنید. برای شروع معامله، ابتدا باید در این صرافی یک حساب کاربری ساخته و احراز هویت را انجام دهید. پس از ایجاد حساب، می‌توانید وجوه ارز دیجیتال را به آدرس کیف پول عمومی خود در بایننس، اضافه کرده و خریدوفروش را شروع کنید.

هنگام استفاده از صرافی بایننس از طریق سایت یا برنامه موبایل برای تغییر آی‌پی خود حتماً از فیلترشکن استفاده کنید. برای احراز هویت از برنامه Google Autenticator استفاده کنید و شماره موبایل ایرانی وارد نکنید. این کارها، خطر بلوکه شدن دارایی‌هایتان را کاهش می‌دهد.

سایر خدمات بایننس

بایننس علاوه بر خدمات خریدوفروش و مبادله ارز دیجیتال، امکانات دیگری را نیز ارائه می‌دهد. Binance Ea پلتفرمی برای شرط‌بندی یا کسب سود از طریق سپرده‌گذاری در صرافی است. ویزا کارت بایننس یک کارت اعتباری است که اجازه می‌دهد ارز دیجیتال خود را به پول رایج کشورها تبدیل کرده و آن را خرج کنید. این تبدیل هزینه‌ای ندارد و هزینه‌های شخص ثالث در قالب کارمزد شبکه پرداخت اعمال می‌شود.

استخر هوشمند این صرافی به استخراج‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا برای بهینه‌سازی و افزایش درآمد خود، بین استخراج ارزهای دیجیتال مختلف سوئیچ کنند. بایننس یک مرکز رشد برای فناوری بلاک چین به نام آزمایشگاه بایننس دارد که در این مکان با ارائه بودجه لازم برای توسعه، منابع مشاوره و راه‌اندازی هرگونه کار فهرست بندی و جمع‌آوری سرمایه، به گروه‌های پروژه ارزهای دیجیتال کمک می‌کند.

همچنین برای انجام پروژه‌های جدید و نوظهور بلاک چین سایت LaunchPad را تأسیس کرده است. این صرافی ارز دیجیتال خود را با نام بایننس کوین در جولای 2017 راه‌اندازی کرد. ارزش بازار این ارز تا مارس 2021 حدود 36.4 میلیارد دلار بود و قرار است به ارز اصلی این صرافی غیرمتمرکز تبدیل شده و برای تسهیل تجارت رمز ارز در بایننس استفاده شود.

بایننس کوین روی بلاک چین اتریوم با استاندارد ERC 20 اجرا می‌شود و سقفی معادل 200 میلیون توکن دارد. از سه ماهه اول 2021، یک BNB حدود 650 دلار ارزش دارد. این توکن با ارزش حدود 3.6 میلیارد دلار، سومین توکن مبتنی بر بلاک چین باارزش بازار است.

سخن پایانی

با گسترش بازار ارز دیجیتال و تمایل بیشتر افراد برای سرمایه‌گذاری در بازار این ارزها، سعی کردیم مقدمات فعالیت در این بازار را برایتان توضیح دهیم. برای خریدوفروش رمز ارزها ابتدا باید در یک صرافی ارز دیجیتال حساب کاربری بسازید و همچنین از یک کیف پول برای ذخیره و نگهداری از دارایی‌های دیجیتالتان استفاده کنید. صرافی بایننس بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین بازار ارز دیجیتال است که در این مقاله امکاناتش را به شما معرفی کردیم؛ اما به یاد داشته باشید بیشتر صرافی‌های خارجی ممکن است به دلیل تحریم‌ها دارایی ایرانیان را بلوکه کنند.

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 26 تاريخ : جمعه 24 آذر 1402 ساعت: 12:38

آموزش تهیه متن تبلیغاتی برای جذب مشتری ، ارسال پیامک تبلیغاتی جذاب

متن تبلیغاتی برای جذب مشتری باید چگونه باشد؟ آیا فکر می‌کنی که باید تلاش‌های بازاریابی خود را تقویت کنید؟ بازاریابی پیامکی می‌تواند همان چیزی باشد که شما به آن نیاز دارید. پنجاه و دو درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند که ترجیح می‌دهند از طریق پیامک برای بازاریابی و پیام‌های تبلیغاتی ارتباط برقرار کنند و با توجه به گزارش وضعیت ارسال پیامک ۵۸٪ از مصرف‌کنندگان می‌گویند که ارسال پیام کوتاه سریع‌ترین راه برای دسترسی به آن‌ها است و آن را جایگزینی قوی برای ایمیل‌ها می‌دانند.

وقتی صحبت از ایمیل در مقابل پیامک به میان می‌آید، متوجه می‌شویم که پیامک‌ها اصولا بیشتر خوانده می‌شوند و همچنین نوشتن آن‌ها نیز ساده‌تر است. ارسال یک متن از طریق پیامک به مشتریان شما تضمین می‌کند که پیام شما دیده می‌شود. در ادامه نکاتی را در مورد نحوه نوشتن یک متن بازاریابی و متن تبلیغاتی مؤثر برای جذب مشتری ارائه می‌دهیم. همچنین با بررسی الگوها و نمونه‌هایی، نحوه‌ی کاربرد بهتر این دسته از پیامک‌ها را نیز بیان می‌کنیم.

نرخ تبدیل و خوانده شدن پیامک

می‌توان گفت که تبلیغات بازاریابی پیامکی با احتمال باز شدن ۹۸٪ و احتمال تبدیل ۴۵٪ بسیار موثرتر از ایمیل مارکتینگ است و تقریباً تضمین شده است که در عرض ۳ دقیقه پس از دریافت خوانده شوند.

با توجه به اینکه تلفن‌های همراه ۴ برابر بیشتر از رایانه‌ها استفاده می‌شوند و ۹۸ درصد پیام‌های متنی واقعاً در عرض چند دقیقه پس از تحویل خوانده می‌شوند، پیامک ابزار بسیار قدرتمندی برای بازاریابی و ایجاد ارتباط با مشتری است.

با اس‌ام‌اس، شما مجبور نیستید با هیچ یک از الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی مبارزه کنید. همچنین در این فضا رقابت کمتری برای جلب‌ توجه مشتریان وجود دارد.

حالا ببینیم که چگونه می‌توانید از این فرصت شگفت‌انگیز استفاده کنید؟

تعطیلات را زودتر شروع کنید

به مشتریان در مورد فروش هشدار دهید تا بتوانند زودتر برای خرید خود برنامه‌ریزی کنند. اگرچه فصل تعطیلات تا روز شکرگزاری شروع نمی‌شود، بسیاری از مصرف‌کنندگان از اوایل سپتامبر شروع به خرید می‌کنند. از این مزیت استفاده کنید تا خودتان را در اولویت قرار دهید و با زودتر شروع کردن تعطیلات و متن تبلیغاتی برای جذب مشتری، محصولات یا خدمات خود را زودتر به آنها برسانید.

 

یک کمپین ایجاد کنید

از یک تاکتیک هدیه استفاده کنید یا یک پیشنهاد رایگان و جذاب ارائه دهید. در وب‌سایت خود، نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات پولی، تبلیغات چاپی و سایر رسانه‌های موجود تبلیغ کنید. افراد می‌توانند پیشنهاد شما را پس از ارسال پیامک کلمه کلیدی دلخواه به شماره کد محلی اختصاصی TextP2P دریافت کنند.

از ارسال پیام‌های زیاد خودداری کنید

شما می‌خواهید گیرندگان خود را هیجان‌زده نگه دارید؛ اما با ارسال پیام‌های زیاد ممکن است آنها را از خودتان فراری کنید. بادقت برنامه‌ریزی کنید تا کمپین خود را هدر ندهید. پس از گذشت چند روز از پیشنهاد ویژه، شما می‌توانید یک پیام بعدی ارسال کنید تا نظر آن‌ها را جویا شوید یا در مورد چیزی رأی دهید. این کلید ارتباط درست با مشتری است.

نکته‌ای که در ارسال پیامک‌های تبلیغاتی خود باید به آن دقت کنید این است که متن ارسالی شما برای مخاطب جذاب باشد؛ زیرا اگر اینطور نباشد عملا شما هیچ بازخوردی نخواهید گرفت و مخاطب در کسری از ثانیه پیامک شما را مانند هزاران پیامک دیگر حذف خواهد کرد.

برای تشکر از افرادی که شرکت می‌کنند یا خرید می کنند، پیامک ارسال کنید

یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توان از متن تبلیغاتی برای جذب مشتری استفاده کرد، تأکید بر روابط انسانی هنگام حفظ ارتباط با آن‌هاست. یک متن تشکر می‌تواند باعث شود مشتریان فعلی احساس قدردانی و خاص بودن کنند.

 فصل پاییز فوتبال را جشن بگیرید

پاییز زمان خوبی برای فوتبال است؛ زیرا فصل‌ها دوباره شروع می‌شوند. طرف‌داران فوتبال را با پیام‌های متنی درگیر کنید که به هیجان کمک می‌کند. با ارسال پیام‌هایی برای ارائه تخفیف به اعضای تیم و حامیان، تیم‌های جوانان و مدارس محلی خود را تبلیغ کنید. همچنین زمان بسیار خوبی برای گنجاندن محصولات خاصی است که حمایت از تیم محلی را تشویق می‌کنند.

 

 به زیبایی پاییز تکیه کنید

شاخ‌وبرگ‌های پاییزی تصویر زیبای فصل است و اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که به شاخ‌وبرگ‌های آن معروف هستند، این زمان بسیار خوبی خواهد بود تا مشتریان را وادار کنید تا عشق خود را به این فصل با یک کمپین پیامکی مانند درخواست از مشتریان برای به اشتراک گذاشتن پاییز موردعلاقه خود نشان دهند. خاطرات یا تصاویر برای برنده شدن یک جایزه‌ی جذاب. این یک متن تبلیغاتی برای جذب مشتری است.

همه چیز را سرگرم‌کننده کنید

انگیزه تعامل با مشتری فراتر از دریافت تخفیف و کوپن است. گاهی اوقات از ابزارهای سرگرمی استفاده کنید تا مشتری از تعامل با شما لذت ببرد. از متن تبلیغاتی برای جذب مشتری در جهت هدایت افراد به یک صفحه وب یا محتوای سرگرم‌کننده استفاده کنید. یا به‌ سادگی یک یادآوری برای رویداد تعطیلات خاص یا یک راهنمای هدیه تعطیلات در وبلاگ خود بارگذاری کنید.

نحوه نوشتن متن تبلیغاتی برای جذب مشتری در پیامک

برای اینکه بیشترین بهره را از تبلیغات و تلاش‌های بازاریابی پیامک خود ببرید، باید از نرم‌افزار ارسال پیامک تجاری استفاده کنید. ویژگی‌های اتوماسیون مانند پیام‌های زمان‌بندی‌شده، پاسخ‌های خودکار، قالب‌ها و کلمات کلیدی شما را از اتلاف وقت با کارهای تکراری نجات می‌دهد و پیام‌ها را هنگام ارسال پیامک به همه مشتریانتان سازماندهی می‌کند.

هنگامی که آماده نوشتن پیام تبلیغاتی یا بازاریابی خود هستید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • در متن تبلیغاتی برای جذب مشتری خود را معرفی کنید

آنها ممکن است شماره کسب‌وکار شما را در تلفن خود ذخیره نکرده باشند. خودتان را از قبل معرفی کنید یا آن را برای امضای پیامک خود ذخیره کنید.

  • پیام را کوتاه نگه دارید

در نوشتن متن تبلیغاتی برای جذب مشتری به یاد داشته باشید که این متن‌ها برای سریع خواندن هستند؛ بنابراین مستقیم به اصل مطلب بروید. نرم‌افزار پیامک تجاری ممکن است با تعداد کاراکترهای پیامک زیاد برای پیام‌های طولانی‌تر در صورت لزوم همراه باشد؛ اما اگر متوجه شدید که متن بازاریابی یا تبلیغاتی شما بیش از حد طولانی می‌شود، ممکن است نیاز به ارسال ایمیل داشته باشید.

شامل یک تماس برای اقدام (CTA). چه می‌خواهید مشتریان از کد پیشنهادی استفاده کنند یا چه می‌خواهید از فروشگاه شما بازدید کنند، یک CTA واضح ارائه دهید تا مشتری را به عمل تشویق کند.

 

  • از کوتاه کننده URL در متن تبلیغاتی برای جذب مشتری استفاده نکنید

اگر هدف متن تبلیغاتی هدایت ترافیک به وب‌سایت شما است، از یک پیوند به‌عنوان CTA خود استفاده کنید. هنگامی که یک پیوند را در پیام بازاریابی خود قرار می‌دهید، توصیه می‌کنیم به‌جای استفاده از کوتاه کننده پیوند، از کل پیوند استفاده کنید. اپراتورهای تلفن، پیوندهای کوتاه شده را مشکوک می‌بینند و ممکن است پیام شما را به‌ عنوان هرزنامه در نظر بگیرند.

چند نکته مهم قبل از ارسال پیامک تبلیغاتی یا پیام بازاریابی

بدون اجازه پیامک ارسال نکنید

این برخلاف انطباق با TCPA است و گیرندگان شما ممکن است احساس کنند به فضای آن‌ها حمله کرده‌اید.

مشتریان را با پیام‌های تبلیغاتی یا بازاریابی غرق نکنید

ارسال پیامک به‌منظور تقویت سایر اشکال بازاریابی و تبلیغاتی است، نه جایگزینی آن‌ها. فقط متن تبلیغاتی برای جذب مشتری مرتبط را برای مشتریان خود ارسال کنید و این کار را با فواصل زمانی مناسب انجام دهید. زمان و تعداد آن‌ها از یک تجارت به تجارت دیگر متفاوت است.

الگوها و نمونه‌های متن تبلیغاتی برای جذب مشتری

در ادامه‌ی مقاله نمونه‌هایی از نوشتن پیامک را برای گنجاندن در کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی خود خواهید دید. فقط متن ساده را کپی کرده و در پنجره متن خود جاگذاری کنید. مطمئن شوید که هر چیزی را که به طور خاص با کسب‌وکار شما مرتبط است تغییر دهید. متن تبلیغاتی برای جذب مشتری را می‌توانید از بین این نمونه‌ها انتخاب کنید.

نمونه پیام‌های تخفیف

ارسال تخفیف به مشتریانتان از طریق پیامک ممکن است تأثیرگذارتر از ارسال همان پیام از طریق ایمیل باشد. ایمیل ابزار ارزشمندی برای کسب‌وکارها است؛ اما همیشه قابل‌مشاهده‌ترین رسانه نیست. مصرف‌کنندگان تمام ایمیل‌های خود را نمی‌خوانند و پیام‌های ایمیل می‌توانند به‌راحتی در صندوق ورودی شلوغ گم شوند. یک پیام متنی حاوی متن تبلیغاتی برای جذب مشتری تضمین می‌کند که گیرنده شما پیشنهاد تخفیف شما را خواهد دید. نمونه پیام‌ها را در ادامه با دانشگاه کسب‌وکار دنبال کنید.

  1. پیام تخفیف برای جذب مشتری، سالن بدنسازی یا استودیو

برای سال جدید از خود پذیرایی کنید. تمام جلسات آموزش شخصی فقط امروز با ۲۰% تخفیف می‌باشد. برای دریافت تخفیف به صورت حضوری مراجعه کنید!

  1. نمونه متن تبلیغاتی برای جذب مشتری مربوط به تیم‌های ورزشی

سلام [نام شخص]! هنوز چند بلیت برای بازی روز جمعه مقابل میشیگان موجود است. در صورت خرید امروز می‌توانم بلیت شما را با ۱۵ درصد تخفیف ثبت کنم. آیا مایلید؟

این مقاله را هم بخوانید:  استراتژی اقیانوس آبی راهی برای سبقت کسب و کار شما از رقبا

کینا – دفتر لیگ فوتبال سیاتل ⚽– برای لغو اشتراک، STOP را پیامک کنید.

  1. نمونه متن تبلیغاتی برای جذب مشتری با پیشنهاد تخفیف برای خرده‌فروشی

در اسرع وقت به یک هدیه نیاز دارید؟ کارت‌های هدیه ما از امروز تا جمعه ۱۰% تخفیف دارند، هم در فروشگاه و هم به‌ صورت آنلاین.

Drew – بهترین رستوران سیاتل – برای لغو اشتراک، STOP را پیامک کنید.

کمپین‌های پیامک تبلیغاتی را برای مشتریان خود و در مورد فروش‌هایی که در کسب‌وکار شما در حال اجرا است ارسال کنید، همچنین فروش‌های فوری که مشتریان فقط می‌توانند برای مدت محدودی از آن‌ها استفاده کنند.

  1. الگوی پیشبرد فروش برای خرده‌فروشی

فروش پایان فصل ما از هم اکنون شروع می‌شود. این هفته برای خرید پوشاک تابستانی با تخفیف ۱۵ درصدی به فروشگاه بروید و اکسسوری مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. موجودی ما محدود است!

  1. متن تبلیغاتی برای جذب مشتری در اس‌ام‌اس تبلیغاتی فروش فلش

فقط امروز! برای سفارش خود ارسال رایگان دریافت کنید، بدون نیاز به حداقل خرید. اکنون خرید کنید: URL را اضافه کنید

برای لغو اشتراک، STOP را پیامک کنید

تبلیغات متنی روشی مناسب برای اطلاع‌رسانی به مشترکین متنی شما در مورد رویدادهای آینده یا کمپین‌های تبلیغاتی به روشی شخصی‌تر از یک ایمیل عمومی است.

  1. متن تبلیغاتی برای جذب مشتری مربوط به باشگاه یا استودیو

سلام [نام شخص]. در هر روزی از ماه دسامبر دوستتان را بیاورید و در صورت ثبت‌نام به‌عنوان عضو، 100 دلار دریافت کنید! برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک ضربه بزنید. اضافه‌کردن URL

  1. نمونه متن تبلیغاتی برای جذب مشتری با تخفیف برای خرده‌فروشی

مکان جدید ما در (نام مکان) اکنون باز است! با ما جشن بگیرید و از امروز تا شنبه ۱۵ درصد تخفیف برای خرید خود دریافت کنید. به امید دیدار!

JP – Seattle Wellness Shop – برای لغو اشتراک، STOP را پیامک کنید.

 

  1. کمپین پیامکی تبلیغاتی برای سالن بدنسازی یا استودیو تناسب‌اندام

این ماه چالش شکم داریم. [نام شخص]! هر سه‌شنبه و پنج‌شنبه در ماه ژانویه، ساعت ۶ بعدازظهر. کلاس روی همه قسمت‌های شکم تمرکز خواهد کرد و چربی سوزی را احساس خواهید کرد! ثبت‌نام هم اکنون در پذیرش انجام می‌شود.

رایان – بهترین ورزشگاه سیاتل – برای لغو اشتراک پاسخ دهید.

  1. تبلیغ پیامک همراه با جایزه

امروز زودتر به بازی بروید! یکی از ۱۰۰ طرفدار اول در استادیوم باشید و یک تیشرت فوتبال سیاتل سیتی رایگان دریافت کنید. به امید دیدار!

  1. نمونه متن تبلیغاتی برای جذب مشتری رستوران در جهت تبلیغ رویداد

سلام [نام شخص]! برای موسیقی زنده و منوی ویژه ساعت خوش که شامل کوکتل‌های خوشمزه، دلسترهای محلی و پیش‌غذاهای جدید است، این جمعه ساعت 19 به ما بپیوندید. برای دریافت اطلاعات بیشتر از وب‌سایت ما دیدن فرمایید. به امید دیدار! اضافه‌کردن URL

Danielle – Seattle Gastro Pub برای لغو اشتراک، STOP را پیامک کنید.

  1. نمونه پیام تخفیف برای خرده‌فروشی روز مادر

به یک هدیه لحظه آخری برای روز مادر نیاز دارید؟ شمع‌های پرفروش ما امروز با ۲۰% تخفیف موجود هستند. این پیشنهاد فقط برای خرید از فروشگاه معتبر است. تعداد محدود است!

Krystal – Seattle Candle Shop – برای لغو اشتراک، STOP را پیامک کنید.

  1. متن تبلیغاتی برای یک سرویس در ایام تعطیلات

در بسته‌بندی هدیه وارد نیستید؟ یا از انجام آن متنفرید؟ ما خریدهای شما را در فروشگاه به‌صورت رایگان بسته‌بندی می‌کنیم. فقط امروز و فردا برای استفاده از این پیشنهاد وقت دارید، کافی است این متن را نشان دهید. به‌ امید دیدار زودتر شما.

 

Braden – Seattle One Apparel – برای لغو اشتراک پاسخ دهید تا لغو اشتراک کنید.

  1. نمونه اس‌ام‌اس رستوران برای غذای تولد

تولدت مبارک، [نام شخص]! در بازدید بعدی در ماه تولدتان این متن را به پیشخدمت نشان دهید. ما یک پیش‌ غذای رایگان به شما می‌دهیم.

جردن – بهترین سوشی – برای لغو اشتراک، STOP را پیامک کنید.

  1. نمونه پیامک رستورانی برای کافه

سلام [نام شخص]. این پیام از کافه سیاتل است. ما یک برنامه قرعه کشی جدید راه‌اندازی کرده‌ایم که در آن می‌توانید قهوه رایگان و خوراکی‌های جذاب کسب کنید!

در اینجا ثبت‌نام کنید: URL اضافه کنید.

  1. پیام‌های شارژ محصولات

پرفروش‌ترین سه‌راهی‌های ما، اکنون در انبار موجود هستند. قبل از اینکه دوباره موجودی آن تمام شود، به ما سر بزنید! اکنون خرید کنید: URL را اضافه کنید.

  1. نمونه پیامک محصولات جدید

از لباس‌های راحتی گرفته تا کوله‌پشتی‌های پاستلی کوچک، مجموعه بهاری ما شما را برای روزهای آفتابی‌تر آماده می‌کند. جدیدترین‌ها را اینجا بررسی کنید:  URL را اضافه کنید.

  1. متن تبلیغاتی برای جذب مشتری در مجموعه جدید

مراقبت از پوست ما به‌تازگی راه‌اندازی شده است! مجموعه‌های مسافرتی نسخه محدود جدید برای هر نوع پوست و نگرانی که می‌توانید در تعطیلات بعدی خود همراه داشته باشید. این خدمات را اینجا ببینید: URL را اضافه کنید.

برای لغو اشتراک، STOP را پیامک کنید.

  1. نمونه متن تبلیغاتی برای جذب مشتری برای تیم‌های ورزشی

ای طرفداران فوتبال سیاتل سیتی! ما به یک برنده خوش‌شانس و دوستش 2 بلیت فصل اهدا می‌کنیم. فقط با کلمه TICKETS به این متن پاسخ دهید تا برنده شوید. جزئیات کامل مسابقه را اینجا ببینید: URL را اضافه کنید.

  1. تبلیغات پیامکی برای تیم‌های ورزشی

پیراهن فوتبال سیاتل سیتی را با امضا برنده شوید! فقط با کلمه JERSEY به این متن پاسخ دهید تا در قرعه کشی شرکت کنید. این جمعه به برنده پیامک می‌دهیم. موفق باشید!

کینا – دفتر لیگ فوتبال سیاتل – برای لغو اشتراک، STOP را پیامک کنید.

جوایز وفاداری و پیام‌های تولد

یکی دیگر از کاربردهای متون بازاریابی و تبلیغاتی، گنجاندن رسانه در برنامه وفاداری شما است. بازخرید جوایز هنگام استفاده از متون به دلیل در دسترس بودن آن بسیار آسان‌تر است. مشتری شما برای یافتن چیزی که به دنبالش است مجبور نیست خیلی دور برود.

اطلاعیه برای محصولات یا خدمات جدید

متن تبلیغاتی برای جذب مشتری می‌تواند با یک پیام متنی علاقه مشتریان خود را به محصول یا خدمات جدید جلب کند. برای تأثیرگذاری بیشتر پیام، عکس محصول جدید را اضافه کنید و فراموش نکنید که پیوندی به صفحه وب محصول یا خدمات خود نیز قرار دهید.

یک واقعیت مهم در تجارت: توجه گران است

از آنجایی‌ که همه در تمام روز توییت می‌شوند، وارد اینستاگرام و فیس‌بوک می‌شوند و تبلیغات می‌کنند و غرق در انواع تبلیغات و سرگرمی‌ها می‌شوند، توجه مشتریان احتمالی شما به کالایی گران‌تر تبدیل شده است.

این یک مشکل بزرگ است؛ زیرا برای تصمیم گیری فروش بیشتر و رشد کسب‌وکار خود، به مشتریان بالقوه بیشتری نیاز دارید که پیشنهادهای شما را بررسی کرده و در نظر بگیرند.

بنابراین، چگونه تلاش خود را به حداکثر برسانیم؟ راه های زیادی برای تهیه متن تبلیغاتی برای جذب مشتری هست که مطمئناً به ثمر خواهد رسید. با بهبود نرخ پاسخی که با هر تعاملی دریافت می‎کنید (هر ایمیل، بازدید از صفحه وب، فرم سفارش و غیره) در نهایت با مشتریان بیشتر و خریداران بیشتری با همان میزان ترافیک، مقدار پول و زمان سرمایه‎گذاری‎شده مواجه خواهید شد.

یکی دیگر از تاکتیک‌های بسیار مهم شخصی سازی است. ثابت شده است که شخصی سازی یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود نتایج بازاریابی است.

برای اینکه مردم به پیشنهادهای شما نگاه کنند، باید به نحوی توجه آنها را برای چند لحظه جلب کنید. راه‌های زیادی برای انجام این کار در تجارت وجود دارد؛ اما هیچ‌کدام ارزان نیستند.

کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 39 تاريخ : جمعه 24 آذر 1402 ساعت: 12:35

ایده­‌ی راه اندازی کسب و کار جدید همیشه یکی از جرقه‌­های فکری وسوسه انگیز در ذهن افراد بوده و هست. همه می­‌دانیم که برای شروع یک کسب و کار جدید تنها داشتن یک ایده کافی نیست و تلاش و پشتکار زیادی برای به نتیجه رسیدن آن نیاز است. شما در ابتدا باید تمام ایده­‌هایی که به ذهنتان می­‌رسد را بررسی کنید. منابع و میزان سرمایه‌­ی مورد نیاز برای هر ایده و احتمال رسیدن به موفقیت در هر یک را در نظر بگیرید. با توجه به تمام اصول مورد نیاز راه اندازی کسب و کار جدید، ایده­‌ی برتر را اجرایی کنید.

برای فراهم سازی مقدمات راه اندازی کسب و کار جدید و شروع کار به صورت جدی، باید مراحلی را پشت سر بگذاریم. باید اصولی را رعایت کنیم تا در نیمه راه به مشکلات عمده برخورد نکنیم و توانایی عبور از موانع را داشته باشیم. در ادامه­‌ این مقاله به طور مفصل به بررسی مراحل شروع یک کسب و کار جدید می‌­پردازیم. به همه‌­ی افرادی که ایده‌­ای برای راه اندازی کسب و کار در ذهن دارند توصیه می­‌کنیم با ما همراه باشند.

مراحل راه اندازی کسب و کار مطمئن و پولساز

بسیاری از افراد احساس می­‌کنند که برای زندگی کارمندی ساخته نشده‌­اند. این دسته افراد به راه اندازی کسب و کاری برای خودشان فکر می­‌کنند و می‌­توانند در این مسیر موفقیت‌­های بیشتری کسب کنند. افرادی که روحیه­‌ی ریسک پذیری و خطرپذیری دارند و می­‌توانند از منابع، سرمایه و ایده‌­ها در جهت ایجاد کسب و کاری موفق استفاده کنند و به خوبی به مدیریت آن­‌ها بپردازند. اما برای راه اندازی کسب و کاری موفق نیاز به رعایت و در نظر داشتن اصول این کار و پشت سر گذاشتن مراحلی مهم دارید.

  • ایده‌پردازی و انتخاب ایده‌ه­ای کارآمد

مهمترین مرحله در راه اندازی کسب و کاری مطمئن داشتن یک ایده­‌ی حساب شده و فکر شده است. اینکه شما احساس می­‌کنید برای زندگی کارمندی ساخته نشده­‌اید و تصمیم به راه اندازی کسب و کار خود دارید لازم است؛ اما کافی نیست. مهمترین مرحله برای شروع، بررسی تمام ایده­‌هایی است که در ذهن شما وجود دارد. شما باید تک تک ایده­‌ها را از نظر امکان عملی شدن، میزان سود دهی و احتمال شکست زیر ذره بین بگذارید و بهترین ایده را انتخاب کنید.

ایده­‌ی شما نباید موقتی باشد و باید به صورت بلند مدت نیز کارایی لازم را داشته باشد. به این معنی که باید توجه کنید ایده­‌ی راه اندازی کسب و کار شما پس از مدتی منسوخ نمی­‌شود. گاهی ممکن است نیاز باشد تا تغییراتی در جهت اصلاح ایده‌­ی خود به کار بگیرید.

  • بررسی میزان تقاضای بازار و رقبا

مهم نیست که کسب و کار شما تولیدی است یا تصمیم به ارائه­‌ی خدمات دارید. باید بازار فروش و یا متضاقیان خدمات مورد ارائه را به خوبی بررسی کنید و سپس به شروع فعالیت در حوزه‌­ی مورد نظر بپردازید. در این مرحله باید سوالاتی از خود بپرسید. اینکه آیا فعالیتی که تصمیم به شروع آن دارید متقاضی و مشتریان خود را دارد؟ آیا بازار از محصول یا خدماتی که تصمیم به ارائه­‌ی آن دارید اشباع نشده است؟ وضعیت رقبای شما چگونه است؟ آیا شما مزیتی را برای کسب و کار خود در نظر گرفته‌­اید که مخاطب از میان رقبا شما را برگزیند؟ به طور کلی بررسی بازار محصول و یا خدمات از جمله مهمترین عناصر برای راه اندازی کسب و کاری مطمئن با ریسک پایین است.

  • بررسی میزان سرمایه اولیه مورد نیاز

برای شروع هر نوع کسب و کاری باید به برآوردی از میزان هزینه­‌های پیش رو بپردازید. فرقی نمی­‌کند خودتان سرمایه گذار اصلی هستید و یا از سرمایه گذاران دیگری در کار استفاده می­‌کنید. در هر صورت باید به طور دقیق، هزینه­‌های پیش رو برای پیشبرد کسب و کار را تا حصول سود و نتیجه­‌ی مورد نظر پیش بینی کنید. این هزینه­‌ها نیز به بخش­‌های مختلفی تقسیم بندی می­‌شوند. برای مثال هزینه­‌های اولیه­‌ی راه اندازی کسب و کار که می­‌توان آن­‌ها را به عنوان هزینه ثابت در نظر گرفت با هزینه‌­های جاری که در طول کار باید متقبل شوید مباحثی متفاوت هستند.

ما به شما پیشنهاد می­‌کنیم که در کسب و کارهای کلان از متخصصین امر در این حوزه مشاوره بگیرید. پس از پیش بینی هزینه‌­ها با توجه به مقیاس کسب و کار مورد نظر باید راه­‌هایی را برای تامین بودجه مورد نیاز خود پیش بینی کنید. از جمله­‌ی این راه­‌ها می­‌توانیم به وام‌­های تجاری بانک­‌ها که تحت شرایط خاصی به شما تعلق می­‌گیرد و یا یک سرمایه گذار مطمئن اشاره کنیم.

  • نوشتن طراح اولیه راه اندازی کسب و کار یا بیزنس پلن

از مواردی که وجود آن در ابتدای مسیر راه اندازی کسب و کار و یا استارت اپ­‌ها بسیار ضروری و قابل توجه می‌­باشد، مکتوب کردن یک طرح کسب و کار یا همان بیزنس پلن است. شما برای اجرایی کردن ایده­‌هایی که در ذهن دارید به یک نقشه راه دقیق در قالب یک طرح کسب و کار نیازمندید. یک بیزنس پلن دقیق و کارآمد با رعایت اصول و سرفصل­‌های مشخص و معمولا در چندین صفحه، با ذکر تمامی جزئیات کار تدوین می­‌شود. طراحی یک نقشه راه مفصل و با جزئیات به شما در جذب یک سرمایه گذار مطمئن کمک بسیاری می­‌کند.

بسیاری از سرمایه گذاران و یا بانک­‌ها برای همکاری با شما تمایل به بررسی دقیق طرح شما برای طی کردن این مسیر دارند. اگر شما یک بیزنس پلن مکتوب برای کسب و کار خود داشته باشید، مورد اعتماد آن‌­ها قرار می‌گیرید. البته اگر در راه اندازی کسب و کار خود نیاز به سرمایه گذار ندارید می‌­توانید بیزنس پلن خود را در یک صفحه طراحی کنید. در هر صورت دانشگاه کسب و کار به شما توصیه می­‌کند که این مرحله را از مراحل کاری خود حذف نکنید.

  • کسب مجوزهای قانونی مورد نیاز

شما به طور قطع بسته به نوع کسب و کار و حوزه‌­ای که در آن فعالیت می­‌کنید نیاز به مجوزهایی دارید که باید از مراجع ذیربط آن­‌ها را دریافت کنید. به غیر از برخی کسب و کارهای خانگی و آنلاین که نیاز به مجوز خاصی ندارند. اکثر کسب و کارهای کلان با مقیاس­‌های بزرگ به کسب مجوزهای مربوطه و گاها برخی آموزش‌­ها برای دریافت مجوز نیاز دارند.

بهتر است برای این مرحله با افراد آشنا با روندهای قانونی شروع یک کسب و کار مشورت کرده و به طور دقیق کسب اطلاعات کنید تا از مجوزهای مورد نیاز حوزه­‌ی فعالیتتان آگاه شوید. فراموش نکنید که در صورت عدم دریافت این مجوزها قبل از شروع کار، فعالیت شما غیرقانونی تلقی می­‌شود. و ممکن است در مدت کوتاهی تمام زحماتتان به باد رود! پس برای انجام این کاغذ بازی­‌ها تنبلی نکنید و در همان ابدای مسیر نسبت به دریافت آن­‌ها اقدام کنید تا با مشکلات جدی مواجه نشوید.

  • ثبت یک نام تجاری برای کسب و کار

یکی از مراحل مهم و شاید شیرین برای راه اندازی کسب و کار انتخاب یک نام تجاری مناسب برای شرکت و یا استارت اپ شماست. این نام در واقع هویت و ماهیت کسب و کار شما را در بر می­گیرد پس نیاز است تا توجه ویژه‌­ای به آن داشته باشید. نامی که با حوزه‌­ی فعالیت شما سازگار باشد و مشابهتی با سایر برندها در حوزه­‌ی کاری شما نداشته باشد.

همچنین نام انتخابی شما باید به مذاق مخاطب نیز خوش بیاید. چرا که بهتر است بدانید نام یک برند و یا یک محصول می­‌تواند به طور مستقیم بر مخاطبین شما اثرگذار باشد. پس از انتخاب نامی متناسب باید آن را به ثبت برسانید تا به کسب و کار شما تعلق بپذیرد و حقوق آن برای شما محفوظ بماند.

  • تشکیل یک تیم قوی برای شروع کار

همانطور که می­دانید منابع انسانی در کنار منابع دیگری که برای شروع یک کسب و کار نیاز دارید بسیار مهم و قابل توجه هستند و در بسیاری از شرکت­‌ها و برندهای موفق مسئول منابع انسانی یکی از جایگاه‌­های مهم محسوب می­‌شود و همین امر از میزان اهمیت یک تیم قوی در یک شرکت و یا مکان تجاری خبر می­‌دهد. شما برای شروع کسب و کار خود باید به فراهم کردن یک تیم کاربلد، متشکل از افراد و متخصصینی که برای کسب و کار شما مفید هستند بپردازید.

تشکیل یک تیم متخصص یکی از مهمترین و در عین حال سخت­‌ترین مراحل راه اندازی کسب و کار است. چرا که شما علاوه بر یافتن و جمع کردن این افراد در کنار یکدیگر در ابتدای راه، باید بتوانید در ادامه‌­ی مسیر نیز این تیم را در کنار خود نگه‌دارید. این امر مستلزم توجه کافی به حقوق و شرایط مناسب کاری برای آن­‌هاست. همانطور که می­دانید این افراد هستند که ایده­‌ی شما در ابتدای راه را پیاده سازی و اجرا می­‌کنند و شما با کار فردی به موفقیت دست پیدا نمی­‌کنید، پس توجه به این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • انجام تبلیغات و بازاریابی

پس از انجام تمامی مراحل بالا و رسیدن به سطح قابل قبولی از کسب و کار، نیاز دارید تا به تبلیغات محصول و یا خدمات خود بپردازید. کسب و کار شما بدون تبلیغات و برندسازی در بین مخاطب شناخته نمی‌­شود و تا مخاطب شما را به عنوان یک ارائه­ دهنده و عرضه کننده­‌ی مطمئن و قابل اعتماد نشناخته باشد، مسیری که برای کسب سود در طرح اولیه­‌ی خود بیان کردید قابل اجرا نیست و اهداف بلند مدت و کوتاه مدت شما تحقق نمی­‌پذیرد.

پس نیاز است تا با روش­‌های مطمئن و حساب شده به تبلیغات و بازاریابی در میان مخاطب بپردازید تا به یک برند شناخته شده در میان مخاطبین تبدیل شوید. و مشتریان خود را پیدا کنید. تبلیغات یکی از اثر گذارترین مراحل یک کسب و کار است، شما در تبلیغات به مخاطب می­‌گویید که چرا باید شما را به رقبایتان ارجحیت دهد و یا چرا به خدمات شما نیاز دارد. متقاعد شدن مخاطب نتیجه­‌ی یک بازاریابی خوب است.

چند توصیه برای راه اندازی کسب و کار

توجه داشته باشید که با ورود به دنیای کارآفرینی و راه اندازی یک کسب و کار مستقل برای خودتان باید با درآمد ثابت و مطمئن آخر ماه خداحافظی کنید. شما در کسب و کار تازه تاسیس خود هیچ تضمینی برای مقدار درآمد و زمان رسیدن به آن ندارید. حتی ممکن است تا ماه­‌ها پس از آغاز کسب و کار به هیچ درآمدی نرسید. در این مسیر به صبر و شکیبایی بسیاری نیاز دارید تا بتوانید میوه­‌ی درخت کسب و کار مستقل خود را بچینید. ممکن است در طول مسیر بارها سرمایه­‌ی خود را از دست بدهید. پس باید با جدیت بسیار وارد این حیطه شوید و خود را برای روزهای سخت آماده کنید.

اما بدانید که پس از تحمل برخی سختی­‌ها و موانع سر راه، کسب و کار شما روی مسیر هموار خود قرار می­‌گیرد. از نتایج درخشان و سود بالای آن برخوردار می­‌شوید و می­‌توانید به اشتغال زایی برای افراد دیگر نیز بپردازید. اگر تصمیم به آغاز یک کسب و کار جدید دارید باید روحیه­‌ی ریسک پذیری خود را بالا ببرید. همچنین خود را برای اتفاقات پیش بینی نشده­‌ای که در مسیر انتظارتان را می­‌کشد آماده کنید.

۹ ایده جالب برای راه اندازی کسب و کار

  • خدمات تدریس خصوصی آنلاین – ارائه خدمات تدریس خصوصی به دانش آموزان به صورت آنلاین.
  • تعمیر و نگهداری خانه – خدمات تعمیر و نگهداری خانه را به صاحبان خانه ارائه دهید.
  • برنامه ریزی رویداد – برنامه ریزی و سازماندهی رویدادها برای مشتریان، مانند عروسی، جلسات کاری و اداری و جشن تولد.
  • مشاوره رسانه‌های اجتماعی – به کسب و کارها کمک کنید حضور خود را در رسانه‌های اجتماعی مدیریت کنند و استراتژی‌هایی را برای افزایش آگاهی از برند ایجاد کنند.
  • دستیار شخصی – به متخصصان پر مشغله در انجام وظایف و کارهایی که برای خودشان وقت ندارند کمک کنید.
  • دستیار مجازی – پشتیبانی اداری را از راه دور از دفتر خانه خود به مشتریان ارائه دهید.
  • خدمات جزئیات خودرو – اگر تجهیزات و تجربه مناسبی دارید، خدمات جزئیات خودرو را به صاحبان خودرو در منطقه محلی یا منطقه خود ارائه دهید.
  • خدمات عکاسی و فیلم‌برداری با استفاده از پهپادها – از پهپادها برای گرفتن فیلم هوایی از املاک، رویدادها یا مکان‌های مختلف برای مشتریانی که برای بازاریابی، تبلیغات یا اهداف دیگر به آن نیاز دارند، استفاده کنید.
  • خدمات تحویل غذا – غذاهای تازه تهیه شده را به طور منظم یا بر اساس نیاز به منازل یا دفاتر مشتریان تحویل دهید.

اغلب افراد هنگام راه اندازی کسب و کار با چه مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند؟

  • تأمین بودجه کافی: بسیاری از مردم برای تأمین سرمایه لازم برای شروع کسب و کار خود تلاش می‌کنند.
  • تدوین یک طرح تجاری قابل اجرا: یک طرح کسب و کار جامع برای هر استارتاپ موفق ضروری است، اما بسیاری از کارآفرینان فاقد دانش یا تجربه کافی برای توسعه آن هستند.
  • استخدام کارمندان: یافتن و استخدام کارمندان مناسب برای یک کسب و کار جدید می‌تواند دشوار و وقت گیر باشد.
  • به دست آوردن مشتریان: به دست آوردن مشتریان یا خریداران کافی برای سودآور کردن یک تجارت، به ویژه در مراحل اولیه توسعه، می‌تواند چالش برانگیز باشد.
  • مقابله با بوروکراسی: راه اندازی یک تجارت مستلزم پرداختن به کاغذبازی و بوروکراسی زیاد است که برای کارآفرینان جدید که با این فرایند آشنایی ندارند می‌تواند دلهره آور باشد.

از چه راه‌هایی می‌توان بودجه لازم برای راه اندازی کسب و کار را تأمین کرد؟

  • پس انداز شخصی: استفاده از پس انداز خود یک راه عالی برای به دست آوردن بودجه لازم برای شروع یک تجارت است. این رایج‌ترین راه برای تأمین مالی یک کسب و کار است و می‌تواند بدون هیچ گونه کمک یا وام اضافی انجام شود.
  • دوستان و خانواده: یکی دیگر از گزینه‌های محبوب این است که از دوستان و خانواده برای تأمین مالی کسب و کار خود کمک بخواهید. اگرچه این ممکن است ایده‌آل‌ترین گزینه نباشد، اما می‌تواند به شما این امکان را بدهد که بدون نیاز به گرفتن وام یا جستجوی سرمایه گذاران خارجی، شروع به کار کنید.
  • وام‌های بانکی: بانک‌ها اغلب مایل به قرض دادن به کسب و کارهایی هستند که در مرحله راه اندازی هستند، به شرطی که دارای یک طرح تجاری قوی و سابقه اعتباری خوب باشند. این وام‌ها می‌توانند وجوه لازم برای شروع کار را فراهم کنند و اغلب با نرخ بهره پایین‌تری نسبت به سایر گزینه‌های تأمین مالی ارائه می‌شوند.
  • تأمین مالی جمعی: تأمین مالی جمعی به عنوان گزینه‌ای برای کارآفرینانی که به دنبال سرمایه هستند، به طور فزاینده‌ای محبوب است. با استفاده از پلتفرم‌های مختلفی مانند Kickstarter یا Indiegogo می‌توانید با سرمایه‌گذاران بالقوه‌ای ارتباط برقرار کنید که ممکن است مایل به تأمین مالی پروژه شما در ازای دریافت پاداش یا سهام در شرکت باشند.
  • سرمایه گذاران فرشته: سرمایه گذاران فرشته افراد ثروتمندی هستند که به دنبال سرمایه‌گذاری‌های امیدوارکننده در کسب و کارهای جدید و استارت‌آپ‌ها هستند. آنها معمولاً مبالغ بیشتری را نسبت به سایر منابع تأمین سرمایه، سرمایه گذاری می‌کنند و همچنین ممکن است همراه با پول‌های سرمایه گذاری خود راهنمایی و مشاوره نیز به شما ارائه دهند.

چگونه می‌توانیم یک بیزینس پلن موفق بنویسیم؟

همان طور که در قسمت‌های قبلی اشاره کردیم در واقع طرح کسب و کار یک سند مکتوب است که اهداف یک شرکت و نحوه برنامه ریزی برای دستیابی به آنها را مشخص می‌کند. تمام جنبه‌های کسب و کار، از جمله محصولات یا خدمات، استراتژی بازاریابی، پیش‌بینی‌های مالی و رویه‌های عملیاتی را پوشش می‌دهد. طرح کسب و کار یک ابزار ضروری برای کارآفرینان و صاحبان کسب و کار است، زیرا جهت گیری را ارائه می‌دهد و به تأمین سرمایه از سرمایه گذاران کمک می‌کند. در ادامه نکاتی را بررسی می‌کنیم که می‌توانید با استفاده کردن از آن‌ها یک بیزینس موفق برای کسب و کار خود بنویسید. با نوشتن یک بیزینس پلن موفق می‌توانید مسیر راه اندازی کسب و کار خود را هموارتر کنید.

نکات مهمی که هنگام نوشتن بیزینس پلن موفق باید در نظر بگیرید!

  • با تحقیق در مورد صنعت و بازاری که قصد ورود به آن را دارید شروع کنید. این به شما درک درستی از چشم انداز رقابتی می‌دهد و به شما کمک می‌کند فرصت‌ها و خطرات بالقوه را شناسایی کنید.
  • اهداف کسب و کار خود و استراتژی‌های کلیدی برای دستیابی به آنها را مشخص کنید. این یک نقشه راه برای طرح کسب و کار شما فراهم می‌کند.
  • یک برنامه مالی دقیق تهیه کنید که شامل پیش بینی درآمد، هزینه، جریان نقدی و سودآوری باشد. مطمئن شوید که اهداف مالی کوتاه مدت و بلند مدت را در نظر بگیرید.
  • محصولات یا خدماتی را که قصد ارائه آن را دارید، از جمله قیمت، بسته بندی، روش‌های تحویل و غیره شرح دهید.
  • یک برنامه بازاریابی ایجاد کنید که نحوه جذب مشتری و تبلیغ کسب و کار خود را مشخص کند. هم تاکتیک‌های بازاریابی سنتی و هم استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال مانند سئو و تبلیغات رسانه‌های اجتماعی را در نظر بگیرید.
  • تشریح فرایندهای عملیاتی مورد نیاز برای اجرای کارآمد کسب و کار شما، از جمله فرایندهای تولید، پروتکل‌های خدمات مشتری، سیستم‌های مدیریت موجودی و غیره.
  • هر گونه الزامات قانونی یا نظارتی را که ممکن است بر عملیات تجاری شما تأثیر بگذارد شناسایی کنید و بر این اساس یک استراتژی انطباق ایجاد کنید.
  • جزئیات نیازهای منابع انسانی مانند سطوح کارکنان یا الزامات آموزشی برای کارکنان یا پیمانکارانی که با شرکت شما کار خواهند کرد.
  • یک خلاصه اجرایی بنویسید که نکات کلیدی طرح تجاری شما را در قالبی خوانا برای سرمایه گذاران یا وام دهندگان بالقوه بیان کند.
  • برای اطمینان از صحت و وضوح، کل سند خود را قبل از ارسال به طور کامل تصحیح کنید.

چگونه چشم انداز رقابتی بازار را بررسی کنیم؟

  • تجزیه و تحلیل ساختار بازار: برای درک چشم انداز رقابتی یک بازار، تجزیه و تحلیل ساختار بازار مهم است. عواملی مانند تعداد رقبا، اندازه و منابع آنها و درجه رقابت باید در نظر گرفته شود.
  • درک نیازهای مشتری: درک نیازها و ترجیحات مشتری به منظور شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای بالقوه در چشم انداز رقابتی مهم است. درک نیازهای مشتری می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا محصولات یا خدمات بهتری را توسعه دهند که می‌تواند آنها را نسبت به رقبای خود برتری دهد.
  • تجزیه و تحلیل رقبا: تجزیه و تحلیل رقبا به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف و همچنین استراتژی‌ها و تاکتیک‌های آنها مهم است. این می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا بفهمند چگونه می‌توانند خود را از رقبای خود متمایز کنند تا به مزیت رقابتی دست یابند.
  • ردیابی روندهای صنعت: ردیابی روندهای صنعت به منظور شناسایی فرصت‌ها یا تهدیدهای بالقوه‌ای که ممکن است به دلیل تغییر در فناوری یا ترجیحات مصرف کننده ایجاد شود، مهم است. شرکت‌ها همچنین باید تغییرات مقرراتی را که ممکن است بر عملیات یا استراتژی‌های تجاری آنها تأثیر بگذارد نظارت کنند.

نکاتی درباره درک نیازهای مشتری در جهت بهبود مسیر راه اندازی کسب و کار

  • به مشتریان خود گوش دهید: یکی از بهترین راه‌ها برای درک نیازهای مشتری، گوش دادن به حرف‌های آنها است. از آنها سؤالاتی در مورد تجربیاتشان بپرسید، چه چیزهایی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند، و دوست دارند چه چیزی بهبود یابد.
  • بازخورد مشتری را تجزیه و تحلیل کنید: به دنبال الگوهایی در بازخورد مشتریان باشید و از آن برای شناسایی زمینه‌هایی استفاده کنید که می‌توانید محصولات یا خدمات خود را بهبود ببخشید. تجزیه و تحلیل بازخورد مشتریان می‌تواند به شما در درک بهتر نیازهای آنها و ایجاد راه‌حل‌هایی که آنها را برآورده می‌کند کمک کند.
  • در مورد روندهای بازار تحقیق کنید: با آخرین روندهای بازار همراه باشید و از داده‌ها برای اطلاع از تصمیمات خود در مورد توسعه محصول و خدمات مشتری استفاده کنید. این به شما کمک می‌کند در درک نیازهای مشتری از منحنی جلوتر بمانید.
  • از تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده کنید: از ابزارهای تجزیه و تحلیل داده‌ها مانند نظرسنجی، آزمایش A/B و نقشه‌های حرارتی استفاده کنید تا بینشی در مورد نحوه تعامل مشتریان با محصولات یا خدمات شما به دست آورید. این می‌تواند به شما در شناسایی زمینه‌های بهبود و درک بهتر نیازهای مشتری کمک کند.
  • رفتار کاربر را مشاهده کنید: مشاهده نحوه استفاده مشتریان از محصولات یا خدمات شما می‌تواند بینش ارزشمندی در مورد نحوه تفکر آنها و نیازهای آنها ارائه دهد. به نحوه تعامل کاربران با محصول یا خدمات شما و همچنین مشکلاتی که ممکن است در حین استفاده از کسب و کار شما با آن مواجه شوند، توجه کنید.

بررسی نکاتی درباره تجزیه و تحلیل رقبا جهت بهبود مسیر راه اندازی کسب و کار

  • درباره محصولات و خدمات آنها تحقیق کنید: در مورد محصولات و خدماتی که رقبای شما ارائه می‌دهند تحقیق کنید تا درک بهتری از آنچه انجام می‌دهند و مزایای رقابتی آنها ممکن است به دست آورید.
  • قیمت گذاری آنها را تجزیه و تحلیل کنید: درک کنید که رقبای شما چگونه محصولات یا خدمات خود را در مقایسه با شما قیمت گذاری می‌کنند و در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید استراتژی قیمت گذاری خود را برای رقابتی ماندن تنظیم کنید.
  • بر تلاش‌های بازاریابی آن‌ها نظارت داشته باشید: مراقب تلاش‌های بازاریابی رقبای خود، مانند کمپین‌های تبلیغاتی، حضور در رسانه‌های اجتماعی، طراحی وب‌سایت و غیره باشید تا ایده‌ای در مورد نحوه تلاش آن‌ها برای دستیابی به مشتریان و نوع پیام آن‌ها که در حال ارسال هستند، داشته باشید.
  • بازخورد مشتری را تجزیه و تحلیل کنید: بازخورد مشتریان را در مورد محصولات یا خدمات رقبای خود نظارت کنید تا بینش خود را در مورد آنچه که مشتریان در مورد آنها دوست دارند یا نمی‌پسندند به دست آورید. این می‌تواند به شما کمک کند تا زمینه‌های بهبود در کسب و کار خود را شناسایی کنید.
  • روندهای صنعت را دنبال کنید: روندهای صنعت را از نزدیک دنبال کنید تا از بازی جلوتر بمانید و تغییراتی را در بازار پیش بینی کنید که می‌تواند بر تجارت شما تأثیر بگذارد یا به شما برتری نسبت به رقبا بدهد.

چگونه برنامه مالی دقیقی برای کسب و کار خود فراهم کنیم؟

  • درباره بازار خود تحقیق کنید: تحقیق در مورد بازار یک گام اساسی در ایجاد یک برنامه مالی دقیق برای تجارت شما است. شما باید درک خوبی از صنعت، رقابت و پایگاه مشتری در صنعت داشته باشید. این به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید از چه استراتژی‌های قیمت گذاری و فروش برای به حداکثر رساندن سود استفاده کنید.
  • هزینه‌های راه اندازی خود را محاسبه کنید: محاسبه هزینه‌های راه اندازی، بخش کلیدی ایجاد یک برنامه مالی دقیق برای کسب و کار شما است. شما باید تمام هزینه‌های مرتبط با راه اندازی کسب و کار خود را در نظر بگیرید، مانند اجاره، تجهیزات، موجودی، تبلیغات و هزینه‌های حقوق و دستمزد.
  • تعیین اهداف مالی: تعیین اهداف مالی برای کسب و کار شما برای ایجاد یک برنامه مالی دقیق مهم است. شما باید اهداف کوتاه مدت مانند افزایش فروش یا کاهش هزینه‌ها و همچنین اهداف بلند مدت مانند رسیدن به سطح معینی از سودآوری یا گسترش به بازارهای جدید را در نظر بگیرید.
  • ایجاد بودجه: ایجاد بودجه یکی از مهم‌ترین مراحل در ایجاد یک برنامه مالی دقیق برای کسب و کار شما است. شما باید مواردی مانند درآمد پیش‌بینی‌شده، هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها را در بودجه خود بگنجانید تا تصویر دقیقی از وضعیت مالی خود داشته باشید.
  • بر پیشرفت خود نظارت کنید: نظارت بر پیشرفت شما برای اطمینان از اینکه در مسیر برنامه مالی خود قرار دارید ضروری است. شما باید به طور منظم بودجه خود را بررسی کرده و آن را با نتایج واقعی مقایسه کنید تا مطمئن شوید که انتظارات را برآورده کرده‌اید یا فراتر از آن هستید و در صورت نیاز تنظیمات و تغییرات لازم را انجام می‌دهید.

از چه روش‌هایی می‌توانیم برای کسب و کار خود مشتری پیدا کنیم؟

  • شبکه سازی: با دیگر متخصصان صنعت خود ارتباط برقرار کنید، در کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌ها شرکت کنید و به انجمن‌های حرفه‌ای بپیوندید تا روابطی ایجاد کنید که ممکن است منجر به مشتریان جدید شود.
  • بازاریابی ایمیلی: یک لیست ایمیل از مشتریان بالقوه ایجاد کنید و خبرنامه‌های منظم یا پیشنهادات تبلیغاتی را ارسال کنید.
  • رسانه‌های اجتماعی: از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین برای تبلیغ کسب و کار خود و جذب مشتریان جدید استفاده کنید.
  • بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO): وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید تا در نتایج جستجوی مرتبط بالاتر ظاهر شود که به شما کمک می‌کند به مشتریان بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کنید.
  • بازاریابی محتوا: محتوای ارزشمندی مانند پست‌های وبلاگ، ویدئوها، اینفوگرافیک‌ها یا کتاب‌های الکترونیکی ایجاد کنید تا مشتریان بالقوه را جذب کنید و برای کسب‌وکار خود سرنخ ایجاد کنید.
  • تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC): از پلتفرم‌های تبلیغاتی PPC مانند Google AdWords یا Bing Ads برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید و از بازدیدکنندگان علاقه‌مندی که روی تبلیغات شما کلیک می‌کنند، سرنخ ایجاد کنید.
  • ارجاعات: از مشتریان فعلی درخواست معرفی کنید یا مشوق‌هایی را برای آنها ارائه دهید تا مشتریان جدید را به کسب و کار شما معرفی کنند.
  • بازاریابی وابسته: با کسب و کارهای دیگر یا تأثیرگذارانی که می‌توانند محصولات یا خدمات شما را در ازای پورسانت از فروش‌هایی که برای شما ایجاد می‌کنند، تبلیغ کنند، شریک شوید.

نگاهی به اهمیت فعالیت در رسانه‌های مجازی برای کسب و کارها

فعالیت‌های رسانه‌های مجازی برای کسب‌وکارها در دنیای دیجیتال امروزی اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کنند. شرکت‌هایی که از فعالیت‌های رسانه‌های مجازی استفاده می‌کنند، می‌توانند نسبت به شرکت‌هایی که این کار را نمی‌کنند، مزیت رقابتی کسب کنند. فعالیت‌های رسانه‌های مجازی به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنند، با مشتریان فعلی درگیر شوند و با هر دو گروه ارتباط برقرار کنند. آنها همچنین راه مؤثری برای تبلیغ محصولات و خدمات و همچنین افزایش آگاهی از برند ارائه می‌دهند.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین فرصتی را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کنند تا با مخاطبان هدف خود به شیوه‌ای شخصی‌تر ارتباط برقرار کنند. این را می‌توان از طریق ایجاد محتوای مرتبط با محصولات یا خدمات ارائه شده و همچنین تعامل با مشتریان از طریق نظرات و پیام‌ها انجام داد. با استفاده از این پلتفرم‌ها، کسب‌وکارها می‌توانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و در عین حال بازدید خود را در وب افزایش دهند.

بازاریابی محتوا راهی خوب برای تبلیغات هنگام راه اندازی کسب و کار

در واقع بازاریابی محتوا راه دیگری است که کسب و کارها می‌توانند از فعالیت‌های رسانه‌های مجازی به نفع خود استفاده کنند. بازاریابی محتوا شامل ایجاد محتوای ارزشمند و مرتبط با مخاطبان هدف است. از این محتوا می‌توان برای آموزش مشتریان بالقوه در مورد پیشنهادات شرکت یا حتی سرگرم کردن آنها با ارائه داستان‌ها یا حقایق جالب مرتبط با محصولات یا خدمات شرکت استفاده کرد. از طریق بازاریابی محتوا، شرکت‌ها می‌توانند خود را به عنوان رهبران فکری در صنعت خود تثبیت کنند و در عین حال شناخت برند را در بین مشتریان بالقوه بهبود بخشند.

در نهایت، فعالیت‌های رسانه‌های مجازی مانند وبینارها و پخش زنده به طور فزاینده‌ای در میان مشاغلی که به دنبال راه‌هایی برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف خود در زمان واقعی هستند، محبوب می‌شوند. این فعالیت‌ها به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که مستقیماً با مشتریان خود به روشی معنادارتر از روش‌های سنتی مانند ایمیل یا تبلیغات چاپی تعامل داشته باشند. علاوه بر این، وبینارها و پخش زنده به شرکت‌ها فرصتی می‌دهد تا تخصص خود را در یک زمینه خاص نشان دهند و در عین حال اطلاعات ارزشمندی در مورد پیشنهادات شرکت ارائه دهند. به طور کلی، فعالیت‌های رسانه‌های مجازی برای کسب و کارهایی که به دنبال رقابت در دنیای دیجیتال امروزی هستند ضروری است. از طریق این فعالیت‌ها، شرکت‌ها می‌توانند با مشتریان موجود و بالقوه ارتباط برقرار کنند و در عین حال آگاهی و شناخت برند را در بین مخاطبان هدف خود افزایش دهند.

قبل از راه اندازی کسب و کار ساختار کسب و کار خود را انتخاب کنید!

مناسب‌ترین ساختار تجاری برای یک شرکت به نیازها و اهداف فردی شرکت بستگی دارد. برخی از رایج‌ترین انواع ساختارهای تجاری عبارت‌اند از: مالکیت انحصاری، مشارکت، شرکت با مسئولیت محدود (LLC)، شرکت‌ها و تعاونی‌ها. هر نوع سازه دارای مزایا و معایب خاص خود است که باید هنگام تصمیم گیری در نظر گرفته شود. برای مثال، راه اندازی شرکت‌های انفرادی ساده است و مقررات کمی دارند، اما مسئولیت شخصی نامحدودی را نیز برای مالک ایجاد می‌کنند. از سوی دیگر، شرکت‌های LLC مسئولیت شخصی محدودی را ارائه می‌کنند و در عین حال به مالک اجازه می‌دهند از مزایای مالیات عبوری استفاده کنند. در نهایت، بهترین ساختار تجاری برای یک شرکت به اندازه، پیچیدگی و نیازهای مالی آن بستگی دارد.

استراتژی‌های برندسازی و تبلیغات یکی از نکات مهم هنگام راه اندازی کسب و کار

توجه به استراتژی‌های برندسازی و تبلیغات هنگام راه اندازی کسب و کار ضروری است!

  • یک هویت برند منحصر به فرد ایجاد کنید: یک هویت برند منحصر به فرد و قابل تشخیص ایجاد کنید که کسب و کار شما را از رقبا متمایز می‌کند. این شامل ایجاد لوگو، شعار و بیانیه مأموریت است.
  • استفاده از رسانه‌های اجتماعی: از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ کسب و کار خود و تعامل با مشتریان استفاده کنید. از پلتفرم‌هایی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و یوتیوب برای اشتراک گذاری محتوا و ایجاد روابط با مشتریان بالقوه استفاده کنید.
  • ایجاد محتوای جذاب: محتوایی را توسعه دهید که با مخاطبان هدف شما ارتباط برقرار کرده و برای آنها ارزش ایجاد کند. این می‌تواند شامل پست‌های وبلاگ، ویدئوها، پادکست‌ها، اینفوگرافیک‌ها یا سایر اشکال رسانه باشد.
  • در تبلیغات پولی سرمایه گذاری کنید: روی تبلیغات پولی در موتورهای جستجو یا شبکه‌های اجتماعی سرمایه گذاری کنید تا به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید و به وب سایت یا صفحه فرود خود هدایت کنید.
  • از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید: با اینفلوئنسرها در صنعت خود تماس بگیرید که طرف‌داران ثابت و وفاداری دارند که به نظرات آنها اعتماد دارند و احتمالاً به آنچه شما ارائه می‌دهید علاقه‌مند هستند.
  • شرکت در رویدادها: در نمایشگاه‌های تجاری یا رویدادهای محلی شرکت کنید تا بتوانید محصولات یا خدمات خود را به نمایش بگذارید و با مشتریان بالقوه را رو در رو ملاقات کنید.

همه چیز درباره استخدام کارمندان هنگام راه اندازی کسب و کار

استخدام کارمندان گام مهمی در رشد و توسعه یک کسب و کار است. این کار نیاز به بررسی و برنامه ریزی دقیق دارد تا اطمینان حاصل شود که فرد مناسب برای این کار را پیدا می‌کنید. این فرایند معمولاً شامل بررسی رزومه و انجام مصاحبه برای تعیین صلاحیت‌ها، مهارت‌ها و تجربه یک متقاضی کار است. همچنین شامل در نظر گرفتن الزامات قانونی مانند بررسی پیشینه، آزمایش دارو و سایر غربالگری‌های قبل از استخدام است. هنگامی که نامزد مناسب برای این موقعیت را شناسایی کردید، باید قبل از ارائه پیشنهاد استخدام، درباره حقوق و مزایا مذاکره کنید.

بررسی نکات مهم هنگام استخدام کارمندان

  • اطمینان حاصل کنید که متقاضی دارای شرایط و تجربه لازم برای این نقش است.
  • به طور کامل اطمینان حاصل کنید که متقاضی مناسب برای فرهنگ شرکت و کسب و کار شما است.
  • بررسی کامل پیشینه همه کارکنان احتمالی را انجام دهید.
  • برای اطمینان از اینکه داوطلب مسئولیت‌ها و انتظارات شغلی خود را درک می‌کند، سؤال بپرسید.
  • قبل از استخدام، اطلاعات واضحی از وظایف شغلی، انتظارات حقوق و مزایای دیگر ارائه دهید.
  • برای اطمینان از ادغام موفقیت‌آمیز استخدام‌های جدید در سازمان خود، فرایندی جامع ایجاد کنید.
  • محیطی ایجاد کنید که در آن کارکنان احساس راحتی کنند تا خود و عقاید خود را بدون ترس از مجازات یا تبعیض بیان کنند.
  • ایجاد یک سیستم مدیریت عملکرد مؤثر برای نظارت بر پیشرفت و عملکرد کارکنان در طول زمان ضروری است.
  • بسته‌های جبرانی رقابتی را ارائه دهید که متناسب با استانداردهای صنعت باشد و ارزش موقعیت را در سازمان شما منعکس کند.

نکاتی که هنگام پیدا کردن ایده مناسب برای راه اندازی کسب و کار باید در نظر بگیرید!

  • در مورد بازار تحقیق کنید: نیازهای بازار هدف خود را درک کنید و راه‌حل‌های موجود را پیدا کنید تا ببینید آیا فرصتی برای کسب و کار جدید وجود دارد یا خیر.
  • نقاط قوت خود را تجزیه و تحلیل کنید: نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید و اینکه چگونه می‌توان از آنها برای راه اندازی کسب و کار موفق استفاده کرد.
  • منابع خود را در نظر بگیرید: در نظر بگیرید که چه منابعی مانند پول، مخاطبین، زمان و مهارت‌ها در دسترس شماست.
  • یک مدل کسب و کار انتخاب کنید: در مورد مدل کسب و کاری تصمیم بگیرید که از نظر مقیاس پذیری، سودآوری و پایداری برای شما مناسب باشد.
  • ایده خود را توسعه دهید: هنگامی که فرصتی را در بازار شناسایی کردید، با ایجاد یک طرح تجاری و تحقیق در مورد الزامات قانونی، ایده خود را بیشتر توسعه دهید.
  • ایده خود را آزمایش کنید: ایده خود را با صحبت با مشتریان بالقوه یا راه اندازی یک پروژه آزمایشی آزمایش کنید تا قبل از صرف زمان یا پول زیاد روی آن، مطمئن شوید که قابل اجرا است.
  • تأمین مالی مطمئن: با مراجعه به سرمایه گذاران یا درخواست کمک‌های مالی یا وام در صورت نیاز، هرگونه بودجه لازم برای کسب و کار خود را تضمین کنید.
  • طرح خود را اجرا کنید: پس از تأمین بودجه، طرح خود را با تشکیل یک تیم مؤثر و راه اندازی کسب و کار خود با اطمینان اجرا کنید!

 بازار چه کسب و کارهایی پررونق است؟

  • بازارها و فروشگاه‌های آنلاین
  • سرویس‌های مربوط به Streaming
  • خدمات تحویل
  • پزشکی از راه دور
  • رایانش ابری
  • امنیت سایبری
  • آموزش آنلاین
  • خدمات بهسازی و نوسازی خانه
  • رویدادهای مجازی و سرگرمی
  • هوش مصنوعی

در ادامه با این کسب و کارهای بیشتر آشنا خواهیم شد. می‌توانید با انتخاب هر کدام از این حوزه‌ها راه اندازی کسب و کار خود را آغاز کنید.

معرفی online shopping یکی از ایده‌های خوب برای راه اندازی کسب و کار

کسب و کارهای خرید آنلاین شامل فروش محصولات یا خدمات از طریق اینترنت است. این کسب و کار نیاز به راه اندازی یک وب سایت، ایجاد یک فروشگاه آنلاین و بازاریابی کسب و کار دارد. همچنین مستلزم ایجاد یک سیستم پرداخت، سیستم حمل و نقل و تحویل، سیستم خدمات مشتری و سیستم مدیریت موجودی است. علاوه بر این، شامل تنظیم اقدامات امنیتی برای محافظت از اطلاعات شخصی مشتریان است. کسب و کارهای آنلاین باید قوانین و مقررات مربوط به معاملات تجارت الکترونیک را رعایت کنند. سایر جنبه‌های مهم شامل استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال مانند SEO، بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات موبایلی است. در نهایت، کسب و کارها باید استراتژی خدمات مشتری خود را برای اطمینان از رضایت مشتری در نظر بگیرند.

چگونه می‌توانیم فروشگاه آنلاین پرفروشی راه اندازی کنیم؟

  • انتخاب عالی از محصولات را ارائه دهید: مطمئن شوید که مجموعه گسترده‌ای از محصولات را ارائه می‌دهید که برای مخاطبان هدف شما جذاب است.
  • پیشنهاد قیمت‌های رقابتی: اطمینان حاصل کنید که قیمت‌های شما رقابتی و مطابق با مشاغل مشابه در صنعت است.
  • ایجاد یک وب سایت آسان برای استفاده: مطمئن شوید که وب سایت شما کاربرپسند و آسان برای پیمایش است، بنابراین مشتریان می‌توانند آنچه را که به دنبال آن هستند به سرعت و به راحتی پیدا کنند.
  • فروشگاه خود را تبلیغ کنید: از استراتژی‌های بازاریابی مختلف مانند رسانه‌های اجتماعی، کمپین‌های ایمیل و بهینه سازی موتورهای جستجو برای تبلیغ فروشگاه آنلاین خود و اطلاع رسانی در مورد آن استفاده کنید.
  • ارائه خدمات عالی به مشتریان: با پاسخ سریع به سؤالات مشتری، ارائه مشاوره مفید و ارائه یک خط مشی بازگشت خوب در صورت لزوم، خدمات عالی به مشتریان ارائه دهید.

بررسی پرفروش‌ترین کالاها در آنلاین شاپ‌ها

خریداران آنلاین همیشه به دنبال محصولات پرفروش هستند. دانستن اینکه کدام محصولات محبوب هستند می‌تواند به شما در تصمیم گیری آگاهانه هنگام راه اندازی فروشگاه آنلاین کمک کند. در اینجا لیستی از برخی از محصولات پرفروش در فروشگاه‌های آنلاین آورده شده است:

  • وسایل الکترونیکی: گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و لوازم جانبی مرتبط از جمله محبوب‌ترین اقلامی هستند که به صورت آنلاین خریداری می‌شوند.
  • لباس و اکسسوری: از لباس‌های غیررسمی تا رسمی، خریداران عاشق خرید آنلاین لباس و لوازم جانبی هستند. اقلام محبوب عبارت‌اند از کفش، جواهرات، ساعت و کیف دستی.
  • کالاهای خانگی: اقلام دکور خانه مانند مبلمان، فرش، پرده و وسایل روشنایی نیز خریدهای آنلاین پرطرف‌داری هستند.
  • محصولات زیبایی: آرایش، مراقبت از پوست، محصولات مراقبت از مو همه در دسته بندی زیبایی در سایت‌های تجارت الکترونیک محبوب هستند.
  • اسباب‌بازی‌ها و بازی‌های رو میزی: بچه‌ها عاشق خرید آنلاین اسباب‌بازی و بازی هستند! اقلام محبوب عبارت‌اند از اکشن فیگورها، بازی‌های رومیزی، عروسک‌ها و ماشین‌های کنترل از راه دور.
  • کتاب و رسانه: کتاب‌ها همچنان یکی از پرفروش‌ترین محصولات در سایت‌های تجارت الکترونیک هستند. رسانه‌های دیگر مانند سی‌دی و دی‌وی‌دی نیز خریدهای محبوبی برای مقاصد سرگرمی هستند.

هنگام راه اندازی فروشگاه آنلاین به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • یک پلتفرم تجارت الکترونیک قابل اعتماد انتخاب کنید: انتخاب پلتفرم تجارت الکترونیک مناسب برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی ضروری است. به دنبال ابزاری باشید که ویژگی‌ها و ابزارهایی را که برای مدیریت فروشگاه خود نیاز دارید، مانند مدیریت محصول، پردازش پرداخت، حمل و نقل و مالیات ارائه می‌دهد.
  • طراحی یک وب سایت جذاب: وب سایت شما باید از نظر بصری جذاب باشد، به راحتی قابل پیمایش باشد و برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه شده باشد. مطمئن شوید که ایمن است و تمام الزامات قانونی لازم را برآورده می‌کند.
  • یک سیستم پرداخت ایجاد کنید: شما باید یک سیستم پرداخت راه اندازی کنید که به مشتریان اجازه می‌دهد تا به راحتی و ایمن خرید کنند.
  • ایجاد استراتژی‌های بازاریابی: استراتژی‌های بازاریابی مؤثر برای تبلیغ فروشگاه آنلاین خود و جذب مشتریان ایجاد کنید. استفاده از رسانه‌های اجتماعی، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و تاکتیک‌های بازاریابی محتوا را برای افزایش دید و فروش در نظر بگیرید.
  • فروشگاه خود را آزمایش کنید: قبل از راه اندازی فروشگاه خود، آن را به طور کامل تست کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می‌کند و در همه دستگاه‌ها عالی به نظر می‌رسد.

معرفی هوش مصنوعی ایده‌ای برای راه اندازی کسب و کار

هوش مصنوعی (AI) شبیه سازی فرایندهای هوش انسانی توسط ماشین‌ها به ویژه سیستم‌های کامپیوتری است. این فرایندها شامل یادگیری (کسب اطلاعات و قوانین استفاده از اطلاعات)، استدلال (استفاده از قوانین برای رسیدن به نتایج تقریبی یا قطعی) و خود اصلاحی است. هوش مصنوعی برای توسعه سیستم‌های کامپیوتری استفاده می‌شود که می‌توانند؛ مانند انسان فکر و عمل کنند، مانند تشخیص گفتار، بازی کردن، حل مشکلات، تصمیم گیری و درک زبان. همچنین شامل رباتیک است که نوعی هوش مصنوعی است که شامل دست‌کاری فیزیکی اشیا در دنیای واقعی می‌باشد.

چرا بازار هوش مصنوعی در سال‌های اخیر بسیار پررونق است؟

بازار هوش مصنوعی در سال‌های اخیر به دلیل عوامل متعددی رونق گرفته است. اولاً، پیشرفت‌های فناوری، توسعه و استقرار راه‌حل‌های هوش مصنوعی را برای شرکت‌ها آسان‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر کرده است. ثانیاً، دردسترس‌بودن مجموعه داده‌های بزرگ باعث شده است که مدل‌های هوش مصنوعی با دقت و سرعت بیشتری آموزش داده شوند. ثالثاً، افزایش تقاضا برای فرایندها و خدمات خودکار، کسب‌وکارها را به سرمایه‌گذاری بیشتر در راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی سوق داده است. در نهایت، پتانسیل هوش مصنوعی برای افزایش کارایی و بهره‌وری در طیف وسیعی از صنایع باعث رشد بیشتر در بازار هوش مصنوعی شده است.

چه کسب و کارهایی را می‌توان به وسیله هوش مصنوعی راه اندازی کرد؟

  • خدمات مشتری و پشتیبانی خودکار
  • بازاریابی و فروش خودکار
  • خدمات دستیار شخصی خودکار
  • تشخیص و درمان پزشکی خودکار
  • خدمات مشاوره حقوقی خودکار
  • تجزیه و تحلیل مالی و پیش بینی خودکار
  • تدارکات خودکار و مدیریت زنجیره تأمین
  • تشخیص و تجزیه و تحلیل خودکار تصویر
  • برنامه‌های کاربردی پردازش خودکار زبان طبیعی (NLP).
  • رباتیک

همه چیز درباره کسب و کار رباتیک

رباتیک شاخه‌ای از مهندسی است که به طراحی، ساخت، بهره برداری و کاربرد ربات‌ها می‌پردازد. در واقع رباتیک یک رشته به سرعت در حال رشد است که در بسیاری از صنایع مختلف کاربرد دارد. فناوری رباتیک را می‌توان برای خودکارسازی فرایندها و افزایش کارایی در تولید، مراقبت‌های بهداشتی، کشاورزی، حمل و نقل و سایر صنایع مورد استفاده قرار داد. رباتیک همچنین می‌تواند برای ایجاد محصولات یا خدمات جدید و بهبود محصولات موجود استفاده شود. همچنین رباتیک علاوه بر کاربردهای صنعتی، کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...

ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 22 تاريخ : جمعه 24 آذر 1402 ساعت: 12:31

UX ، طراحی تجربه کاربری

UX چیست و چرا به یک زمینه‌ی بسیار وسیع، چند رشته‌ای و جذاب تبدیل شده است؟ این مفهوم در واقع تعریف محصولات و خدماتی را که ما به‌ صورت روزانه استفاده می‌کنیم را شکل می‌دهد و می‌تواند منجر به موفقیت یک تجارت یا برند شود یا حتی آن را شکست دهد. طراحی حرفه‌ای UX پیچیده و چالش‌برانگیز است و به مجموعه مهارت‌های بسیار متنوعی نیاز دارد.

اگر می‌خواهید وارد این زمینه شوید، چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد! در این راهنما، ما مقدمه نهایی طراحی تجربه کاربری را ارائه خواهیم کرد و هرآنچه را که باید در مورد شروع کار در این صنعت هیجان‌انگیز بدانید، به شما می‌گوییم:

  1. طراحی UX چیست؟
  2. تاریخچه UX چیست؟
  3. رشته‌های طراحی: مدل چهارگانه UX چیست؟
  4. یک طراح تجربه کاربری چه کاری انجام می‌دهد؟ فرایندها، وظایف و ابزارها
  5. ارزش طراحی UX چیست؟
  6. چگونه یک طراح تجربه کاربری شویم و درآمد دلاری داشته باشیم

طراحی UX چیست؟

تجربه کاربری به هرگونه تعامل کاربر با محصول یا خدمات اشاره دارد.

طراحی UX چیست؟ در واقع فردی که به این کار مشغول است تک‌تک عناصری که این تجربه را شکل می‌دهند بررسی می‌کند، احساس کاربر را در نظر می‌گیرد و اینکه کاربر چقدر راحت می‌تواند امور موردنظر خود را انجام دهد.

این طراحی می‌تواند شامل هر چیزی باشد، از احساس یک محصول فیزیکی در دست شما تا ساده بودن فرایند پرداخت هنگام خرید آنلاین. هدف طراحی تجربه کاربری ایجاد تجربیات دلپذیر آسان، کارآمد، مرتبط و همه‌جانبه برای کاربر است.

طراحان UX تحقیقات بازار، توسعه محصول، استراتژی و طراحی را برای ایجاد تجربیات کاربر یکپارچه برای محصولات، خدمات و فرایندها ترکیب می‌کنند. آن‌ها پلی برای مشتری می‌سازند و به شرکت کمک می‌کنند تا نیازها و انتظارات آن‌ها را بهتر درک و برآورده کند.

تفاوت بین طراحی UX و UI

هنگامی که در مورد تجربه کاربری صحبت می‌شود، اصطلاح طراحی رابط کاربری UI  ناگزیر ظاهر می‌شود. بااین‌حال، مهم است که بدانیم، علی‌رغم اینکه اغلب به‌جای یکدیگر استفاده می‌شوند، UX و UI دو چیز متفاوت هستند.

طراحی رابط کاربری مشابه تجربه کاربری نیست. UI به رابط واقعی یک محصول اشاره دارد. طراحی بصری صفحه‌هایی که کاربر هنگام استفاده از یک برنامه تلفن همراه از طریق آن حرکت می‌کند یا دکمه‌هایی که هنگام مرور یک وب‌سایت کلیک می‌کنند.

طراحی رابط کاربری مربوط به تمام عناصر بصری و تعاملی یک رابط محصول است که همه چیز را از تایپوگرافی و پالت‌های رنگ‌ تا انیمیشن‌ها و نقاط لمسی ناوبری (مانند دکمه‌ها و نوارهای اسکرول) پوشش می‌دهد. اگر می‎خواهید یک طراح تجربه کاربری شوید و کارآفرینی کنید حتما مقاله نکات کارآفرینی را بخوانید.

طراحی UX چیست و چرا در همه جا وجود دارد: چیدمان یک سوپرمارکت، ارگونومی یک وسیله نقلیه، قابلیت استفاده از یک برنامه تلفن همراه. درحالی‌که اصطلاح “تجربه کاربر” برای اولین‌بار توسط دان نورمن در دهه ۹۰ ابداع شد، مفهوم تجربه کاربری برای مدت طولانی‌تری قبل از آن وجود داشته است.

تاریخچه طراحی UX چیست؟

برخی از اساسی‌ترین اصول تجربه کاربری را می‌توان تا ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد در فلسفه چینی باستانی فنگ شویی دنبال کرد که بر چیدمان محیط اطراف شما به بهینه‌ترین، هماهنگ‌ترین و کاربرپسندترین روش تمرکز دارد.

همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد، در اوایل قرن پنجم قبل از میلاد، تمدن‌های یونان باستان ابزار و محل کار خود را بر اساس اصول ارگونومیک طراحی می‌کردند.

در اواخر قرن نوزدهم، متفکران و صنعتگران بزرگی مانند فردریک وینسلو تیلور و هنری فورد شروع به ادغام اصول طراحی تجربه اولیه در فرایندهای تولید خود کردند. در مأموریتی برای کارآمدتر کردن نیروی انسانی، تیلور تحقیقات گسترده‌ای در مورد تعاملات بین کارگران و ابزارهای آن‌ها انجام داد، درست مانند طراحان که میگویند UX چیست و امروزه نحوه تعامل کاربران با محصولات و خدمات را بررسی می‌کنند.

رشته‌های طراحی: مدل چهارگانه تجربه کاربری

تجربه کاربری یک اصطلاح گسترده است که می‌تواند به چهار رشته اصلی تقسیم شود:

  • استراتژی تجربه (ExS)
  • طراحی تعامل (IxD)
  • تحقیق کاربر (UR)
  • معماری اطلاعات (IA)
  1. استراتژی تجربه (ExS)

طراحی UX چیست و چرا فقط مربوط به کاربر نهایی نیست؟ همچنین چرا ارزش زیادی برای کسب‌وکار ارائه محصول یا خدمات به ارمغان می‌آورد؟ در واقع استراتژی تجربه همه چیز در مورد ابداع یک استراتژی تجاری جامع است که هم نیازهای مشتری و هم نیازهای شرکت را در برمی‌گیرد.

  1. طراحی تعامل (IxD)

طراحی تعامل به نحوه تعامل کاربر با یک سیستم، با در نظر گرفتن تمام عناصر تعاملی مانند دکمه‌ها، انتقال صفحه و انیمیشن‌ها می‌پردازد. طراحان تعاملی به دنبال ایجاد طرح‌های بصری هستند که به کاربر اجازه می‌دهد وظایف و اقدامات اصلی را بدون زحمت انجام دهد.

  1. تحقیقات کاربر (UR)

طراحی UX چیست؟ یعنی همه چیز در مورد شناسایی یک مشکل و طراحی راه‌حل. این امر مستلزم تحقیق و بازخورد گسترده از مشتریان فعلی یا بالقوه است. در طول مرحله تحقیق، طراحان تجربه کاربری نظرسنجی را راه‌اندازی می‌کنند، مصاحبه‌ها و تست قابل استفاده را انجام می‌دهند و شخصیت‌های کاربر را برای درک نیازها و اهداف کاربر نهایی ایجاد می‌کنند.

آن‌ها داده‌های کمی و کیفی را جمع‌آوری می‌کنند و از آن برای گرفتن تصمیمات طراحی خوب استفاده می‌کنند.

  1. معماری اطلاعات (IA)

معماری اطلاعات به معنی سازماندهی اطلاعات و محتوا به شیوه‌ای معنادار و قابل‌دسترس است. برای تعیین IA هر محصول معین، معماران اطلاعات رابطه بین مجموعه‌های مختلف محتوا را در نظر می‌گیرند. آن‌ها همچنین به زبان مورداستفاده توجه زیادی دارند و اطمینان حاصل می‌کنند که هم قانع‌کننده و هم سازگار باشد.

در این چهار حوزه، مجموعه کاملی از زیرشاخه‌ها وجود دارد. طراحی تجربه کاربری یک زمینه چندرشته‌ای است که از عناصر علوم‌شناختی و روان‌شناسی، علوم کامپیوتر، طراحی ارتباطات، مهندسی قابلیت استفاده و موارد دیگر استفاده می‌کند.

یک طراح تجربه کاربری چه می‌کند؟

طراحان تجربه کاربری به دنبال این هستند که محصولات، خدمات و فناوری‌های روزمره را تا حدامکان کاربرپسند و در دسترس قرار دهند. آن‌ها از تفکر طراحی استفاده می‌کنند تا خواسته‌های کاربر را با امکان‌سنجی فنی و قابلیت تجاری سازگار کنند. فرایند تفکر طراحی را می‌توان به چهار مرحله مختلف تقسیم کرد: الهام، مفهوم‌سازی، تکرار و نمایش.

در مرحله الهام، طراح تجربه کاربری به دنبال درک و مشاهده است. برای انجام این کار، آنها تحقیقات گسترده انجام می‌دهند و رقبا را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا به طور کامل مشکل یا چالشی را که قصد حل آن را دارند درک کنند. این مسئله شامل مصاحبه با کسانی است که مستقیماً با محصول درگیر هستند یا خواهند بود.

سپس طراح از این بازخورد برای شناسایی اهداف، احساسات، نقاط درد و رفتار کاربر استفاده می‌کند. همه این اطلاعات به شکل‌گیری شخصیت‌های کاربر کمک می‌کند. گام بعدی این است که در نظر داشته باشید این شخصیت‌ها در هنگام استفاده از یک محصول خاص چه تلاشی برای دستیابی به آن دارند و سفری که برای انجام این کار طی خواهند کرد چگونه است.

هنگامی که جریان کاربر مشخص شد، طراح می‌داند که کاربر باید چه مراحلی را برای تکمیل وظایف موردنظر خود انجام دهد. آن‌ها به‌صورت بصری راه‌حل‌هایی را برای هر یک از این مراحل ایجاد می‌کنند و قالب و نمونه‌های اولیه از ظاهر محصول نهایی را ایجاد می‌کنند.

با در دست‌داشتن نمونه‌های اولیه، طراح تجربه کاربری تست‌های قابلیت استفاده را انجام می‌دهد تا ببیند کاربران چگونه با محصول تعامل دارند. این نشان می‌دهد که آیا کاربر می‌تواند وظایف موردنظر خود را انجام دهد یا خیر، یا اینکه آیا نیاز به انجام تغییرات هست یا نه.

طراحان تجربه کاربری نه‌تنها راه‌حل‌هایی برای مشکلات کاربران ارائه می‌دهند، بلکه باید ایده‌ها و طرح‌های خود را به‌عنوان بخشی از کار روزانه خود به سهام‌داران کلیدی ارائه دهند.

نمای کلی UX چیست؟

این فقط یک نمای کلی از فرایند طراحی UX چیست می باشد. در واقع، وظایف بسته به‌اندازه و نیازهای خاص شرکت متفاوت خواهد بود. شرکت‌های بزرگ‌تر ممکن است تیمی از طراحان را استخدام کنند که هرکدام بر جنبه خاصی از فرایند مانند تحقیق یا طراحی بصری تمرکز دارند. در شرکت‌های کوچک‌تر و استارت‌آپ‌ها، برای طراح تجربه کاربری غیرعادی نیست که کلاه‌های مختلف به سر کند و طیف وسیعی از وظایف را بر عهده بگیرد.

این مقاله را هم بخوانید:  ۱۰ چالش مهم کار و کاسبی در منزل+ راه حل

مهم نیست که چه محصول یا خدماتی را طراحی می‌کنند یا در چه مرحله‌ای از فرایند هستند، طراحان تجربه کاربری سؤالات زیر را از خود خواهند پرسید:

  • آیا محصول قابل‌استفاده است؟ آیا منطقی و برای استفاده آسان است؟
  • چگونه محصول یا خدمات مشکل کاربر موجود را حل می‌کند؟
  • آیا برای دسته‌های مختلف کاربران قابل‌دسترسی است؟
  • این محصول یا خدمات مطلوب است؟ آیا تجربه مثبتی ایجاد می‌کند که کاربر از تکرار آن خوشحال می‌شود؟

ابزارهای مورد استفاده UX چیست؟

طراحان تجربه کاربری هنگام انجام کار خود به تعدادی ابزار مختلف تکیه می‌کنند. در مرحله تحقیق و الهام، آن‌ها از ابزارهای نظرسنجی و همچنین نرم‌افزار چت تصویری برای مصاحبه با کاربران و جمع‌آوری اطلاعات تا حدامکان استفاده خواهند کرد.

همچنین برنامه‌های خاصی برای وایرفریم، نمونه‌سازی اولیه و تست قابلیت استفاده وجود دارد که Balsamiq، InVision و UsabilityHub از محبوب‌ترین برنامه‌ها در این صنعت هستند. علاوه بر برنامه‌های خاص طراحی، طراحان از ابزارهای ارتباطی و مدیریت پروژه نیز برای پیگیری کارهای خود در همه زمان‌ها استفاده می‌کنند.

پروژه‌هایی که طراحان روی UX کار می کنند چیست؟

همان‌طور که صنعت فناوری رشد می‌کند، زمینه طراحی تجربه کاربری به طور فزاینده‌ای متنوع می‌شود. طراحان UX می‌توانند بر روی طیف گسترده‌ای از پروژه‌ها در زمینه‌های مختلف کار کنند.

طراحی وب‌سایت، اپلیکیشن و نرم‌افزار

در عصر اینترنت و گوشی‌های هوشمند، قابلیت استفاده از یک وب‌سایت، اپلیکیشن موبایل یا نرم‌افزار تا حد زیادی تعیین‌کننده موفقیت آن در بازار است. به همراه طراحان UI، طراحان تجربه کاربری مسئول تضمین تجربه آنلاین خوب برای کاربر هستند.

از وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک گرفته تا برنامه‌های دوست‌یابی، از نرم‌افزار CRM تا مشتریان ایمیل مبتنی بر وب، هر سفر آنلاینی که انجام می‌دهید با دقت توسط یک متخصص تجربه کاربری طراحی شده است.

واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR)

با توجه به اینکه انتظار می‌رود بازار جهانی VR تا سال 2024 حدود 44.7 میلیارد دلار ارزش داشته باشد، طراحان UX به طور فزاینده‌ای ملزم به طراحی تجربیات همه‌جانبه خواهند بود. این نوع می‎تواند جز کار آنلاین باشد.

به همین ترتیب، از زمانی که بازی پوکمون گو به نمایش درآمد، واقعیت افزوده نیز راه خود را به جریان اصلی تبدیل کرده است. بیشتر و بیشتر، طراحان تجربه کاربری باید رویکرد خود را برای اطمینان از در دسترس‌ بودن و کاربرپسند بودن آخرین فناوری‌ها تطبیق دهند.

طراحی صدا

رابط‌های کاربری صوتی در نحوه تعامل ما با فناوری انقلابی ایجاد می‌کنند. در ایالات متحده، حدود 50٪ از بزرگسالان به طور روزانه از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند و ComScore تخمین می‌زند که به‌زودی 50٪ از همه جستجوها مبتنی بر صدا خواهد بود.

طراحان تجربه کاربری نقش بزرگی در افزایش صدا دارند؛ زیرا محصولاتی مانند آمازون الکسا تنها در صورتی می‌توانند موفق باشند که کاربرپسند و در دسترس عموم باشند. در طراحی برای صدا نیاز به رویکرد کمی متفاوت با روش وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها دارد.

طراحی خدمات

طراحی تجربه کاربری فقط برای اشیاء ملموس و محصولات دیجیتال اعمال نمی‌شود. تجربه‌ها هم باید طراحی شوند. اینجاست که طراحی خدمات وارد می‌شود. همان‌طور که در ویکی‌پدیا توضیح داده شده است: طراحی خدمات فعالیت برنامه‌ریزی و سازماندهی افراد، زیرساخت‌ها، ارتباطات و اجزای مادی یک سرویس به‌منظور بهبود کیفیت آن و تعامل بین ارائه‌دهنده خدمات و مشتریان آن است.

طراحی سرویس ممکن است به‌عنوان راهی برای اطلاع‌رسانی تغییرات در یک سرویس موجود یا ایجاد یک سرویس جدید به طور کامل عمل کند.

هر زمان که قهوه می‌خرید، در هتل اقامت می‌کنید یا از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنید، تجربه شما نتیجه طراحی خدمات است و روش طراحی خدمات بسیار شبیه به طراحی کلاسیک تجربه کاربری است.

ارزش طراحی تجربه کاربری

در میان بسیاری از افسانه‌ها و تصورات غلط در مورد UX چیست، این فرض اشتباه وجود دارد که طراحی تجربه کاربری “فقط یک مد است”. اما در واقعیت، ارزش طراحی تجربه کاربری بسیار زیاد است. نه‌تنها برای کاربر نهایی، بلکه برای کسب‌وکار یا نام تجاری که پشت تجربه کاربری قرار دارد.

از دیدگاه کاربر، طراحی تجربه کاربری خوب در نهایت به ما کمک می‌کند تا زندگی روزمره خود را تا حدامکان بدون زحمت انجام دهیم. از تنظیم زنگ هشدار گرفته تا چت آنلاین با دوستان، گوش‌دادن به موسیقی یا استفاده از برنامه تقویم، به‌راحتی انجام شدن این کارها نتیجه طراحی خوب است.

هنگام طراحی این تجربیات، طراحان تجربه کاربری باید در نظر داشته باشند که چگونه می‌توانند برای انواع کاربران ارزش ایجاد کنند.

طراحی خوب یک بیزینس خوب است

از نظر راه اندازی کسب‌وکار، طراحی تجربه کاربری درجه یک برای اطمینان از رضایت مشتری و ایجاد وفاداری به برند کاملاً کلیدی است. تنها درصورتی‌که یک محصول یا خدمات بدون دردسر و لذت‌بخش باشد، کاربر تمایل به بازگشت و استفاده یا خرید دوباره دارد.

“طراحی خوب یک بیزینس خوب است.”

– توماس واتسون جونیور، مدیرعامل IBM

مزیت رقابتی شرکت‌های طراحی محور

بر اساس مطالعه‌ای که توسط مؤسسه مدیریت طراحی انجام شده است، شرکت‌های طراحی محور به طور مداوم در یک دوره 10 ساله 219 درصد بهتر از S&P 500 بوده‌اند. علاوه بر این، یک مطالعه به سفارش Adobe نشان داد که تفکر طراحی در تجارت مزیت رقابتی قابل اندازه‌گیری ایجاد می‌کند.

شرکت‌های تحت رهبری طراحی ۴۱% سهم بازار بالاتر، ۵۰% مشتریان وفادارتر و ۴۶% مزیت رقابتی را به‌طورکلی گزارش کردند.

طراحی کاربرپسند و جهانی برای همه مفید است و طراحان تجربه کاربری در موقعیتی هستند که واقعاً دنیای اطراف ما را شکل می‌دهند.

چگونه یک طراح تجربه کاربری شویم

همان‌طور که در دانشگاه کسب‌وکار دیدیم، طراحی UX چیست یک زمینه چندوجهی است. کار در حوزه UX مستلزم مهارت‌های بسیار متنوع همراه با اشتیاق به طراحی کاربرمحور است. یک حرفه در UX می‌تواند بسیار متنوع، چالش‌برانگیز و از نظر مالی سودآور باشد. طبق گفته Glassdoor، متوسط ​​حقوق یک طراح تجربه کاربری در ایالات متحده 97460 دلار است.

هیچ پیشینه یا مسیر استانداردی وجود ندارد که به یک حرفه در UX منجر شود. با این‌ حال، بهترین طراحان UX معمولاً کیفیت‌ها و ویژگی‌های خاصی را به اشتراک می‌گذارند، مانند:

  • توانایی تفکر خلاق و تحلیلی
  • یک هدیه قوی برای همدلی و اولین ذهنیت کاربر
  • علاقه به فناوری و نحوه تعامل انسان با آن
  • مهارت‌های حل مسئله قوی
  • مهارت‌های ارتباطی قوی و توانایی همکاری

بیشتر بدانید: UX چیست و آیا برای حرفه UX مناسب هستید؟

مهم‌ترین مهارت‌های طراحی UX چیست؟

طراحان تجربه کاربری از همه اقشار جامعه هستند و برای ورود به این حوزه لزوماً نیازی به مدرک دانشگاهی ندارید. کارفرمایان تمایل دارند به دنبال ترکیبی از مهارت‌های طراحی، هوش تجاری و مهارت‌های نرم باشند. برخی از الزاماتی که اغلب در شرح شغل طراح تجربه کاربری مشاهده می‌کنید عبارت‌اند از:

  • مهارت در ایجاد داستان‌های کاربر، پرسونا، نقشه سایت، وایرفریم، نمونه اولیه و استوری بورد
  • توانایی برنامه‌ریزی و انجام تست کاربر، نظرسنجی و ارزیابی رسمی
  • امکان تکرار کار بر اساس داده‌های تست کاربر و بازخورد کیفی
  • آشنایی با اصول طراحی تعامل و معماری اطلاعات
  • توانایی ترجمه اهداف و داده‌ها به تجربیات دیجیتال
  • درک معیارهای کسب‌وکار، و اینکه چگونه طرح‌های شما به عملکرد کمک می‌کند
  • مهارت‌های ارتباطی و ارائه قوی؛ توانایی بیان و بحث در مورد تصمیمات طراحی خود با مشتریان و سهام‌داران (داستان‌سرایی کلیدی است)
کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام...
ما را در سایت کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی ، استخدام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پول یاب poolyabi بازدید : 24 تاريخ : جمعه 24 آذر 1402 ساعت: 12:29